• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ulysse Nardin - tråden "You had my curiosity… but now you have my attention.”

Så jag såg ingen Ulysse Nardin tråd så det är en ära för mig att starta en, men jag misstänker nog att det inte kommer vara så många inlägg här :D

Namnet fick min nyfikenhet (trodde det var en Svensk märke PGA namnet tills jag såg Swiss made :p) men efter att utforskat mer om märket och företagets historia så fick den min uppmärksamhet och som Leonardo DiCaprio sade i Django “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”

Denna blev min första Ulysse Nardin, en marine chronometer manufacture med inhouse caliber UN 118. Bilderna på internet gör inte klockan rättviss, luggen, färgen på tavlan samt formen ser bättre ut på handleden/live än bilderna.

Jag älskar den stora synliga runda formen samt display baksidan. Just min version är i 18K guld så den har även en 22K rotor vilket gör det vackert att se på när den går runt och runt när jag ta av klockan från handleden :D

Klockan sitter flat på handleden och har en härlig tjock guld case och tyngden är underbart.

Tack för att ni titar på och postar gärna era Ulysse Nardin.

Mycket mycket bra. Nästa UN blir en Freak antar jag? ;)
freak_01.jpg

UN är nice, säger jag som älskar dom "osäljbara" som jag kallar dom ;) (JLC,Breguet, Blancpain, UN..etc)
Så eftersom jag inte kan flippa dom jag har så blir åtgärden att köpa en till....dig deeper så att säga :D

Just nu har jag fått dille på Black surfen
Så bara att samla slantarna i ordning :)

Ps: Lånad bild

ulysse-nardin-black-surf-266-37le-3a-27.jpg

UN är nice, säger jag som älskar dom "osäljbara" som jag kallar dom ;) (JLC,Breguet, Blancpain, UN..etc)
Så eftersom jag inte kan flippa dom jag har så blir åtgärden att köpa en till....dig deeper så att säga :D

Älskar vågorna men inte Limited edition-skylten :)

Ja, tydligen finns det en del "osäljbart" och fina grejer.
Jag är på inget sätt insatt i second hand marknaden (eller nymarknad), men är verkligen JLC "osäljbart"?

Så jag såg ingen Ulysse Nardin tråd så det är en ära för mig att starta en, men jag misstänker nog att det inte kommer vara så många inlägg här :D

Namnet fick min nyfikenhet (trodde det var en Svensk märke PGA namnet tills jag såg Swiss made :p) men efter att utforskat mer om märket och företagets historia så fick den min uppmärksamhet och som Leonardo DiCaprio sade i Django “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”

Denna blev min första Ulysse Nardin, en marine chronometer manufacture med inhouse caliber UN 118. Bilderna på internet gör inte klockan rättviss, luggen, färgen på tavlan samt formen ser bättre ut på handleden/live än bilderna.

Jag älskar den stora synliga runda formen samt display baksidan. Just min version är i 18K guld så den har även en 22K rotor vilket gör det vackert att se på när den går runt och runt när jag ta av klockan från handleden :D

Klockan sitter flat på handleden och har en härlig tjock guld case och tyngden är underbart.

Tack för att ni titar på och postar gärna era Ulysse Nardin.

Rotorn ser riktigt cool ut, mkt fint finisherad.

Hur är servicekostnaderna för UN? Går det att serva en Maxi Marine Diver utan att behöva sälja både hus och barn?

UN är ett gravt underskattat märke i Sverige av någon anledning. Hög kvalitet, häftiga och innovativa komplikationer och en lång och gedigen historia. Uppsidan är att det på andrahandsmarknaden går det att hitta fantastiska ur till rimliga priser.

Gillar verkligen den här!

Ulyssé nardin diver le locle

9B0CEF16-5BBF-4409-A964-99814D33C34F.jpeg
8B82EEA8-A8FF-466F-9F3B-F5B51BE5D079.png

Det där är nog det bästa jag sett på flera år.
Synd bara på den låtsasåldrade lumen.

Edit: ok, snokade upp priset och styva 10 000 usd för en dykarklocka som ”bara” fixar hundra meter och där länk inte är ett alternativ är rätt matigt.

Tillbaka
Topp