• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Undone watches?

Ja klockan är ju bara vad man har på handleden o som visar tiden.
Kostade hur som helst 120$ extra o göra om hela dialen men tyckte det var värt för o få den som jag vill. Det med övriga designen o den blå visaren kommer nog bli sjyst. Lite trist bara man inte kan välja med länk.

Fick ett kul mail igår. Min klocka är klar och på väg till mig nu så nu väntar några spända dagar.
Tog lite mindre än 2 veckor från sista mailet ang designen tills den var klar.

I dag kom den hem. Förvånansvärt snabbt från Hong Kong ändå. Skickades i fredags o hämtade den i dag.
Den vart riktigt bra och som jag hade tänkt mig.
Enda är väl att armbandet känns rätt hårt så det åker på ett Nato på den.
Bjuder på lite bilder fast det var svårt o ta bra foton med mobilen.
DSC_2116.JPG
DSC_2118.JPG

En bump av tråden hehe.
Jag lessnade i vintras på den blåa visaren och ville ha en helt blackoutad diver så bytte sekundvisaren mot en svart. Det gick väldigt smidigt och kostade nån hundring utöver frakten.
Som sagt tidigare de är väldigt sköna att ha att göra med och ett stort plus för hur de hanterar sin kundservice. Allt känns väldigt personligt och nästan familjärt.

DSC_7047.JPG

Här på ett gummi fräckt snodd från en luminox.

DSC_6928.JPG

Tycker den är riktigt trevlig på nato även om än den blir lite hög då. Ser bäst ut med en långärmad tröja då iaf med mina taniga handleder.

Ägt klockan i ett år nu ungefär och fortfarande lika nöjd med den. Inte direkt kollat hur den håller tiden men inte noterat den skulle gå konstigt eller något.
Den mattsvarta pvd-belägningen är riktigt fin o det keramiska inlägget skiftar coolt i nyans i olika ljus o de blanka detaljerna "blingar" fint i ljus.
Vridringen går lite ojämnt när man vrider, första 15 eller hur man ska säga känns nästan tröga för att sen klicka finare o finare ju längre man vrider runt den. Kanske beror på pvd'n men inget som stör mig, så mycket vrider jag inte runt på den där ringen ändå mer än o timea pizzan i ugnen typ.
Den går nog så stealth som det går ändå med en så stor klocka som den ändå är med sina 43mm plus krona och de saftiga kronskydden.
Det kupade safirglaset är riktigt trevligt och jag gillar den annorlunda formen på datumbubblan, den kan man ju skippa om man inte gillar designen på den men jag tycker den går fint mot formen på kronskydden.
Tycker den är klart prisvärd för vad man får för pengen att för runt 5K få en helt custom made klocka och deras designmaskin på sidan bjuder klart in till att testa olika roliga combos att det nästan kan bli svårt att välja.
Jag ska köpa nån fet pvd länk till den så är den komplett. Kollat lite på strapcodes länkar o hittat några som ser riktigt bra ut.
Nu vart det nästan en minirecension av det här inlägget.

Är det någon mer här som köpt en diver eller deras kronografmodell som verkar väldigt prisvärd för sitt pris.
De berättade för mig de inte marknadsfört sig så mycket på den europeiska eller skandinaviska marknaden än så man är t o m ensam om märket här.
Avslutar med en till bild på baksidan som jag vart väldigt nöjd med. Man kan sätta design på rotorn i urverket också om man vill.
DSC_6861.JPG

Senast ändrad:
Jag har funderat lite på en Killy, tycker den är estetisk tilltalande, men är lite kluven till kvaliteten. Frågan är om om kanske kan spendera 265USD vettigare på ett annat ur?

Sen är jag lite kluven till om man skall köpa en av deras färdiga, eller göra som du, göra den personlig, och därmed unik.

Jag har funderat lite på en Killy, tycker den är estetisk tilltalande, men är lite kluven till kvaliteten. Frågan är om om kanske kan spendera 265USD vettigare på ett annat ur?

Sen är jag lite kluven till om man skall köpa en av deras färdiga, eller göra som du, göra den personlig, och därmed unik.

Vad jag läst för recensioner och videos på youtube så verkar den ju prisvärd för den pengen om man vill ha en kronograf av retrostuk som man dessutom kan få helt custom made.

Lyfter tråden lite.

Någon som har en Undone "Killy" som kan ge feedback? Jag är rätt sugen på just den, med "blånerade" visare.

undone-urban-vintage-killy-chrono-silver-9_kicktoc__63703.1499979833.jpg

Undone-Vintage-Urban-Killy-aBlogtoWatch-13.jpg

265 USD + tull och moms = ca 3800-4300 sek.

Eller köp här/seriouswatches som är EU AD för betydligt mindre ;)

http://kellotarvike.com/product/undone-urban-vintage-killy-chronograph-silver

Jag väntar på två stycken Undone Paul Newman! Säljer en ifall någon är intressead! https://www.undone.com/en/watch/details/newman

Din på annons är dyrare än vad en ny från EU-land kostar, och då slipper en väntetiden med...

http://kellotarvike.com/product/undone-urban-vintage-newman-chronograph-silver

https://www.seriouswatches.com/products/undone-urban-newman

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Zee
Tillbaka
Topp