• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ungdomar på KS

Jag är själv ung och gillar inte när folk har fördomar om mina klockor men nyfikenheten väcktes i mig, hur kan man som 17 åring ha denna samling och sparat ihop det på 2 år vid sidan om?
Har verkligen inte pappsen varit med o bidragit lite såfall?
Jobbar mycket bara och sparar. Får inga pengar från mina föräldrar

IMG_2515.JPG

18 år gammal och ska börja sista året på gymnsasiet.
Jobbat vid sidan om skolan så alla klockor har jag köpt med pengar ur egen ficka.

Har ägt allt möjligt genom åren men det som samlingen består av idag är:

Min 214270. Köpte den ny hos AD hösten 2017 innan hypen över stålsport ballade ur totalt. KEEPER
IMG_1750.jpg

Sen kommer min skx007k som agerar beater och min skx007j som ligger ute till försäljning på köp & sälj.
IMG_1746.JPG
IMG_1733.JPG

Sen har jag nyligen klickat hem en Skx013 som borde komma i början av nästa vecka så här får ni också en bild från nätet. Köpte klockan för att jag ska testa börja modda lite.
IMG_1751.JPG

Ingen jättesamling men köper det jag gillar och främst är det sportklockor som tilltalar.
Vad kommer här näst?
Well, till vintern blir det förmodligen en ny Speedy 005 alternativt en beggad 16570 polar men kan bli något helt annat för den delen också.

Bilagor

• IMG_2501.JPG
    IMG_2501.JPG
    91.1 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Jobbat vid sidan om skolan så alla klockor har jag köpt med pengar ur egen ficka (förutom omega smp vilken jag ärvt av min far).

Min 214270. Köpte den ny hos AD hösten 2017 innan hypen över stålsport ballade ur totalt. KEEPER
IMG_1750.jpg

Sen kommer min Omega smp 2551.80.00 (har ingen bra bild och den är inne på spa hos min lokala AD så får duga med bild från www). Självklart också keeper.
IMG_2501.JPG

Sen kommer min skx007k som agerar beater och min skx007j som ligger ute till försäljning på köp & sälj.
IMG_1746.JPG
IMG_1733.JPG

Sen har jag nyligen klickat hem en Skx013 som borde komma i början av nästa vecka så här får ni också en bild från nätet. Köpte klockan för att jag ska testa börja modda lite.
IMG_1751.JPG

Inte jättebalanserad samling men köper det jag gillar och främst är det sportklockor som tilltalar.
Vad kommer här näst?
Well, till vintern blir det förmodligen en ny Speedy 005 alternativt en beggad 16570 polar.
Otroligt fin och sportig samling! Kanske så man ska byta sin OP mot en 214270. Den är så galet fin!

Otroligt fin och sportig samling! Kanske så man ska byta sin OP mot en 214270. Den är så galet fin!
Älskar min expy. Sen är det inget fel på OP (t.o.m. Samma urverk om jag inte misstar mig så det är mycket klocka för pengarna) men gillar du explorern bättre utseendemässigt är det kanske värt att uppgradera sig :)

Ja, nu fyllde jag visserligen 21 i år, men en bild på dagsuppställningen kan jag bjuda på. Saknas pga att de servas gör en DS Patent Pending, en DS2 Day Date, en Omega Seamaster med feta luggar, en Jump hour. sen har jag ett projekt utan glas. Jumpen har jag tyvärr ingen bild på i telefonen, men alla andra följer nedan. :)
AB394F4E-FB72-40F3-B560-7244ABF0597B.jpeg

DB3BCB03-191E-4BCC-92A4-5A61696536FA.jpeg
248173CE-617A-4A9B-9A40-D191B1A80712.jpeg
7DFAFA6B-1C10-4CB9-988D-94092B0E4E57.jpeg
"Uret sthlm" ser trevlig ut! Vad är det för storlek?

Älskar min expy. Sen är det inget fel på OP (t.o.m. Samma urverk om jag inte misstar mig så det är mycket klocka för pengarna) men gillar du explorern bättre utseendemässigt är det kanske värt att uppgradera sig :)
Ja det är samma urverk, 3132 som i expyn. Så antar att det är samma klocka i grund och botten men till en aning mindre peng. Utseende mässigt är expyn särklass :hungry:

Jobbat vid sidan om skolan så alla klockor har jag köpt med pengar ur egen ficka (förutom omega smp vilken jag ärvt av min far).

IMG_1750.jpg

Sen kommer min Omega smp 2551.80.00 (har ingen bra bild och den är inne på spa hos min lokala AD så får duga med bild från www). Självklart också keeper.
IMG_2501.JPG

IMG_1746.JPG
IMG_1733.JPG

IMG_1751.JPG

Inte jättebalanserad samling men köper det jag gillar och främst är det sportklockor som tilltalar.
Vad kommer här näst?
Well, till vintern blir det förmodligen en ny Speedy 005 alternativt en beggad 16570 polar.

Fick med dessa visare till min skx013, använder dem inte och kommer inte göra det heller, kan skicka dem till dig gratis om du vill ha dem.
upload_2018-8-11_22-49-54.png

Tillbaka
Topp