• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ungdomar på KS

Mycket fina klockor hos ungdomarna här på Ks. Är själv 16 år, men innehar "endast" den här samlingen:
20180930_145559.jpg
Endast? Riktigt rolig samling med lite av det mesta :)

Bidrar med lite liv i trådan även fast jag är 20:p
Relativt ny i klockgemet och kör med en SubC som daily. Jobbar som säljare men universitetstudierna skall tas upp igen till vintern efter ett studieuppehåll.:cool:
IMG_0310.JPG

Bumpar tråden men är lite OT: hur har ni som är unga tänkt kring försäkring av era klockor? Har man många dyrgripar så känns det självklart men ni som har en klocka i typ 20-30-40k klassen, har ni försäkrat den?
Prata med mitt försäkrings bolag igår för att se hur bra jag är skyddad. Vissa sig att om klockan/klockor blir stulna ur hemmet täcker den upp till 200k och blir jag rånad på gatan är jag skyddad upp till 100k. Har även drulle ifall jag skulle tappa den eller skada den på något annat sätt och den täcker upp till 100k.

Prata med mitt försäkrings bolag igår för att se hur bra jag är skyddad. Vissa sig att om klockan/klockor blir stulna ur hemmet täcker den upp till 200k och blir jag rånad på gatan är jag skyddad upp till 100k. Har även drulle ifall jag skulle tappa den eller skada den på något annat sätt och den täcker upp till 100k.
Glöm ej värdeminskningen dom gör också! 10% per år.
Separat klockförsäkring gör ej det.

Nu har jag pratat med med LF. Det jag fick förklarat för mig va att jag behöver en värde intyg ifrån urmakare eller guldsmed på varje klocka för att få ut nått, även fast klockan är ny. Sen får du ut det värde intyget säger (så länge det är något så där nytt). Om den blir snodd ur hemmet täcker LF upp till 200k men om nån snor den ifrån dig när du bär den så täcker de upp till 100k. :)

Nu har jag pratat med med LF. Det jag fick förklarat för mig va att jag behöver en värde intyg ifrån urmakare eller guldsmed på varje klocka för att få ut nått, även fast klockan är ny. Sen får du ut det värde intyget säger (så länge det är något så där nytt). Om den blir snodd ur hemmet täcker LF upp till 200k men om nån snor den ifrån dig när du bär den så täcker de upp till 100k. :)
Härligt! Och då alltså 0 i värdeminskning?
Tack för återkoppling. :happyhappy:

Jag förstod det som man fick va det stod på värde intyget. Men sen kan värde intyget inte vara hur gammalt som helst misstänker jag, för då kommer de säker tjafsa :)

Jag förstod det som man fick va det stod på värde intyget. Men sen kan värde intyget inte vara hur gammalt som helst misstänker jag, för då kommer de säker tjafsa :)
Förstår!
Bra att veta, så länge man inte skickar in en 10 år gammal klocka med värdeintyg från inköpsdatum så borde man få ut rimlig summa då. :)

Förstår!
Bra att veta, så länge man inte skickar in en 10 år gammal klocka med värdeintyg från inköpsdatum så borde man få ut rimlig summa då. :)
Så är det, men hon jag prata med hade ingen super koll men det var så jag fatta det av hur hon förklara. :)
Tummregeln är väl alltid att kolla med försäkringsbolaget innan man fattar något definitivt beslut. Kom ihåg, kundtjänsterna är till för att användas;)

17 år och går naturlinjen i Stockholm. Äger en Oris Aquis tillsammans med några mindre anmärkningsvärda ur.
Har siktat in mig på en 114060 som jag förhoppningsvis ska kunna inhandla nästa år. Himla roligt med en tråd för ungdomar, lite mer rimliga ramar här än så länge :D

17 år och går naturlinjen i Stockholm. Äger en Oris Aquis tillsammans med några mindre anmärkningsvärda ur.
Har siktat in mig på en 114060 som jag förhoppningsvis ska kunna inhandla nästa år. Himla roligt med en tråd för ungdomar, lite mer rimliga ramar här än så länge :D
114060 är en mycket trevlig klocka och kör på den om det är just den du verkligen vill ha. Men jag rekommenderar dig att verkligen söka av hela marknaden innan du bestämmer dig. :)

Lite mer "rimliga ramar" så ska du köpa en 114060 :D bara på ks man tycker att en klocka med listpris på 70k anses som "rimliga ramar".

Tillbaka
Topp