• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ungdomar på KS

Erkkan

Basic
Tycker det vore trevligt att ha en tråd för oss ungdomar (20<)! Inleder med en kort presentation. Jag läser andra året på gymnasiet i Göteborg och har en Omega SMP-C som beater men mitt stora intresse är egentligen inte klockor utan bilar men kunde inte hålla mig borta då jag är en obotlig prylnörd.
Ta och skriv en rad om er själva och presentera era klockor! ;);) Dra ett PM om ni vill ha mitt snap namn så kanske vi kan liva upp varandras vardag med lite klockbilder ;)

Bilagor

• DSC_4460-02.jpeg
    DSC_4460-02.jpeg
    143.6 KB · Visningar: 434
Senast ändrad:
Tja! Kul tråd, det verkar vara fler ynglingar än vad jag trodde som hänger här :).
Jag är själv 18 år och läser tredje året på ett gymnasium i Stockholm. Min samling består just nu av 8 klockor, varav mer än hälften är vintage. Jag har landat i att jag mest gillar vintage efter att ha ägt flertalet nya klockor. Här är de tre av mina klockor som får mest "handledstid" just nu. Försöker att vara nöjd med det jag har, även om man nästan alltid suktar efter något nytt, tycker jag. :)

Bulova chrono -74
IMG_1393.JPG

Tissot seastar chrono -69
IMG_1173.JPG

Sinn 556I -17
IMG_1275.JPG

Ser fram emot att läsa fler inlägg i denna tråden :)

Hej!
Kul med en ungdomstråd. Dags för en presentation, mitt namn är Tobias Dahlberg, jag pluggar Teknikprogrammet på ett Gymnasium här i Kristianstad. På fritiden håller jag mycket på med klockor, teknikprylar osv. Jag recenserar teknikprylar på en YouTube Kanal.

Klockvis har jag aldrig riktigt en fast samling. Dock tror jag att min Longines Conquest L3.778.4.76.6 alltid kommer finnas med. Jag har också en Bulova Moonwatch och en Apple Watch. I nuläget kollar jag på Glycine's och Oris'ar som nästa klocka :)

Känns väl som en räcker. Men du kan inte ta bort tråden ändå så det spelar ingen roll :) Sök nästa gång dock! ;)

Håller med, kör under 20!
Själv är jag 17 år, (klocknörd sedan två år tillbaka). Studerar Ekonomi, andra året på gymnasiet.

På helgerna sliter jag som ett svin på resturang för att finasera framtida klockköp. För tillfället har jag två klockor i sikte som jag tänkt plocka ut hos AD innan sommaren. Dels en Tudor BB med nya in-house-verket. Samt även en Sinn 566i.
(Dock reserverar jag mig för att dessa planer kan ändras, och få andra riktningar)

Just nu är jag OWG med skx007 efter att ha sålt både min Turtle PADI och Certina DS Action..

Senast ändrad:
Jag tycker denna tråd har sitt berättigande. Känns som en stor skillnad från 20 till 25 år tycker jag. Vid 25 så har ju många börjat jobba och bilda egen familj. Vi under 20 bor ju nästan alla hemma och går på gymnasiet :)
Är 24, pluggar på LiU och aldrig varit längre från familj! Det går att vara oanständig som 25-åring också kan jag tänka mig, bara fortsätta plugga! ;)

Kul initiativ! Är 19 år, bor i Stockholm. Just nu knegar jag på och sparar pengar till en längre resa med flickvännen (och ständigt till klockor:p)
Just nu äger jag följande:
Tudor BBB
IMG_0157.JPG

Seiko skx013
IMG_1847.JPG

Gammal (60-tal) Tourist
IMG_1586.JPG

Keltondinka från 70-talet
IMG_1771.JPG

Velar nu emellan Rolex Explorer 1 och en Elgin m130. (se bild)
IMG_2024.jpg

Inom en tid blir det förmodligen båda, frågan är vilken som får komma först ;)

Tillbaka
Topp