• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppackning (varning för bilder som visar både fel tid och datum)

KMS

Rolex
Kolla Ebay också, har sett makos för runt 100 dollar och det är riktigt bra pris (har ingen koll på någon speciell säljare dock).
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kolla Ebay också, har sett makos för runt 100 dollar och det är riktigt bra pris (har ingen koll på någon speciell säljare dock).
Ja det är viktigt att poängtera att seriouswatch inte är billigast på orient, fördelarna är att de är en firma inom EU (ingen risk att behöva tulla) och allt har gått smidigt och snabbt för mig vilket gör att jag tycker att de funkar för mig även om jag betalade lite mer än vad man kan få klockorna för.

Annars kan jag rekommendera att åka över själv till Japan för att inhandla några ur ;) som en del av semestern :)
Jag ångrar bara att jag inte köpte på mig fler när jag var där i våras :p (jag skyller på att sambon stressade mig då hon tröttnade på att springa och prova klockor)
 

Dexter86

Cartier
Kolla Ebay också, har sett makos för runt 100 dollar och det är riktigt bra pris (har ingen koll på någon speciell säljare dock).

folk som säljer privat eller företag ? 100USD för en sån känns ju som bargin !
vad är det för ett märke egentligen , något välkänt ? status osv ? :)

Spindel
är dom mycket billigare i japan eller ? 139-200Euro känns inte föör bitigt ändå liksom ...
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ja de är billigare än priserna på seriouswatch i japan dessutom har man fördelen av en stark svensk krona jämfört med yenen i dagsläget.

I USA brukar Makon gå för $100-150 (exkl moms) lite beroende på var du köper och om du skall ha länk eller gummiarmband.

Makon utnämner jag här och nu till världens mest prisvärda automatiska klocka. :D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
CEM65001B hittar jag på Ebay för 800pix , verkar ju brutalt prisvärt om det e så bra som ni säger :D
Den är prisvärd och välbyggd men ha i åtanke att det inte är samma finish som en rolex ;)
Som jag sa tidigare i denna tråd så är det en viss skillnad i känsla mellan Makon och min OS (som också är en dyrare klocka). Men för makons pris, speciellt om du orkar jaga fram en som säljer den lite billigare så får du mycket klocka för pengarna. :) Jag har både hållit i och ägt många klockor med större prislapp med betydligt sämre "känsla" :p
 

Dexter86

Cartier
tänkte precis säga ... detta är en liten Rolex-wannabe klocka va ? :)
gillar dom dock skarpt som sagt ... får nästan bli att handla och prova en
bör ju vara lite skillnad mot OS med tanke på att dom kostar x4 ungefär ... men bör ändå vara helt ok för 1000-1500 med tanke på vad annars man får för dom pengarna typ
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Haha jag skulle då inte kalla det för en rolex-wannabe, kan sträcka mig till att kalla det för en hyllning av eller vink till Rolex ;)

Går ju inte att förneka att designspråket har hämtat en del inspiration men då menar jag inspiration och inte att den vill vara en rolex :)

Men som sagt allt det jag skrev i detta inlägg är min subjektiva åsikt :D
 

KMS

Rolex
Skulle inte påstå att Makon är någon homage till Rolex. Det är en kompetent budgetdykare helt enkelt. Rolex har ju inte direkt patent på svart urtavla å svart dykring...:)
Orient är ju varken välkänt eller statusfyllt, men det är det nog svårt att hitta en klocka för under tusingen som är det. Grymma klockor för det priset.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Bara en kort uppdatering, efter tre dygn har den gått ca +10 vilket är helt acceptabelt för en klocka i denna prisklass :)
 
Topp