• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppgraderingar av KS!

Donkii

Boushh
2-Faktor
Åt helvete med blygsamheten nu. Inget forum i världen...:)

Haha!
funny-gifs-this-is-creepy.gif
 

san

Cartier
2-Faktor
Vid det här laget kan man ju omöjligen säga att Tapatalk lockar mer än den mobilanpassade sidan. Grymt jobbat, forumledningen!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En kanske något dum fråga (jag är inte den mest bevandrade när det gäller IT), det här med GPS-positionerade bilder, finns det någon risk för det i någon av de former som vi kan ladda upp bilder här? Det skulle kännas olustigt om folk kan se var bilderna är tagna (inbrottsrisk etc.).
 

B1884

Audemars
2-Faktor
En kanske något dum fråga (jag är inte den mest bevandrade när det gäller IT), det här med GPS-positionerade bilder, finns det någon risk för det i någon av de former som vi kan ladda upp bilder här? Det skulle kännas olustigt om folk kan se var bilderna är tagna (inbrottsrisk etc.).

Tror inte att du behöver oroa dig för det. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En kanske något dum fråga (jag är inte den mest bevandrade när det gäller IT), det här med GPS-positionerade bilder, finns det någon risk för det i någon av de former som vi kan ladda upp bilder här? Det skulle kännas olustigt om folk kan se var bilderna är tagna (inbrottsrisk etc.).


Jag tror detta har varit på tapeten tidigare. daviden kanske har ett bra svar?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kanonbra jobb är vad ni gör! Funktionen att lägga in bilder på forumet direkt är uppskattat, la in en bild nyligen direkt från smartphonen - hur enkelt som helst...:)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
En kanske något dum fråga (jag är inte den mest bevandrade när det gäller IT), det här med GPS-positionerade bilder, finns det någon risk för det i någon av de former som vi kan ladda upp bilder här? Det skulle kännas olustigt om folk kan se var bilderna är tagna (inbrottsrisk etc.).

Jag tror detta har varit på tapeten tidigare. daviden kanske har ett bra svar?

Detta är bland det första jag plockade bort, EXIF-datan alltså.
Vid uppladdning så rensar sidan bort all EXIF-data från bilden, så svaret på din fråga är att ingen som helst geo-info (eller annan info) kan plockas ut ur bilderna som laddas upp.
 
Topp