• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppgraderingar av KS!

JaTack

Rolex
2-Faktor
Klart det kan, men jag tycker det ger ändå en bättre fingervisning än utan... Men det kanske bara är jag som tänker och tycker så.

Edit. Framförallt som man valt att ha kvar posten "antal inlägg" som är ännu mer missvisande isf.

Funktionen kan också ha "dolts" eftersom det fick folk att skriva inlägg enbart för att denna ville ha "gilla-tryck". Därmed hjälper det att ta bort onödiga inlägg. Många "gillningar" görs också på inlägg av någon man känner oavsett kvalitet på inlägg, därav blir det missvisande.

Men det är samma sak med antal inlägg, många som kan skriva inlägg enbart för att komma upp i "rank". Jag har dock varit inbiten användare på ett forum där gilla inte fanns och man inte kunde se hur många inlägg andra skrivit, fungerade bra på ett sätt. Men det tappade i aktivitet, något som troligtvis inte händer lika ofta om man visar upp antal inlägg.

Så jag anser att det inte är så mycket sämre nu när man trots allt kan se hur många "gillningar" någon fått med bara någon sekunds jobb.
 

SSL

Audemars
Går det inte att sortera efter det i medlemslistan? Är ute nu, kan inte direkt kolla.

Topp 12 finns. Sen är resten sorterade efter namn. Hittar inte att man kan sortera efter antal inlägg. Inget som är viktigt, bara kul grej att kolla in när man redan läst hela forumet.

Tryck på medlemmar uppe i menyn, sen till höger finns det en lista med de medlemmar med flest inlägg :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
IMG_3093.JPG
 

Minuteman

Rolex
Efter att ha prövat några gånger måste jag säga att bilduppladdningen fungerar klockrent, även från Tapatalk.
Mycket bra jobbat! :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Du märker ju ingen skillnad om bilden kommer från webbläsare eller Tapatalk om den har laddats upp till KS egna server?
Faktum är att man gör det. Tapatalk lägger en begränsning på max 1024 pixlar, även om du väljer att ladda upp via "bilaga" i Tapatalk-appen. Via webbsidan är begränsningen 1600 pixlar. Högre upplösning via webbsidan alltså.
 

Sputniq

Panerai
Tog och kollade medlemslistan för första gången och såg då "Trofépoäng". Vad är detta och hur fungerar dessa?

Vissa personer hade många fler TP än likes och inlägg tillsammans, medan andra hade mer likes än TP. Mest nyfiken på hur det fungerar och själva syftet med det?

Föresten väldigt roligt med en så lång medlemslista, mycket välförtjänt :)
 

Sputniq

Panerai

:grumpy:


Ännu en fråga: kan man inte längre redigera sina inlägg? För det har man väl kunnat tidigare, eller? :confused:

Edit: Detta inlägget gick mycket riktigt att ändra som alltid, men mitt förra inlägg samt inlägg från tidigare idag saknar helt "ändra"-knappen under inlägget.
 

jabla

Sarlacc
:grumpy:


Ännu en fråga: kan man inte längre redigera sina inlägg? För det har man väl kunnat tidigare, eller? :confused:

Edit: Detta inlägget gick mycket riktigt att ändra som alltid, men mitt förra inlägg samt inlägg från tidigare idag saknar helt "ändra"-knappen under inlägget.

Tror man har 10 minuter på sig att korrigera.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Kul med den nya gallerifunktionen, det hade dock varit intressant att kunna kika på alla bilder som laddats upp för inspiration eller liknande, fast det kanske är mer för de privilegierade :)
 
Topp