• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upphittad 116622 Yacht-Master

Chuck

Patek
2-Faktor
En polare till mig, totalt lost i Wisologin, påstår sig hittat en ”Ett Rolex dykarur för 30 år sedan och nu finns det på vinden men orkar inte leta upp den!!” Typiskt samlare e han asar upp massa mög på vinden, senaste skitet vi hittade hos honom var en genuin SS hjälm 😕 men ingen klocka...
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
En polare till mig, totalt lost i Wisologin, påstår sig hittat en ”Ett Rolex dykarur för 30 år sedan och nu finns det på vinden men orkar inte leta upp den!!” Typiskt samlare e han asar upp massa mög på vinden, senaste skitet vi hittade hos honom var en genuin SS hjälm 😕 men ingen klocka...
Jag hade hängt där dag och natt med några flak öl tills den kom fram! 😄
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det känns ju lite som att har de inte hittat en köpare redan så är det något konstigt med den. Tappar man en Rolex är väl det första man gör att anmäla det till polisen? Min fortsatta gissning är att den är fake eller stulen i annat land alternativt att det har hänt ägaren något.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det känns ju lite som att har de inte hittat en köpare redan så är det något konstigt med den. Tappar man en Rolex är väl det första man gör att anmäla det till polisen? Min fortsatta gissning är att den är fake eller stulen i annat land alternativt att det har hänt ägaren något.
Känns som att det tar längre tid än två-tre dagar. Helg nu dessutom. De lär ju dessutom ha blivit överösta med ”det är min klocka”-Mail från alla som vill försöka norpa åt sig den. Då tar det ju en stund att hitta rätt person i högen.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Känns som att det tar längre tid än två-tre dagar. Helg nu dessutom. De lär ju dessutom ha blivit överösta med ”det är min klocka”-Mail från alla som vill försöka norpa åt sig den. Då tar det ju en stund att hitta rätt person i högen.
Det har du ju iofs rätt i, helgen kan säkert påverka och dessutom antalet ägare som helt plötsligt tappat bort en YM. 😄
 

Wheelie

Cartier
Hittades den verkligen så som på bilden eller har man plockat bort länken för att det är en del av identifikationen ?
(mest en fråga till Easy rider)

Ingen bra bild, men finns det något som tyder på att det är en fejk ?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hittades den verkligen så som på bilden eller har man plockat bort länken för att det är en del av identifikationen ?
(mest en fråga till Easy rider)

Ingen bra bild, men finns det något som tyder på att det är en fejk ?


Tycker han har svarat på detta redan

Känns dumt att skriva här hur den hittades eller andra specifika saker.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag är inte upptaggad. Tänkte bara att svaret redan finns i tråden, man kan läsa den i sin helhet och respektera att all information inte bör spridas på ett öppet forum.
Jag försökte vara lite rolig med att jag taggade och sedan tagga ner men använde ingen emoji så det såg kanske lite fel ut. 😂
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En polare till mig, totalt lost i Wisologin, påstår sig hittat en ”Ett Rolex dykarur för 30 år sedan och nu finns det på vinden men orkar inte leta upp den!!” Typiskt samlare e han asar upp massa mög på vinden, senaste skitet vi hittade hos honom var en genuin SS hjälm 😕 men ingen klocka...
Du kanske kan köpa den för list...?
 

Hampusoa

Omega
2-Faktor
Hoppas den kommer rätta ägaren tillhanda. Men som sagt, känns som det kommer bli lite pappersarbete hos hittegodsavdelningen idag:)
 
Topp