patricksthlm
Basic
Spännande och fin insättning på kharmakontot!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spelar ingen roll, efter 3 månader hos polisen är den lagligt upphittarensDet vore trist om man får klockan då ingen hör av sig, lämnar in den på service, och DÅ får höra att den är anmäld stulen...
Det vore trist om man får klockan då ingen hör av sig, lämnar in den på service, och DÅ får höra att den är anmäld stulen...
Det har varit trådar där fjärde ägaren lämnar in klockan på service, väl nere i Schweiz kommer det fram att den är anmäld stulen av ägare nr två, och då börjar strulet. Men visst, rent hittegodsmässigt (eftersom polisen saknar resurser att göra grundlig efterforskning) är den upphittarens.Spelar ingen roll, efter 3 månader hos polisen är den lagligt upphittarens
21 cm är fan illa nog.Kunde du inte ljugit lite och skrivit atminstonde 24cm?![]()
Så bra är inte våra poliserKan ju vara så att polisen plockat bort armbandet för att ägaren ska kunna beskriva det.
Det har varit trådar där fjärde ägaren lämnar in klockan på service, väl nere i Schweiz kommer det fram att den är anmäld stulen av ägare nr två, och då börjar strulet. Men visst, rent hittegodsmässigt (eftersom polisen saknar resurser att göra grundlig efterforskning) är den upphittarens.
@MacRulez4ever Personligen skulle jag tycka det var riktigt tråkigt oavsett vad jag själv hade lagt ut
Om man hittar den i en byggnad så böjer man sig ner, tittar åt ett annat håll och har inte längre hittat den.. och virar in den i bubbelplast utan att plocka upp den. Sparkar ut den ur byggnaden helt omedvetet. Plockar upp den. Ringer in om upphittad YM.Jag hittade en Chopard Happy Diamonds på Arlanda, som jag lämnade in till polisen. Visade sig att om den inte hittas på allmän plats så tillfaller den fastighetsägaren. Tji fick jag. Både på klocka och hittelön.
Jäklar vad @easy rider jobbade upp bra score på karmakontot. Nästan så man hoppas att du ska få ut den från herr blå bara för att världen ska vara lite rättvis.
All heder till dig, och lite till!
Så det var ingen som hämtade ut den alltså. Helt otroligt och grattis!
Ärlighet kommer man långt på! Grattis förmodar jag
Kanske inte är någon från Sverige som tappat? Turist eller dylikt? Men ja, märkligtSå det var ingen som hämtade ut den alltså. Helt otroligt och grattis!
Tappar man en ärligt införskaffad YM går man väl raka vägen till polisen? Jag blir jättenyfiken på bakgrunden till detta men den kommer nog aldrig fram.
Skönt att få njuta av klockan med gott samvete. Kan inte du berätta hur och var du hitta den osvosv, eller är det en dum ide?
Så kan det vara såklart. Hade den haft 100% ärlig bakgrund tror jag att en ägare skulle hittats. Dessutom fortfarande konstigt att den hittades utan länk och bandstift.Kanske inte är någon från Sverige som tappat? Turist eller dylikt? Men ja, märkligt
Oavsett, grattis!![]()
Jag är också jättenyfiken på hur den hittades.Skönt att få njuta av klockan med gott samvete. Kan inte du berätta hur och var du hitta den osvosv, eller är det en dum ide?
Ingen aning faktiskt. Men hade ägaren dykt upp såhär dags så hade jag personligen fortfarande gett tillbaka klockan. Dock finns risken alltid att någon stolpskott kommer och påstår sig vara den riktiga ägaren, så kanske lika bra att @easy rider inte berättar något.Jag är också jättenyfiken på hur den hittades.Nu är det väl för sent för en ägare att få tillbaka den ändå?
Ja om personen kan bevisa att det är hans/hennes hade man självklart återlämnat den. Lika bra att inte berätta som du säger.Ingen aning faktiskt. Men hade ägaren dykt upp såhär dags så hade jag personligen fortfarande gett tillbaka klockan. Dock finns risken alltid att någon stolpskott kommer och påstår sig vara den riktiga ägaren, så kanske lika bra att @easy rider inte berättar något.
Men jag är fortfarande jäkligt nyfiken!Ja om personen kan bevisa att det är hans/hennes hade man självklart återlämnat den. Lika bra att inte berätta som du säger.
Samma här!Men jag är fortfarande jäkligt nyfiken!![]()
Men då måste väl han/hon gjort en anmälan?Ägaren har väl fått försäkringsersättning för länge sen? Kan det inte vara så enkelt?
Helt klart värd den!