Bump!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Är det där 43.5 m 8900 verk?I’m back!
![]()
![]()
Yes!Snygg! Är det där 43.5 m 8900 verk?
Jag har haft några 42/2500 tidigare, kändes dock små då jag normalt bär mest 47mm pannor. Har en blå 43,5 på väg så det ska bli riktigt spännande, behöver diversefiera mitt klock inehav lite åtminstoneYes!
haft 42mm 2500, 45,5mm & 42mm 8500 innan. Det var dags för denna nu![]()
Helt rätt! Tänker själv komplettera min PO med någon Panna (igen).Jag har haft några 42/2500 tidigare, kändes dock små då jag normalt bär mest 47mm pannor. Har en blå 43,5 på väg så det ska bli riktigt spännande, behöver diversefiera mitt klock inehav lite åtminstone![]()
Som sagt ska bli skoj, har saknat ngt på länk ett tag nu... Klart du ska ha en panna oxoHelt rätt! Tänker själv komplettera min PO med någon Panna (igen).
PO8900 är tjock och något tung men bärs enligt mig bättre än 8500 pga smidigare ändlänkar. Något mer balanserad på 43,5 än 42 tycker jag.
fantastisk detaljrikedom också.
Min håller dessutom 0 sek +/- sen tre veckor tillbaka!
Du kommer bli nöjd!
Väldigt stilig! Är det varianten med gummi inslag i bezeln? (1-15min)Haft denna en månad nu, 8900 43,5 mm. Fortfarande supernöjd
![]()
Tack! Ja det oranga i bezeln är gummi.Väldigt stilig! Är det varianten med gummi inslag i bezeln? (1-15min)
Tack, ja den är verkligen fin... men mitt stora problem är att jag redan efter några timmar vill gå och plocka fram en panna, jag har nog ramlat djupare än jag trodde. Men några dagars inkörning så blir det nog annorlundaSer fantastisk ut @peterc !
Hej! Går själv lite o klurar på om en sådan Planet Ocean kan vara nästa klocka. Förmodligen är jag ute efter en blå också. Mer osäker när det gäller storlek, 43,5 eller 39,5. Har du i övrigt några plus resp. minus för din PO efter några veckors användande? (För jag antar att den inte blivit liggande.)
Klockan är fantastiskt fin och välbyggd. Men jag upplevde den lite topptung så den har faktiskt redan lämnat. För egen del skulle jag inte gå på 39an då jag tycker den tappar lite av sina proportioner, ser lite ihop tryckt ut och upplevs ännu mer topptung, men det är mina högst personliga reflektioner. Själv så kommer jag att gå på en 45mm 2500cal om det blir en ny PO i framtiden. Har haft några 42mm m 2500cal som också är bra och ett alternativ man tycker 45mm blir stort. Själv bär jag vanligtvis 47mm Panerai så jag tyckte även att 43,5mm kändes liten men topptung.Hej! Går själv lite o klurar på om en sådan Planet Ocean kan vara nästa klocka. Förmodligen är jag ute efter en blå också. Mer osäker när det gäller storlek, 43,5 eller 39,5. Har du i övrigt några plus resp. minus för din PO efter några veckors användande? (För jag antar att den inte blivit liggande.)
Mvh
Jeg har ca 17cm armer og en 39,5 sitter perfekt. Inte testat 42 eller 43,5mm, men tycker iaf en 42mm Seamaster er lite på grensen så mistenker at dom skulle väre for store oavsett.Tack för svar. Aha, då har du ganska stora arm då? Har inte mätt min på ett tag men den kan vara så liten som 16,5cm i omkrets, så jag vet inte om 43,5 kan bli alltför stort.. Jag förstår om det kan vara svårt för dig att gissa hur stor arm man behöver ha för en 43,5. Stort tack för info iaf.
Aha, tack för info.Jeg har ca 17cm armer og en 39,5 sitter perfekt. Inte testat 42 eller 43,5mm, men tycker iaf en 42mm Seamaster er lite på grensen så mistenker at dom skulle väre for store oavsett.
Jämfört med en 39,5mm Aquis er POn en gigantisk klokke så da ville jeg iaf ikke kjöpt noe större enn 39,5mm. Aquisen er en otroligt liten 39,5mm og er storleksmässig mer lik en 36mm Datejust enn en 39,5 PO. Ska se om jeg kan hitta lite bilder. Lenken er veldig tjock. Den er vel 19mm og like bred hela vägen om jeg kommer ihåg rett.Aha, tack för info.Jag har en Oris Aquis 39,5 och jag tycker länken till den är både smal och tunn. Jag hoppas och tror att länken på en PO är kraftigare. Har du några mått på länken till en 39,5 PO?
Aha, tack för info.Jag har en Oris Aquis 39,5 och jag tycker länken till den är både smal och tunn. Jag hoppas och tror att länken på en PO är kraftigare. Har du några mått på länken till en 39,5 PO?
Jämfört med en 39,5mm Aquis er POn en gigantisk klokke så da ville jeg iaf ikke kjöpt noe större enn 39,5mm. Aquisen er en otroligt liten 39,5mm og er storleksmässig mer lik en 36mm Datejust enn en 39,5 PO. Ska se om jeg kan hitta lite bilder. Lenken er veldig tjock. Den er vel 19mm og like bred hela vägen om jeg kommer ihåg rett.
Stort tack för svar och bra bilder!
Snygg!Haft denna en månad nu, 8900 43,5 mm. Fortfarande supernöjd
![]()