• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Gmt.
image.jpg

:) Japp - har haft en....den ligger numera i evig vila på botten av Mölndalsån. Där har den legat dom sista 8 åren och kommer nog ligga där i minst 8 år till! :(

Tips nummer 1: Tänk er noga för innan ni dejtar fel kvinnor - kan bli jobbigt!
Tips nummer 2: Hör av er om ni får för er att dyka efter den - jag har kvar boxen och certet!

:) Japp - har haft en....den ligger numera i evig vila på botten av Mölndalsån. Där har den legat dom sista 8 åren och kommer nog ligga där i minst 8 år till! :(

Tips nummer 2: Hör av er om ni får för er att dyka efter den - jag har kvar boxen och certet!
Kolla i dyktråden, hade gärna dykt för dig om jag hade bott närmare.

Slängde hon din dinka i ån?!!

Ganska konstigt att du inte bara hämtade upp klockan igen. Mölndals ån är typ Max 3m på sina ställen och förr i tiden på vissa ställen endast 50cm djup. Jaja de kanske va vinter eller så är du svinrik, kanske är det en ren principsak att klockan inte plockades upp [emoji41]

Ja, så ska det vara
Jag har ägt en SMP quartz tidigare, då flippade jag den snabbt för att gå över till automatklocka.
Numera är det quartz som gäller för mig (kommer säkert att skaffa mig en billigare klocka med synligt ETA verk någon gång i framtiden) men jag har andra prioriteringar just nu och vill ha pålitlighet och enkelhet.
Tvekade mellan en ny Certina DS First Ceramic eller denna 3 år gammal SMP som kostar 3ggr mer, valet var dock enkelt till slut, Det var som att välja mellan en ny Kia med en massa garanti och en Volvo vars garanti är förbrukad... Volvo vinner i längden

Tillbaka
Topp