• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Jag hade en viss gnutta humor i mitt inlägg men det gick inte fram. Självklart är allt en utmaning, jag valde en Swatch förra året för att det var roligt och den har jag kvar och använder fortfarande ibland.

Personligen tycker jag att det är roligt att utmana mig själv lite extra, därav mina val. Huvudsaken är att vi har roligt, det är väl därför vi gör detta? 😃
Ingen fara, det framgick :)

Jag tycker bara detta är ett sjukt intressant experiment för oss klocknördar och man kan välja många olika sorts taktik. I år verkar det vara populärt att köpa en klocka enkom till eventet medan det började mer som att man tar en av sina vanliga klockor ur lådan och försöker stå ut med den varje dag en månad.

Inget är förstås rätt eller fel men det är däremot intressant hur man tänker kring sitt klockbärande :)

Ingen fara, det framgick :)

Jag tycker bara detta är ett sjukt intressant experiment för oss klocknördar och man kan välja många olika sorts taktik. I år verkar det vara populärt att köpa en klocka enkom till eventet medan det började mer som att man tar en av sina vanliga klockor ur lådan och försöker stå ut med den varje dag en månad.

Inget är förstås rätt eller fel men det är däremot intressant hur man tänker kring sitt klockbärande :)
Vad bra! 😃

Jag köpte faktiskt en ny klocka idag som kommer ersätta Casion, den är gammal och i stål. En klocka jag tittat på i omgångar men inte köpt, en jag vill ha oavsett OWG March eller ej.

Vi får snart byta namn på detta event till One PLASTIC Watch Guy March. Nån som ska ha på sig en riktig klocka? 😜
Jag tänker att jag ska köra en klocka som jag SKULLE kunna vara owg på riktigt med och då kan det inte bli nåt allt för extravagant. Utmaningen är svår nog ändå... Lutar åt att det blir min MM200 som får tjänstgöra.
20201209_174451~2.jpg

Jag söker fortfarande efter rätt kandidat. Det lockar mig inte alls att bära något jag knappt skulle bära två dagar i rad i vanliga fall, samtidigt vill jag inte fega och bara välja en klocka som ser precis ut som alla de andra jag har eller haft.

Detta är en utmaning i sig då väldigt många klockor är snarlika eller tolkningar (kopior) av klassiska modeller. De som samtidigt sticker ut och tilltalar verkar vara ganska dyra, eller väldigt små, eller kommer kosta mig när jag oundvikligen vill flippa owgmarch-klockan 1/4 ;)

Sitter och dras till Omegor och pannor och skäms lite över min enkelspårrighet, men jag skall hitta något som träffar de tre kriterierna: prisvärt, annorlunda och tilltalande.

Jag söker fortfarande efter rätt kandidat. Det lockar mig inte alls att bära något jag knappt skulle bära två dagar i rad i vanliga fall, samtidigt vill jag inte fega och bara välja en klocka som ser precis ut som alla de andra jag har eller haft.

Detta är en utmaning i sig då väldigt många klockor är snarlika eller tolkningar (kopior) av klassiska modeller. De som samtidigt sticker ut och tilltalar verkar vara ganska dyra, eller väldigt små, eller kommer kosta mig när jag oundvikligen vill flippa owgmarch-klockan 1/4 ;)

Sitter och dras till Omegor och pannor och skäms lite över min enkelspårrighet, men jag skall hitta något som träffar de tre kriterierna: prisvärt, annorlunda och tilltalande.
Ploprof!

Har ingen egen erfarenhet av klockor i helguld, det är därför jag frågar. 🙂
"Mykheten" er sterkt overdrevet, for å si det slik. Helgull Submariner har alle PCL, og det samme har Submariners og GMTs i SS. Alle disse får lett riper på PCL. Min gamle 116710BLNR så ut som et takras med striper over alle PCL selv om den var i SS. Madammens SS Daytona 116520 ser ut som den er 30 år gammel...

En 16618 kan se så skarp ut som helst:

rolex-submariner-16618-2017-07-10.jpg

Tillbaka
Topp