Kasta inte gurkor i ett glashus, det kan gå illa ! //Jag retades bara lite med dig Lesa, det förstod du säkert.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kasta inte gurkor i ett glashus, det kan gå illa ! //Jag retades bara lite med dig Lesa, det förstod du säkert.![]()
Ingen fara, det framgickJag hade en viss gnutta humor i mitt inlägg men det gick inte fram. Självklart är allt en utmaning, jag valde en Swatch förra året för att det var roligt och den har jag kvar och använder fortfarande ibland.
Personligen tycker jag att det är roligt att utmana mig själv lite extra, därav mina val. Huvudsaken är att vi har roligt, det är väl därför vi gör detta?![]()
Vad bra!Ingen fara, det framgick
Jag tycker bara detta är ett sjukt intressant experiment för oss klocknördar och man kan välja många olika sorts taktik. I år verkar det vara populärt att köpa en klocka enkom till eventet medan det började mer som att man tar en av sina vanliga klockor ur lådan och försöker stå ut med den varje dag en månad.
Inget är förstås rätt eller fel men det är däremot intressant hur man tänker kring sitt klockbärande![]()
Spännande! Avslöjas första mars eller?Vad bra!
Jag köpte faktiskt en ny klocka idag som kommer ersätta Casion, den är gammal och i stål. En klocka jag tittat på i omgångar men inte köpt, en jag vill ha oavsett OWG March eller ej.
Ja så blir det nog, har inte fått den än. Finns att se på annan plats så du vet.Spännande! Avslöjas första mars eller?
Jag tänker att jag ska köra en klocka som jag SKULLE kunna vara owg på riktigt med och då kan det inte bli nåt allt för extravagant. Utmaningen är svår nog ändå... Lutar åt att det blir min MM200 som får tjänstgöra.Vi får snart byta namn på detta event till One PLASTIC Watch Guy March. Nån som ska ha på sig en riktig klocka?![]()
Ploprof!Jag söker fortfarande efter rätt kandidat. Det lockar mig inte alls att bära något jag knappt skulle bära två dagar i rad i vanliga fall, samtidigt vill jag inte fega och bara välja en klocka som ser precis ut som alla de andra jag har eller haft.
Detta är en utmaning i sig då väldigt många klockor är snarlika eller tolkningar (kopior) av klassiska modeller. De som samtidigt sticker ut och tilltalar verkar vara ganska dyra, eller väldigt små, eller kommer kosta mig när jag oundvikligen vill flippa owgmarch-klockan 1/4
Sitter och dras till Omegor och pannor och skäms lite över min enkelspårrighet, men jag skall hitta något som träffar de tre kriterierna: prisvärt, annorlunda och tilltalande.
Den till kostymen. Setnhårt!Jag är lockad.
/B
Den där är riktigt bra faktiskt!Tenkte å gjøre det enkelt i år.
![]()
Tenker det blir enten SPB143 (over) eller 16618LB (som jeg først tenkte i 2020, men feiget ut med "Skyflake").Den där är riktigt bra faktiskt!
Enkelt, kör GULD!Tenker det blir enten SPB143 (over) eller 16618LB (som jeg først tenkte i 2020, men feiget ut med "Skyflake").
SPB143 vs. 16618LB - da de er ekstremt ulike.
![]()
Men, da må jeg selge den 1.4, eller?Enkelt, kör GULD!
Hjärtat säger guld-Sub men Seikon kanske är mer allsidig?Tenker det blir enten SPB143 (over) eller 16618LB (som jeg først tenkte i 2020, men feiget ut med "Skyflake").
![]()
La meg si det slik: Hvis jeg har SPB143 på jobb, så er det ingen som spør "Oj - hvilken klokke er det der?"...Hjärtat säger guld-Sub men Seikon kanske är mer allsidig?
Men din GS klarade väl sig?!Men, da må jeg selge den 1.4, eller?![]()
Om frun höjer min veckopeng kanske jag kan köpa den. Jag ändrade mig, kör på guld!Men, da må jeg selge den 1.4, eller?![]()
Jepp. Heldigvis.Men din GS klarade väl sig?!![]()
Med den där på armen så kommer det gå lysande, kör!Skulle jag våga vara med på detta vansinne så skulle det bli den här
Men det vetifan om det är någon ide att ens försöka![]()
![]()
Dåsa! Då kommer du givetvis behålla guldaren efter marsJepp. Heldigvis.Den er her fortsatt.
Bra resonnement. Håper du har rett.Dåsa! Då kommer du givetvis behålla guldaren efter mars![]()
Den där är läcker! Kaxig och läcker, ha ha! Slits inte guld mycket om man använder den dagligen?Tenker det blir enten SPB143 (over) eller 16618LB (som jeg først tenkte i 2020, men feiget ut med "Skyflake").
![]()
...bare hvis man lever på internet.Slits inte guld mycket om man använder den dagligen?
Har ingen egen erfarenhet av klockor i helguld, det är därför jag frågar....bare hvis man lever på internet.Oh - gold is soooo soft, osv.
"Mykheten" er sterkt overdrevet, for å si det slik. Helgull Submariner har alle PCL, og det samme har Submariners og GMTs i SS. Alle disse får lett riper på PCL. Min gamle 116710BLNR så ut som et takras med striper over alle PCL selv om den var i SS. Madammens SS Daytona 116520 ser ut som den er 30 år gammel...Har ingen egen erfarenhet av klockor i helguld, det är därför jag frågar.![]()
Finns en anledning till varför man säger "plastic fantastic"Vi får snart byta namn på detta event till One PLASTIC Watch Guy March. Nån som ska ha på sig en riktig klocka?![]()
Tack!Wow! Den där var riktigt cool! Är dom svåra att få tag på? Jag har ingen koll på Certina.