• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Om inget nytt ramlar in blir de slita av plasten på denna NOS Timex den 1 Mars 2021 🤩
🔴🔵
390982B0-F461-471D-B84E-4ED6221D7418.jpeg

Jag ska försöka göra ett bättre resultat i år än sist. Gjorde ju misstaget att välja en klocka som ej var särskilt driftsäker, åkte ut snabbt pga teknikstrul... Minns inte om det var vattenintag eller bara trasig mekanik? Den här gången kör jag även om klockan inte tickar!

Jag är ju självklart med!
Har dock inte bestämt klocka ännu, det blir dock något nytt.

Jag tänker dock så här:
Jag har inte flippat särskilt många klockor i år och därmed blir det ingen större utmaning att bära något jag redan har.
Dessutom har jag länge känt att min klocksmak är lite.. trist. Startade även en tråd om det för snart exakt två år sedan och mer vågat har det inte blivit sedan dess
(https://klocksnack.se/threads/den-fega-klocktråden-för-oss-som-inte-släppt-sargen.105073/)

Därför tänker jag gå utanför mina gamla hjulspår och försöka hitta något jag normalt sett inte skulle välja.. Nytt märke, ny modell, ny stil, nytt material kanske?
Det känns faktiskt extra kul och en chans att använda owgmarch för att eventuellt utveckla min smak.. vi får sedan utvärdera om jag är en tråkmåns eller en connoisseur ;)

Jag är gärna med i år. Failade förra året men ska stå stadigare i år.
ska försöka få till ett nyköp innan dess. Annars vet jag inte vilken klocka det blir.
kommer springa mycket så något vatten/svett-säkert måste det bli.

Tillbaka
Topp