• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ur och Penn!?!?

vonhall

Rolex
Kolla in detta. Jag blir så jävla ledsen.


image.jpg



Ur och Penns inköpare borde kölhalas.

Har inte speciellt ont av att klockor åker snåskjuts på kända märkens design! Men frågan är vad du gjorde på¨Ur&Penn? :D
 

Poppe

Cartier
Ur och Penn måste för övrigt vara den sämsta klockbutiken som någonsin funnits. Har velat ta livet av mig varje gång jag råkat trilla in där.
Var faktiskt inne på ur och penn i ett nödfall när jag behövde ett natoband. Möttes av frågetecken och en säljare som kom med en pärm läderband. Ytterst märklig upplevelse när jag fick visa på nå som liknade en DW vad ett natoband var. Hoppas det var hennes första dag.:bag:
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Man får skita i sånt här och gå vidare. Alla härmar alla i design, telefoner, bilar, kläder, laptops osv... Vi är insatta i klockor så det är nog tyvärr bara vi som ser det:/
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Inte så mycket att bry sig om, finns det någon som vill köpa överdrivet dyrt skräp så får de väl göra det. Trots allt bättre en de muppar som springer omkring med kopior.
 

Limpas

Cartier
Köper folk verkligen skiten? Uppenbarligen är det så, men undrar om folk köper dem för att de ser ut som en Rolex eller bara för att de tycker att de är snygga, ovetandes om vad de är en ripoff av. I första fallet är köparna usch, i andra fallet blir ju köparna lite lurade, alltså ur&penn/tillverkaren som är usch!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Köper folk verkligen skiten? Uppenbarligen är det så, men undrar om folk köper dem för att de ser ut som en Rolex eller bara för att de tycker att de är snygga, ovetandes om vad de är en ripoff av. I första fallet är köparna usch, i andra fallet blir ju köparna lite lurade, alltså ur&penn/tillverkaren som är usch!

Ja de säljer rena plagiat
 
Senast ändrad:

MariaE

Panerai
Jag tror den största delen köpare inte har en aning om vad det är/att det är plagiat. Jag tror dom gillar klockan bara. Jetset är ett poppis fjortismärke.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Asså shit jag gjorde ett stort misstag när jag gick till Ur och Penn för att få dem att korta min länk. Kostar ju hälften av vad det gör hos min lokala urmakare. Kvinnan i kassan tog klockan, bankade skiten ur den konstant i typ 3 minuter utan någon framgång och sa sedan att hon inte kan göra det så jag fick tillbaka klockan, beställde verktyg för att göra det själv istället och på vägen hem märkte jag att sidan var repad. Helt ny klocka också, kan inte ha varit jag. Blir förbannad på henne, asså vafan, säg bara direkt att du inte kan.

Visst, det är väl mitt misstag också, att gå till Ur och Penn men nu har jag lärt mig min läxa iallafall.

image.jpg
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Asså shit jag gjorde ett stort misstag när jag gick till Ur och Penn för att få dem att korta min länk. Kostar ju hälften av vad det gör hos min lokala urmakare. Kvinnan i kassan tog klockan, bankade skiten ur den konstant i typ 3 minuter utan någon framgång och sa sedan att hon inte kan göra det så jag fick tillbaka klockan, beställde verktyg för att göra det själv istället och på vägen hem märkte jag att sidan var repad. Helt ny klocka också, kan inte ha varit jag. Blir förbannad på henne, asså vafan, säg bara direkt att du inte kan.

Visst, det är väl mitt misstag också, att gå till Ur och Penn men nu har jag lärt mig min läxa iallafall.

image.jpg

Inget annat än bedrövligt hanterat av dem. Har du kontaktat dem gällande detta? Jag tycker inte att du ska låta dem komma undan med det här.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Inget annat än bedrövligt hanterat av dem. Har du kontaktat dem gällande detta? Jag tycker inte att du ska låta dem komma undan med det här.

Märkte det ju lite sent, dessutom vet jag inte vad för regler eller policies de har ang skada vid sådana här saker. Verkligen tråkigt. Men jag vet inte vad jag ska göra, inte direkt så att Ur och Penn köper in länkar från Christopher Ward. Om detta hände hos en lokal urmakare skulle jag givetvis kräva att de installerar nya länkbitar. Men med ur o Penn har jag ingen aning vad jag kan göra.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Märkte det ju lite sent, dessutom vet jag inte vad för regler eller policies de har ang skada vid sådana här saker. Verkligen tråkigt. Men jag vet inte vad jag ska göra, inte direkt så att Ur och Penn köper in länkar från Christopher Ward. Om detta hände hos en lokal urmakare skulle jag givetvis kräva att de installerar nya länkbitar. Men med ur o Penn har jag ingen aning vad jag kan göra.
Börja med att gå dit och prata med någon på plats alternativt ringa.
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Märkte det ju lite sent, dessutom vet jag inte vad för regler eller policies de har ang skada vid sådana här saker. Verkligen tråkigt. Men jag vet inte vad jag ska göra, inte direkt så att Ur och Penn köper in länkar från Christopher Ward. Om detta hände hos en lokal urmakare skulle jag givetvis kräva att de installerar nya länkbitar. Men med ur o Penn har jag ingen aning vad jag kan göra.

Börja med att ringa eller mejla för att se vad de har att säga. Man kanske inte kan kräva att de skakar fram nya länkbitar till dig men att de står för kostnaden av nya länkbitar från CW som du köper privat är nog inte helt orimligt. Nu har jag ingen egen erfarenhet av Ur & Penn, men de borde ju vara måna om sitt rykte kan man tycka.

Om jag inte minns fel så har CWs kundservice ett ganska gott rykte av att vara behjälpliga och tillmötesgående. Om du förklarar din situation för dem så kanske de kan sälja några länkbitar till dig för en mindre peng. :) Lycka till!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Börja med att ringa eller mejla för att se vad de har att säga. Man kanske inte kan kräva att de skakar fram nya länkbitar till dig men att de står för kostnaden av nya länkbitar från CW som du köper privat är nog inte helt orimligt. Nu har jag ingen egen erfarenhet av Ur & Penn, men de borde ju vara måna om sitt rykte kan man tycka.

Om jag inte minns fel så har CWs kundservice ett ganska gott rykte av att vara behjälpliga och tillmötesgående. Om du förklarar din situation för dem så kanske de kan sälja några länkbitar till dig för en mindre peng. :) Lycka till!
Låter som en plan :) Tack! Ja, CW’s support är jättebra.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det är bra att de finns. Tänk om man träffar en ny person och inte vet om man ska vara trevlig eller inte mot hen; så tittar man ner och ser en av de där styggelserna på armen. Då är det bara att vända på klacken och gå. Supersmidigt.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker att det är bra att de finns. Tänk om man träffar en ny person och inte vet om man ska vara trevlig eller inte mot hen; så tittar man ner och ser en av de där styggelserna på armen. Då är det bara att vända på klacken och gå. Supersmidigt.
Hahah, sedan klockintresset startat har jag definitivt börjat döma människor för vilken klocka de bär. Jag säger ju inget, men då vet jag iallafall att snubben/tjejen valt o köpa en Michael kors för 3000kr istället för typ en Seiko. Inte bra...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hahah, sedan klockintresset startat har jag definitivt börjat döma människor för vilken klocka de bär. Jag säger ju inget, men då vet jag iallafall att snubben/tjejen valt o köpa en Michael kors för 3000kr istället för typ en Seiko. Inte bra...
Det gör lite ont i hjärtat men jag tycker inte att det är samma sak. Vet man inte bättre/bryr man sig inte spelar det inte så stor för mig vilket märke man har. Jag har lätt mer respekt för en person som inte bryr sig och köper en DW i motsats till en som köper en Rolex eftersom den kostar mycket pengar och skriker status.

Däremot de som köper den här skiten, just för att den liknar något dyrare, borde kölhalas.
 

lofgreno

Audemars
Haha, kan man väl lika gärna beställa klockor från Ali Express eller nåt. Men men, det är väl bra att det finns nåt för alla.
Dom brukar ju iaf ha lite Gshocks på Ur&Penn... :)
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Förstår inte att människor orkar störa sig på att andra köper klockor som liknar andra.
Så länge som loggan inte används, dvs en direkt förfalskning, vem fan bryr sig?
Det är människor som antagligen inte har råd med den "äkta" varan och då gör det väl för fan inget om de unnar sig en klocka som de gillar utseendet på.
 
Topp