Se nedan
Jag har en mycket liknande klocka, troligtvis med nästan samma ETA kvarts urverk. Den har jag hållit igång i över 30 år. Den har gått helt problemfritt, helt utan service, bara batteribyten. Man får bara inte glömma att byta batteri när klockan stannat, så man undviker läckage, som nämnts!
För det stör sportutövningen, känns oskönt, man har dessutom handsken på vänster hand som högergolfare.
Enligt
Michael Michaels
https://www.watchuwant.com/meet-team/mm
skall man inte spela golf eller tennis med mekaniska klockor, det är något de nämner ofta i företagets youtubefilmer. Visst kan det handla om att de vill minska sina garantiåtagandeutgifter, men jag antar att det ligger något i det. Står också i Langes broschyr.
Med det sagt, jag känner personer som alltid har på sina klockor när de spelar golf, och inte har problem med dem. Notera dock att detta är medelgolfare, som spelar ofta men inte så kraftfullt.
Nja...
Det borde nog funka, så länge det är en rätt ny klocka så kostar det ju inte heller en förmögenhet att laga den, speciellt om man har märken som Omega och Rolex som har rätt OK priser på delar.