• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakare Sthlm?

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tänker mest på att det antagligen suger att ha ett jobb/intresse som antagligen 90% består av att byte folks batterier.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller bara va grinig gammal gubbe :)


Och då får man skylla sig själv om trevligt, klockälskande folk går någon annan stans. Och till slut sitter man där. Sur och jävlig. Och de enda kunderna är folk som vill byta batteri på sin Triwa eller köpa ett nytt skinnband. Back to square one… ;)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Och då får man skylla sig själv om trevligt, klockälskande folk går någon annan stans. Och till slut sitter man där. Sur och jävlig. Och de enda kunderna är folk som vill byta batteri på sin Triwa eller köpa ett nytt skinnband. Back to square one… ;)
Jag går fortfarande dit och han är trevlig mot mig :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jo tack jag känner till Robban och deras service/expertis. Därför vill jag inte komma in med egna material. Det är ett glas byte. Man lägger botten i crystal pressen, ploppar ut gamla, sätter dit nya glaset och trycker tillbaka den. Finns inget att vara rädd för. Bara för att man är ny på forumet betyder det inte automatiskt att man är newbie i ämnet. #thumbsup


Välkommen till forumet.
Själv hade jag ändå inte valt vem som helst. Glasbyte ska vara enkelt, men trots det har det förekommit fall där "välkända" urmakare gjort fel, tex. limmat fast glaset osv. Påverkar ju tätheten.
 

Amme

Cartier
Välkommen till forumet.
Själv hade jag ändå inte valt vem som helst. Glasbyte ska vara enkelt, men trots det har det förekommit fall där "välkända" urmakare gjort fel, tex. limmat fast glaset osv. Påverkar ju tätheten.

Tack!
Oj det hade jag aldrig hört. Får en att fundera en extra gång...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tack!
Oj det hade jag aldrig hört. Får en att fundera en extra gång...


Urmakaren i fråga är "Dr.Watch". Det är inget jag är helt 100a på men vet att jag har läst om detta på gamla gula TTT. Eftermarknads glas användes också vid bytet. Googla så hittar du nog.
 

Sond

Patek
Sist jag var i kontakt med Werner så hade han helt slutat med service o rep på Rolex. Kanske var han bara sur..;)

Detta borde han ju ändå kunna fixa..!?!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gå till Werner med klocka och glas så tror jag att han byter det om han har tid. Att han inte servar Rolex handlar nog mer om brist på delar om något måste bytas. Hans humör är sällan något problem men är man inställd på att få ett glas skumpa under tiden man kikar på klockor man inte ska köpa så kan man eventuellt bli besviken. Werner är duktig på det han gör. Av de fristående urmakare i Stockholm som jag testat så är han klart bäst. Han är absolut inte knepigare än tex Farfars Klocka som ofta anses vara det bästa alternativet. Axel om någon är svår.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Sist jag var i kontakt med Werner så hade han helt slutat med service o rep på Rolex. Kanske var han bara sur..;)

Detta borde han ju ändå kunna fixa..!?!

Nej han har slutat IOM att han inte längre kan få delar. En av hans trognaste kunder berättade igår att inte ens han kunde få hjälp på Rolex..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Gå till Werner med klocka och glas så tror jag att han byter det om han har tid. Att han inte servar Rolex handlar nog mer om brist på delar om något måste bytas. Hans humör är sällan något problem men är man inställd på att få ett glas skumpa under tiden man kikar på klockor man inte ska köpa så kan man eventuellt bli besviken. Werner är duktig på det han gör. Av de fristående urmakare i Stockholm som jag testat så är han klart bäst. Han är absolut inte knepigare än tex Farfars Klocka som ofta anses vara det bästa alternativet. Axel om någon är svår.

Inte visste jag att du var så pinsam att du skulle hänga på skumpatåget..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Inte visste jag att du var så pinsam att du skulle hänga på skumpatåget..
Vad har jag missat? Tycker bara det gnälls onödigt mycket på Werner. Oldschool-urmakare som gärna surrar klockor när man tittar in. Var mer en illustration av skillnaden mellan den fina butiken och den klassiska urmakarens verkstad. Professionellt så kan Werner förmodligen fixa vanliga klockor lika bra som AD:n. Touchy idag? :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad har jag missat? Tycker bara det gnälls onödigt mycket på Werner. Oldschool-urmakare som gärna surrar klockor när man tittar in. Var mer en illustration av skillnaden mellan den fina butiken och den klassiska urmakarens verkstad. Professionellt så kan Werner förmodligen fixa vanliga klockor lika bra som AD:n. Touchy idag? :)

Inge fel på Werner men tror inte det finns någon urmakare som bjuder på skumpa.. Werner mekar dock inte längre Rolex eller Tudor..
 

Igge

Panerai
Hej,

Kan ni rekomendera en bra urmakare i trakterna kring Vasastan. Tänkte en som jag kan kan gå till när jag behöver hjälp med mina lite billigare klockor, Seiko, Victorinox, mm. Vill minnas att jag var hos någon på Tegnergatan för massa år sen, kan ha varit Wahlberg
Ur.

/i
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det är väl ingen stolthet i att vara grinig gubbe mot kunder? Stoltheten borde väl snarare sitta i att alltid vilja göra ett bra jobb och de gånger man känner att man inte kommer kunna göra det förklara varför på ett trevligt sätt.

Jag håller med Mr Denke och lägger återigen in denna skylt:

IMG_3013.PNG
 
Topp