• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Kul avsnitt! Älskar er dynamik, väldigt avslappnande att lyssna på ❤️
Jag är för övrigt arslet som gnällde om "relief".

Snyggt med ett färskt W&W reportage. Riktigt stilfullt.
Sedan måste jag slå ett slag för GS såklart 😎.
Ofta blir prissättningsdiskussionen lite skev. Ska medges att priset är högt men ofta landar ju diskussionen i klockkretsar i ett ”bang for the buck” spår. Samma även för Tudor. Lite ”jag var med när de var små och då var de minsann ett kap”.

De som nämndes är i Ev9 linjen som är under Master Piece och Credor. Sedan finns det ju lite mer sansade priser och modeller i andra linjer.

Upplever att GS i sig har gjort en kul resa senaste åren där de utanför Sverige börjar ses som ett alternativ till Schweiziskt. Sedan är de ju en manufaktur och inte vanlig ”industrial”. Med en total produktion på 26000st enheter per år blir ju marginalen även lägre än hos andra tillverkare.
Få andra märken erbjuder denna finish och verk till samma pris. 😀

Men som sagt! Kul avsnitt och intressanta reflektioner. Skulle vara (ur)kul om ni körde ett från Geneve nästa år 🙌

DO01039385.jpeg
DO01038963.jpeg
IMG_7510.jpeg
_1037185.jpeg

Snyggt med ett färskt W&W reportage. Riktigt stilfullt.
Sedan måste jag slå ett slag för GS såklart 😎.
Ofta blir prissättningsdiskussionen lite skev. Ska medges att priset är högt men ofta landar ju diskussionen i klockkretsar i ett ”bang for the buck” spår. Samma även för Tudor. Lite ”jag var med när de var små och då var de minsann ett kap”.

De som nämndes är i Ev9 linjen som är under Master Piece och Credor. Sedan finns det ju lite mer sansade priser och modeller i andra linjer.

Upplever att GS i sig har gjort en kul resa senaste åren där de utanför Sverige börjar ses som ett alternativ till Schweiziskt. Sedan är de ju en manufaktur och inte vanlig ”industrial”. Med en total produktion på 26000st enheter per år blir ju marginalen även lägre än hos andra tillverkare.
Få andra märken erbjuder denna finish och verk till samma pris. 😀

Men som sagt! Kul avsnitt och intressanta reflektioner. Skulle vara (ur)kul om ni körde ett från Geneve nästa år 🙌

DO01039385.jpeg
DO01038963.jpeg
IMG_7510.jpeg
_1037185.jpeg
Tack, kul att du gillade avsnittet. Vet att vi var lite hårda mot GS, och jag vet att de är grymma (hade ju en själv tills nyligen) men blir bättre content om vi tar ut svängarna lite mer, ibland :) Snyggare tavlor gör i alla fall inga andra märken i deras eller liknande prisklass, det kan vi vara överens om!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp