• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Du får väl lyssna på avsnittet! :) Skämt åsido, tycker att många, särskilt i Trident-serien är riktigt snygga (C60 Trident Pro 300 med vit tavla 🤩) . Mest lockade kanske Lumiere dock - riktigt cool!
Tack igen för all input! 🙏
Jodå jag började igår men John Blund kom på besök 💤 Ska lyssna klart i veckan 🤓
Lumiere är jag riktigt nyfiken på.
Skulle kunna tänka mig att prova en sån med blå eller orange tavla :)

Tack för er konsumentupplysning som gjorde mig trygg inför mitt senaste köp.

Jag blev intresserad av C1 Moonphase för några månader sedan, men hade för dålig koll på märket för att våga mig på ett köp.

Efter att ha lyssnat på ert senaste avsnitt var osäkerheten borta, och nu sitter den här på min frus arm. Hon är helnöjd.

PXL_20241119_062836927_crop.jpg

Senast ändrad:
Tack för er konsumentupplysning som gjorde mig trygg inför mitt senaste köp.

Jag blev intresserad av C1 Moonphase för några månader sedan, men hade för dålig koll på märket för att våga mig på ett köp.

Efter att ha lyssnat på ert senaste avsnitt var säkerheten borta, och nu sitter den här på min frus arm. Hon är helnöjd.

PXL_20241119_062836927_crop.jpg
Fasen vad kul att höra! Podden gör skillnad, typ 😅🙏

16600, kronjuvel?
Superklocka men fattar ingenting av den analysen om inte statementet är att likställa med längst produktionstid.
Som sagt en kanonklocka, sugen på en själv😀

Senast ändrad:
16600, kronjuvel?
Superklocka men fattar ingenting av den analysen om inte statementet är att likställa med längst produktionstid.
Som sagt en kanonklocka, sugen på en själv😀
Tja, det ligger ju i betraktarens ögon förstås, men mina intryck efter att ha researchat en del är ändå att just 16600 generellt sett ofta lyfts fram som att det är den "optimala" Sea-Dwellern. Jag gissar då att man tänker på en bra balans mellan specifikation och nåt slags "neo-vintage charm"? Jag kan tycka att även modellen efter 116600 har många bra egenskaper om man kan "stå ut" med maxi dial då...

Tja, det ligger ju i betraktarens ögon förstås, men mina intryck efter att ha researchat en del är ändå att just 16600 generellt sett ofta lyfts fram som att det är den "optimala" Sea-Dwellern. Jag gissar då att man tänker på en bra balans mellan specifikation och nåt slags "neo-vintage charm"? Jag kan tycka att även modellen efter 116600 har många bra egenskaper om man kan "stå ut" med maxi dial då...
Att 116600 har uppdaterad länk med glidelock gör den i mina ögon till ett bättre köp (givetvis även den korta produktionstiden för modellen).
Ska man nörda ner sig, så är väl en 1665 Red vägen att gå, men den blir inte lika användbar i varadagslivet p g a ålder.

Att 116600 har uppdaterad länk med glidelock gör den i mina ögon till ett bättre köp (givetvis även den korta produktionstiden för modellen).
Ska man nörda ner sig, så är väl en 1665 Red vägen att gå, men den blir inte lika användbar i varadagslivet p g a ålder.
Förstår hur du tänker. Objektivt sett är det ju en bättre länk, bezel osv. men på sistone har jag blivit mer mottaglig för "känslan" (i brist på bättre ord) i de gamla länkarna och spännena och kan gilla "rasslet och plåten" lite :) Jag har haft flera klockor med glide-lock eller liknande men upplever att jag aldrig använder det, men det är förstås upp till var och en. En single red - ja tack!

Förstår hur du tänker. Objektivt sett är det ju en bättre länk, bezel osv. men på sistone har jag blivit mer mottaglig för "känslan" (i brist på bättre ord) i de gamla länkarna och spännena och kan gilla "rasslet och plåten" lite :) Jag har haft flera klockor med glide-lock eller liknande men upplever att jag aldrig använder det, men det är förstås upp till var och en. En single red - ja tack!
Sex-siffrigt köper man för bonusen när man inte vet vad man vill ha, fem-siffrigt köper man för känslan. 😉
Skämt åsido, visst är de nyare länkarna bättre tekniskt sett men med moderna hjälpmedel går det att få samma funktioner + razzel

1734351796921.jpeg + 1734351838815.jpeg = 1734351682884.jpeg

Tack killar för ett underhållande avsnitt! Härligt att ni är så envisa och fortsätter med poddandet, till skillnad (snyft!) från flera andra. Det är liksom inte så många Svenska Klock-poddar kvar nu, eller?

Här kommer en utmaning från mig till er: Kan ni hålla er ifrån att snacka Tudor och/eller Rolex tre avsnitt framöver?
Förstår att det kanske är jobbigt för er, men för poddens skull?
Jag tänker att ibland Vill(?)höver vi få oss en utmaning i allt det goa.

Hälsningar från Mälardalen.

Tjena @Thompa700 och tack, kul att du gillar podden! Vi fortsätter så länge vi tycker att det är kul och det gör vi verkligen fortfarande :) Det finns ändå några poddar till som lever och har hälsan, alla med lite olika inriktning och rätt olika vår podd skulle jag nog säga...

KS Podcast - Klocksnackmed Berns och gäster
Eqotime verkar leva även om jag trodde att de lagt ned så sprattlade de till med det första nya avsnittet på ett halvår här före jul
Berns nystartade podd med det kongeniala namnet "Klockor" - där finns mycket kunskap i panelen!

Vad gäller Rolex och Tudor så blir det mycket om dem - håller med - men det är förstås för att vi båda har flera sådana, och att de är så framträdande spelare på klockscenen. Med det sagt - vi ska ha det i åtanke och försöka sprida gracerna lite bättre. Tre avsnitt låter dock oöverstigligt :cool:

Allt gott!

Tillbaka
Topp