• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Är gärna med men känner att det kräver viss eftertanke. Klockan ska passa både till kostym och t-shirt. Den perfekta klockan vore Speedy på länk men då jag sålde den nyligen så kanske jag måste skaffa en ny innan mars :D
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Man kan göra som mig och göra det bekvämt med en klocka som man tror är en GADA. Den riktiga utmaningen kommer om man väljer en klocka som inte passar till kostym (till exempel).

All heder till er som körde feta dykare och färgglada Swatchklockor förra året!:D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Är gärna med men känner att det kräver viss eftertanke. Klockan ska passa både till kostym och t-shirt. Den perfekta klockan vore Speedy på länk men då jag sålde den nyligen så kanske jag måste skaffa en ny innan mars :D
Bara att köra på någon trevlig vintage isåfall. En sub eller smp är ju rätt trist :p

Förövrigt landar jag antagligen en ny dinka i veckan. Möjligt att jag försöker köra den i mars ändå :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jadå, jag är med. Jag kommer köra med min vardagsklocka. Nytagen bild dagen till ära :happyhappy:
DSC_0774-01.jpeg
 

Lindrothh

Cartier
Frågan är vilken klocka man ska köra på.. Står just nu i kvalet mellan att köpa en BB58, en Op34/36 eller Explorer 1 där de två senare spräcker budgeten något för mitt klockintresse men som man ändå kan överleva med;)
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
Jag skall be att få vara med i år. Jag kollade tråden varje dag förra året, och funderade hela tiden på vad jag skulle ha valt om jag var med. Jag antar att det är OK att välja att vara utan klocka när det helt enkelt är olämpligt, exempelvis om man ska hugga ved eller bila ned en öppen spis? Eller är det "kläder på -klocka på"?
 
Topp