• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men du handlar väl flera klockor i veckan normalt? Jag har inte köpt en klocka än i år. Tur att det är en modell jag har två av sen innan (Nej, inte G-shock!) så jag tror jag kan låta bli att pröva den på handleden :D
Jag har faktiskt vart riktigt dålig på att handla klockor ett tag nu.. 😬
Den sista jag köpte innan dessa var en som brorsan fick i present 😃 och det var snart tre veckor sen😉

Överlever jag mars kanske en Serica är mitt pris till mig själv?

Du överlever. Det är ett lämpligt pris till dig själv efter målgång tycker jag. Serica 4512 California finns för övrigt numera också i en "Tuxedo"-version. Den släpptes i fredags. Jag gillar dock den svarta bättre och hade valt den även om båda versionerna hade varit tillgängliga när jag bestämde mig för OWG-klockan i oktober förra året.

P1222480.jpg

Senast ändrad:
Du överlever. Det är ett lämpligt pris till dig själv efter målgång tycker jag. Serica 4512 California finns för övrigt numera också i en "Tuxedo"-version. Den släpptes i fredags. Jag gillar dock den svarta bättre och hade valt den även om båda versionerna hade varit tillgängliga när jag bestämde mig för OWG-klockan i oktober förra året.

P1222480.jpg
Jag har lite svårt för California och handvevat. Men denna kanske får mig att komma över det?

Känner en slags hatkärlek inför armbandet också!

Dag tretton utan missöden, och då transporterade jag ändå en nyservad Certina Waterking hem till brorsan.
Det som får mig att orka vidare är ju manschettknapparna. Idag en knapp från 60-talets första halva. Swedish Rally Drivers Club bildades av dåtidens svenska rallyelit. Lite kul att faktiskt veta vem som var första ägaren av dessa.
PSX_20220313_213018.jpg

Sedan ropade jag tidigare ikväll hem ett ur som jag tänkte använda efter OWGM.
00607331_1.jpg

Förresten, finns det ingen lista över deltagare och vilka som failat i år? (Förstår ju såklart att det är ett djävulst jobb att göra o uppdatera)
Jodå, men den senaste jag sett börjar bli inaktuell iom att ytterligare 5-6 stycken har lämnat OWGn.
Veckor = lördag till fredag (varför vi redan är på vecka 3)

Vecka 1
  • Klocknovis
  • Nissestr
  • SalvadorDali
  • Klockbaronen
  • Limeee
  • Brogin
  • Aros

Vecka 2
  • roloj
  • Pippis pappa
  • Utvisaren