• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

BCC98F2D-00D6-4C89-9B05-798B8451D151.jpeg

Bytt till ett bekvämare blått canvas för att lätta på halvvägsångesten. Matchar den blåa linnepyjamasen jag har lyckats svida upp i idag.

Det är trevligt med bandbyten, samtidigt känner jag att byta band i det långa loppet inte hade räddat en dålig klocka. I alla fall inte för mig. Visst hade det fungerat att bära klockan en månad, men en get iförd frack, kostym eller t-shirt och jeans är ändock en get. KUOE:n är långt ifrån getaktig och har gjort sig bra på alla band hittills. BUND-bandet var kanske inte lika passande till KUOE:n som till Mellor-72:an och fick därför bara sitta på över den gångna helgen. Sen har jag ju en uppsjö av band till mina klockor så det vore dumt att inte ta tillfället i akt att byta ofta, nu under OWG March. Dagens band som kommer från Cheapest Nato Straps är grönt, i präglat skinn och av klassisk modell med vita sömmar. Snyggt matchning till klockans beigevita urtavla. Återstår nu att se när det är dags att byta till nästa band.

428B9D1B-0370-40EA-BBB3-12811C2C672B.jpeg
16651EC0-AE9A-427D-9196-22E256439D3B.jpeg
F2BF02CF-B2C7-44A4-8D88-C00871E76B85.jpeg
6F8CE72B-086E-403C-B9D6-0E4B7FF6EAED.jpeg

Förresten, det är alltid värt att påminna om att det finns möjlighet att köpa lotter till fredagens dragning. Kanske kan vi nå insamlingsmålet redan den här veckan och sen fortsätta vidare mot det dubbla. Pengarna vi samlar in går ju till behjärtansvärda och viktiga upplevelser för barn som har det svårt av olika orsaker.

Senast ändrad:
Check-in. Knappt en halvtimme till halvtid. Jag inser att jag vill ha en ny klassisk Aqualand, klockan jag hade under hela studietiden. Tyvärr lånade jag ut min till min bror, som genast (gissar jag) sålde den och drack upp pengarna. Han är inte längre ibland oss, så jag får klaga här istället.
92F5896D-E7CA-422B-B1DA-DD3B882DDC16.jpeg

Kanske aningens OT, men har noterat att det finns flera varianter av den där nya Rangemannen.
Gul insida på bandet bl.a (asiatisk version?) Är det nåt mer som skiljer dessa åt tro?

jaja, erkänner att jag är hyfsat sugen 😄
Japanen har dubbelfärgade svart/gula bandet med kolfiberinlägg, Europa helsvart resinband. Annars ska det vara samma :D
Den är riktigt snygg IRL.

Tillbaka
Topp