• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Vill passa på att slå ett slag för den riktigt trevliga tråden https://klocksnack.se/threads/owg-fail-tråden-för-mars-23.174345/. Allt ni behöver göra för att få posta där är att ta en bild med en annan klocka runt handleden, lätt som en plätt om ni frågar mig🤪
5F09CBBB-B622-4E95-92C7-73AF54B19B5A.jpeg
Trevlig klocka det där. Lättburen i alla väder och under OWG framför allt …. // 🧐

Det

Det blir kategori 2 for min del..
Morsning korsning, klockdårar!

Fortsatt inga problem på klockfronten, trivs bra med mitt val! Tredje och sista inköpta bandet testas idag, och än så länge får jag nog kora det till vinnare. Låg clown-aura, luftigt, bekvämt, böjligt. I eftermiddag kommer en spekulant på vår kära husvagn. Det är såklart tveeggat, men det ska bli roligt att köpa en ny och större :)

IMG20230316071857.jpg

Varma minnen av ljumna sommarkvällar :)

IMG20220720224706.jpg

Kul kategorisering! Var jag hamnar får kanske andra avgöra. Någonstans bland 1,2 eller 3 åtminstone :)
Kul inlägg! Du missade dock en kategori
"Anstränger sig i månader för att hitta den knasigaste klockan. Antagligen därför att NN inser att det är omöjligt att klara en månad med bara en klocka så det krävs alltså en riktig alibi-klocka så man kan vika ner sig tidigt. Postar denna klocka friskt under tre dagar men åker sedan mycket riktigt ut dag fyra med ursäkten att den märkliga klockan gått sönder"
😁😁😁

Senast ändrad:
M Madde

"Anstränger sig i månader för att hitta den knasigaste klockan. Antagligen därför att NN inser att det är omöjligt att klara en månad med bara en klocka så det krävs alltså en riktig alibi-klocka så man kan vika ner sig tidigt. Postar denna klocka friskt under tre dagar men åker sedan mycket riktigt ut dag fyra med ursäkten att den märkliga klockan gått sönder"
😁😁😁
Nu citerade du nog fel inlägg :)

M Madde

😁😁😁
Du har helt rätt! Den borde såklart också vara med. Som en variant mellan 2-3 kanske? Men jag gillar att förenkla så de får leva med de kategorierna iom att jag har inte tagit höjd för uthållighet per kategori. Det blir liksom en till dimension.

Klarar någon enstaka dag (ofta någon snabb tisdags lavett här)
Klarar ca halvvägs (gissningsvis köpte de någon ny klocka eller tycker att sociala regler kring klockor är viktigare "kan ju inte ha en tank på barnkalaset")
Åker ut sista dagen (internet troll, den här personen är inte riktig utan en del av ett ryskt botnätverk, allra troligen en brödrost.)
Klarar hela (🥳)

Mer och mer laddad stämning vid frukostbordet när fyra andra ur smyger sig på Landmastern och ifrågasätter vad som gör den så speciell.. Än så länge har det gått bra men har sett Victorinox bröderna slipa en pinpusher och gömt bakom windern så kan vara brawl på gång..
1F2BFC58-3B36-4AF7-8BE7-2DA6E2563296.jpeg

Jag hade varit mer orolig för Mr. Lindbergh som kommer från höger. Han ser ut att vara redo att "shanka" någon med sitt pinbuckle när som helst!
Ligger man ute till försäljning så har man ju ingenting att förlora😲🙈😉

M Madde

😁😁😁

Det där är såååååå SalvadorDali 2022. I år hänger vi i🤣

20230316_080816.jpg

Dag 16 och med tanke på att vi firar läderbröllop idag så var de en helt giltig ”ursäkt” att byta från reverso till en liten guldkant
C0CF6831-C744-449F-A5E4-5BC8CB298599.jpeg
Fantastiskt fin klocka, helt rätt! Välkommen in i värmen:

Jag hade varit mer orolig för Mr. Lindbergh som kommer från höger. Han ser ut att vara redo att "shanka" någon med sitt pinbuckle när som helst!
Ligger man ute till försäljning så har man ju ingenting att förlora😲🙈😉
Nej då han vet att han är älskad så kombinationen få förslag på byten med väldigt nischad design gör honom lugn och följesam, men som man säger i de lugnaste vatten.. 🤷🏼‍♂️👨‍✈️

Tillbaka
Topp