• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Incheckning dag 20. Rakar av mailen från efter EOB svensk tid 😅. Kvartalsslutsmys.....
IMG_8747.jpeg

Saker man gör under #owgmarch. Börjar bli svårt nu. Behövde nån tokig förändring. 🤪
Jag vet hur det känns. Försökte kränga på ett Speedy-Velcro på min dinka men insåg att det lirade lika bra som ditt gulmetallarmband (trots att jag inte sett ditt inlägg vid tidpunkten 🤣). Kör vidare med min länk och varvar med ett läder som är ok. Jag får lov att inse att den inte är ett strap monster...... Bara 11 dagar kvar

Jag var helt säker på att jag skulle klara denna månad då jag typ inte haft tid för hobby och inte känt suget för något annat. Men när ett samarbetsmärke hör av sig och frågar om man vill prova något nytt så kan man inte säga nej. Så tack o hej, kul att misslyckas ännu ett år 😂
2F4E7A08-2AA3-4F6E-A28A-A7959FB28745.jpeg

Nog för att jag gillar svarta urtavlor men den där var lite extrem😲

Jag vet hur det känns. Försökte kränga på ett Speedy-Velcro på min dinka men insåg att det lirade lika bra som ditt gulmetallarmband (trots att jag inte sett ditt inlägg vid tidpunkten 🤣). Kör vidare med min länk och varvar med ett läder som är ok. Jag får lov att inse att den inte är ett strap monster...... Bara 11 dagar kvar
Haha, min klocka ser ju ut som skit på denna vidriga guldlänk. Usch, bort illa kvickt! 😀
Men det va lite kul att testa ändå.
Vore kul att se en bild på ditt velcroband också 😀
Nu glömmer vi det här med två-ton Citizen 👍🙏🏻😂

Dag 20 tillsammans med Neovenator.
Neovenator betyder "ny jägare" och tros ha varit uppåt 8 meter lång. Det var en köttätare som levde i Storbritannien men man har även hittat spår i Spanien efter en simmande dinosaurie som tros vara neovenator, men tills man hittar fossil i de trakterna är det inte säkert att neovenator var "badjäveln". Man är inte helt säker på hur den såg ut, då man endast funnit ca 70% av ett komplett skelett. (Man kan ju undra hur forskarna kommit fram till den siffran?)
Men det hör inte till ovanligheten, att fynd av dinosaurierna vi känner till inte varit kompletta.
20230320_205618.jpg

Avrapportering 20/3
Still in buissnes, ...utan problem. Fast lite tråkigt i längden är det ju.
Dagens manschettknapp, gulmetall passar kanske inte helt med klockan. Den här gamla knappen här använts till Uppsala spårvägars uniform och har Uppsalas stadsvapen i relief, det "riktiga" och snygga lejonet. Inte som det nya kommunvapnet där lejonet ser ut som en arg hamster.
PSX_20230320_214141.jpg

Dag 20, sen incheckning.
På resa i Finland, ändrar inte tiden på klockan då vi kollar hur BB58 presterar på 31 dagar @Burnman
Nära att faila då en kollega visade sin Oris dykare i titan. Men icke, BB58an sitter gjuten på handleden 💪
99F6B73B-A7AF-4937-A07A-399B55B3B614.jpeg
Det är rätta takter 👊🏻
Tänkte faktiskt så sent som idag att jag skulle stämma av mot fröken ur hur den dragit sig. Men kom på så fort tanken dök upp att det inte är så roligt eller spännande! Visst är det väl sista söndagen i mars man ställer om till sommmartid?! Då får avstämning ske tycker jag.

Tillbaka
Topp