• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Så befriande! Och kan slå ett slag för nya Mudmastern, känns väldigt gedigen och @roosterman man kan förstå viljan att samla på dessa!

Nu blir det till att testa tåligheten i parkleken med kiddo 🙌🏻

B7687A4D-D44D-485D-BC37-58F65CF63599.jpeg
Muddiesarna är jäkligt trevliga😃
Jag var rätt länge motståndare till dom, mest för priset, men dom är värda sin vikt så att säga😁
IMG_20230401_100742.jpg

En Gravitymaster smög sig in på bilden oxå😉
 
Mars över.
Oväntat lätt att bära Ploprof hela månaden. Men så är det enligt mig det coolaste Omega nånsin tillverkat.

Tur det anlänt ett par nya som väntat till idag.
Variation är skoj.
Helt ny Tissot PRX quartz i skojig färg samt
Mekanisk kronograf iform av Zenith 232D från sent 60tal blanksvart tavla och vita strukturerade subdail.

PXL_20230401_083232546~2.jpg
 
Som tidigare aviserat blev det en analog-digital windsurfingklocka från Gul som fick avbryta den självpåtagna klockfastan när jag steg upp imorse. Fint med lite färg och något helt annorlunda än KUOE:n. Eftersom bandbytartakterna satt i efter OWG March så hamnade den genast på ett MN-strap. Det medföljande gummit var nämligen både tråkigt och våtdräktsanpassat i sin längd.

D3E35A2F-B078-41B7-9028-54429A020A5E.jpeg
1A7AEE87-F1CE-49E5-85E5-7F6368CDF3B6.jpeg


@Rootbjörn tack för ditt generösa erbjudande avseende TV4-klockan. Jag tycker du skall fundera någon vecka till innan du bestämmer dig. Ni har ju ändå kämpat en månad tillsammans och på sikt kan det kanske vara kul att ha kvar den i samlingen av nostalgiska skäl. Vill du ändå göra dig av med den kan du höra av dig via PM.

92A5818D-9E1D-4FE5-80BC-43264114FBCC.jpeg
 
Passar på att skriva ett par rader innan tråden eventuellt blir låst (Mars har ju blivit April) :)

Stort tack till ALLA som deltagit och gjort Mars till ännu en jäkligt kul och trevlig månad.
Mycket hugg och slaps har verkligen förgyllt.😁
Insamlingen är ju något man nästa blir gråtfärdigt rörd av när man ser summan.
Att få vara del av gänget som under mina tre OWGs-deltagande samlat in i runda slängar
en halv miljon(!) till så bra ändamål.😍🥰
Ni som vart med och roddat för att göra det möjligt vet vilka ni är, ingen nämnd, ingen glömd, STORT TACK. 2024 kör vi igen!!👍
Nu jäklar ska det roteras G-shocks för fulla muggar, välkomna in i G-shocktråden för mer ös😉
/Roosterman
 
Kör min version av @roosterman ’s eminenta sammanfattning härovan.

Detta var första året som jag gick in i OWG med rätt inställning, det vill säga att från början ha bestämt mig för att jag skulle klara av det.
Att hänga i tråden har givit mig en del nya idéer och aspekter på det här med intresset för tidmätare men även inom helt andra områden.

1. Jag har fått upp ögonen för andra trevliga och roliga medlemmar som jag innan OWG ej hade uppmärksammat eller interagerat med.

2. Det känns som att en Gameboy kamera och en Gameboy printer är något jag skall försöka lägga vantarna på.

3. Det är ett I-lands problem (läs: tämligen enkelt utfört regelbundet skitgöra) att hålla en CA53-W ren och fin vid daglig användning eftersom plastframsidan på miniräknardelen drar till sig smuts som om den jobbade på ackord.

4. Jag kommer definitivt att vara med nästa år förutsatt att jag har hälsa och vett i behåll.

5. Tack och adjö 😘

6. Sex är ju alltid trevligt, kunde ju inte sluta på 5 liksom.

7. Vänta… det ringer i port-telefonen.
Skit också, det är männen i de vita rockarna… IGEN… och den här gången har de både tvångströjan och båren uppställda på förhand… Se upp därnere, här kommer jag ❤️❤️❤️
 
Tillbaka
Topp