• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

BabaYaga

Breitling
2-Faktor
Dag 31 och min första OWG avklarad! "I did it" 😅 stor tack till alla inblandade❤️ nu längtar man efter OWG 2024 🤟🏻
20230331_233628.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Avrapportering 31/3,
Först... En stor eloge till alla OWG-fixare som med @Berns i spetsen som gjort detta möjligt. I övrigt, ingen nämnd - ingen glömd!
Inga incidenter idag heller. Klarade hela månaden, även om det var lite segt. Idag har jag knappt hunnit titta och läsa ikapp tråden, full fart på jobbet och teaterbesök på kvällen. Kanske har jag vunnit, kanske inte... men det spelar ingen roll. Min stora dag är ändå den verkliga och riktiga vinnaren under OWG. ✌🏻
Och heja OSS, alla givmilda roliga klockskojare.
Månadens sista manschettknapp,
min morfars guldknappar med handgraverat monogram. Stilfullt handgraverat av min pappa.
PSX_20230331_233959.jpg

Kvällens teaterföreställning på Uppsala stadsteater, OlofOlof.
Se den, se den! 👌🏻
Screenshot_20230331-232142_Chrome.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Avrapportering 31/3,
Först... En stor eloge till alla OWG-fixare som med @Berns i spetsen som gjort detta möjligt. I övrigt, ingen nämnd - ingen glömd!
Inga incidenter idag heller. Klarade hela månaden, även om det var lite segt. Idag har jag knappt hunnit titta och läsa ikapp tråden, full fart på jobbet och teaterbesök på kvällen. Kanske har jag vunnit, kanske inte... men det spelar ingen roll. Min stora dag är ändå den verkliga och riktiga vinnaren under OWG. ✌🏻
Och heja OSS, alla givmilda roliga klockskojare.
Månadens sista manschettknapp,
min morfars guldknappar med handgraverat monogram. Stilfullt handgraverat av min pappa.
PSX_20230331_233959.jpg

Kvällens teaterföreställning på Uppsala stadsteater, OlofOlof.
Se den, se den! 👌🏻
Screenshot_20230331-232142_Chrome.jpg
...Och, det lösa indexet. Det stoppade faktiskt klockan under någon timme igår. Tursamt nog, så satt inte visarna mer fast än att det gick att skaka loss.
I nästa vecka åker den tillbaka till urmakaren.
 

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
2022 års OWG March fick jag en utmärkelse som "Årets nykomling" där jag vann min 2023 års OWG-klocka "Söner Legacy K"

Har bestämt mig för att göra min vinst från 2022 till ett vandringspris.

Vandringspriset för Årets Nykomling 2023 har i samarbete med jurymedlemmarna valt att utse:
@KaptenGrinkk

Han skulle få psykbryt enligt sambon, men det var displayen som skapade de största problemen omgående.
Bullen rådfrågades men det som krävdes för att återuppliva den var vibrerande maskiner.
Att bära en gameboyklocka dygnet runt och inte ge upp trots att katten försöker döda dinkan är värdig vinnare av årets nykomling och lycka till i OWG March 2024!
#teamsöner
Men vad är detta man vaknar upp till? Jag tackar och bockar så ödmjukast 💙🤘💙 Det var inte lätt hela vägen må jag säga :) Nu åker gameboy klockan ner i lådan minst ett halv år 😄
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
04BA2C57-9123-4A5F-B3EC-671122475D65.jpeg

Det lutar åt att titeln på min nästa bok blir ”Att förstå en försmådd tidmätares känslor”.

Litteraturkännaren (tillika sängvätaren och flanören) Dr Palm Krukas utlåtande lyder som följer:
-Det tjugoförsta århundradets motsvarighet till Orwells 1984, med dramatik som får Romper Stomper att framstå som Teletubbies vid jämförelse. Kööööööp !!!

Själv mår jag ungefär såhär…

💯 Ismet… det är verkligen hundra procent just nu 🥳
 
Senast ändrad:

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_8939.jpeg

Godmorgon. UTC +2 Tnr 010633. Undra hur många som får en "batflapp" idag . Jag startar iallafall Lördagen med en espresso...
Horseracing_Churchill_Downs.jpg

och det är 1:a april. Ha, då kan man ju lura någon som man vill. Full fart framåt blir det dock idag för min del, inte i klocklåda utan på hästryggen. Ha ´re bäst // 🧐
( The Horse, the horse ! The symbol of surging potency and power of movement,of action.// D.H Lawrence)
 
Senast ändrad:

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja men då har även den här klockan (den är inte klar ännu) suttit på armen i en månad och med den till hjälp blev det inte ens svårt 🙌 så ett tips till er alla där ute, inför nästa års OWGM ritar ni in er favorit på valfri kroppsdel som backup 🤩

DB4557FB-990D-4812-B088-CDAAFA5C5607.gif


B79E2A9A-7EA3-43B4-AB67-E82864864294.jpeg
 
Senast ändrad:

Hawkeye

Cartier
2-Faktor
1 april och 3e året jag genomfört owgm. I år var det inga svårigheter att genomföra med den valda klockan, så nästa år får bli ngt mer utanför min comfort zone. Tack till alla som deltagit och till @Berns som dragit ett stort lass. Nu väntar jag på att gårdagens vinst från Kaplans ska komma.
Vi syns i marschallens skugga!
/Hawkeye

IMG_20230401_070651.jpg
 
Topp