• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Jag har för mig man kan säga ”snöka” om snöbivack men jag kanske minns fel?

Visst är det så, snöbivack eller snöka. Jag har sovit en hel del i såna genom åren. Under värnplikten, vid nivåhöjande officersutbildningar och under årliga säkmaterielövningar i fjällen kopplade till överlevnad i flygtjänsten. Fotot nedan från en fjällmarsch på skidor med dåvarande Krigshögskolan då vi sov i snöbivack men också fick tillbringa ett par timmar i en vindsäck när ett lokalt snöoväder blåste förbi. Den ligger i det orangea fodralet jag håller i handen och har samma färg för lättare kunna hittas av undsättande räddningspersonal. Det senare kallas också nödbivack men mig veterligen kan det inte benämnas nöka. 😉

84875666-11AC-488C-B6E9-E5B48A3D1F06.jpeg

OWG-klockan fick en egen liten snöka att ligga i nu på morgonen men hämtades nyss in. Kall men vid liv. Nu kaffe till mig och ett par uppdragsvarv med kronan åt KUOE:n.

9662680F-2C0A-43A7-800D-EAB3F7D2264A.jpeg

Senast ändrad:
Incheckning dag 4.
Är det kul att ha samma klocka varje dag?
Quickreleasestiften krånglar på dagen tänkta band vilket gör att jag inte vågar köra det på klockan och det blir samma som igår och i förrgår.
Tur att tavlan skiftar beroende på ljus så man åtminstone får lite omväxling.
4FB42E15-4992-421E-8791-1B2B8CA23319.png

Tillbaka
Topp