• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

6AA7AFA1-8DEE-4C9C-A1AD-AFD0D2DB7C26.gif

Fritt fram nu @Limeee 😂
Ser riktigt bra ut! Jag har inte ens testat att montera gummit på min ännu, men ska absolut inte tänka mer på det här förrän i april känner jag…

Svårigheterna hopar sig...
På lördag är det dop med frugans släkt. Något som man skulle kunna ta sig genom med att spela avslappnad;

-"Jaha denna, det är en O.J. 2.0 vintage. Sviiinsvår att få tag på". Följt av skratt och fniss och man uppfattas som en skön kille med fötterna på jorden.

Problem nr.2 kommer på Tisdagen. En väldigt stor och viktig kund har bjudit in mig på möte för att prata om kvalitetssäkerhet. Något som kan leda till fler affärer och en tightare relation om jag spelar mina kort rätt.
En given klocka för uppdraget hade varit något klassisk, subtilt. Kanske en Explorer, Reverso eller Santos. Jag menar, vem fasen tar en på allvar om man kommer dit med en klocka föreställande Leslie Nielsen's vapendragare i den Nakna Pistolen när han jagas av polisen misstänkt för att ha mördat sin fru🙈😲

"Om det är det OJ på bilden? Nej, nej.. Det är en minnesbild på min far. Han gillade vita SUV:ar och arbetade som polis"

"Nä, det e ingen klocka. Det var något sonen gjorde på förskolan"

"Klockan, ja den... Lite dumt kanske men den har gått i arv från en släkting"

Detta mina vänner blir en prövning.. Håller @Mic1 ut tills dess lovar jag dock att bära den till vilket pris som helst!!

20230307_085623.jpg
Lätt att säga att du ska köra med OWG klockan. Men om det påverkar privat och på jobbet är det knappast värt det.

Chansen att någon annan lägger märke till än mer kommenterar är kanske begränsad, men kommer du känna dig bekväm?

Kanske ett trist inlägg, men tanken är ju att det ska vara roligt och lättsamt. 😉

Svårigheterna hopar sig...
På lördag är det dop med frugans släkt. Något som man skulle kunna ta sig genom med att spela avslappnad;

-"Jaha denna, det är en O.J. 2.0 vintage. Sviiinsvår att få tag på". Följt av skratt och fniss och man uppfattas som en skön kille med fötterna på jorden.

Problem nr.2 kommer på Tisdagen. En väldigt stor och viktig kund har bjudit in mig på möte för att prata om kvalitetssäkerhet. Något som kan leda till fler affärer och en tightare relation om jag spelar mina kort rätt.
En given klocka för uppdraget hade varit något klassisk, subtilt. Kanske en Explorer, Reverso eller Santos. Jag menar, vem fasen tar en på allvar om man kommer dit med en klocka föreställande Leslie Nielsen's vapendragare i den Nakna Pistolen när han jagas av polisen misstänkt för att ha mördat sin fru🙈😲

"Om det är det OJ på bilden? Nej, nej.. Det är en minnesbild på min far. Han gillade vita SUV:ar och arbetade som polis"

"Nä, det e ingen klocka. Det var något sonen gjorde på förskolan"

"Klockan, ja den... Lite dumt kanske men den har gått i arv från en släkting"

Detta mina vänner blir en prövning.. Håller @Mic1 ut tills dess lovar jag dock att bära den till vilket pris som helst!!

20230307_085623.jpg
Jag hade kastat den där för länge sedan, så du har kämpat tappert😎 Spännande att se hur det slutar, vem vet, kunden kanske blir riktigt imponerad över ditt stilsäkra klockval och gör affär bara därför🤪

Stort grattis vännen 🎂

Nää, går knappt några därifrån heller…

Båda delarna. Hur är det med allmänbildning/ samhällsvetenskapen?! President med anhang hänger ju på Harpsund och Knugen med tyskan frekventerar ju @Been domäner, Stenhammar, snudd på permanent

Vi ska inte överdriva. Borgmästare bara 😬
Ja visst ja haha delar ju fiskevatten med kungen han har ju sitt slott bredvid min sommarstuga😍

Då checkar vi ut denna dag och laddar batterierna för morgondagen. Jag och frugan har lite egentid planerad såhär mitt i veckan med ett litet break på steam hotell ons-tors så just den 8:e mars kommer gå galant. Skönt att inte behöva fundera så mycket på vad man ska ha med sig för klocka/klockor 🙄
14953B44-0C6A-4A06-ADEF-0121B9EEABAE.jpeg

Lätt att säga att du ska köra med OWG klockan. Men om det påverkar privat och på jobbet är det knappast värt det.

Chansen att någon annan lägger märke till än mer kommenterar är kanske begränsad, men kommer du känna dig bekväm?

Kanske ett trist inlägg, men tanken är ju att det ska vara roligt och lättsamt. 😉

Jag ger dig rätt i det, det ska ju vara kul i grunden och inte ge utlopp för riktig ångest. För min det känns det dock OK (tror jag) 🙂

Måste bara försöka fixa viklåset som öppnar sig själv i tid och otid. Det gör att hela klockan åker ner över handryggen ibland och jag känner kanske inte att jag vill överexponera den i onödan på tisdag😄

Jag hade kastat den där för länge sedan, så du har kämpat tappert😎 Spännande att se hur det slutar, vem vet, kunden kanske blir riktigt imponerad över ditt stilsäkra klockval och gör affär bara därför🤪

Vafalls!? Är du fortfarande kvar i matchen?😉
Nä, O.J. får allt stanna ett tag till även om han kanske inte är någon GADA direkt😆

Köper dom inte vad jag säljer i yrket får jag väl i ren desperation försöka kränga på dom klockan i April😄

7/3, vi är kvar i matchen... även om jag just nu är lika trött som på den tiden man hade småbarn hemma.
Vi har istället svärfar sedan några dagar satt på korttidsboende. Nu kom en önskan om att han gärna skulle vilja byta ut sin Glycine, till en Hamilton. Och han är ju inte med i OWG... så jag ser det som ett gott tecken.
Manschettknappen, i silver med en cabochonslipad, rosatonad rutilkvarts. Design Claës E. Giertta.
PSX_20230307_221101.jpg

Tillbaka
Topp