• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Glömt att checka in idag men nu är det gjort.
Antikrundan på tv.
20250313_202457.jpg

Tack för att du delar med dig! Fantastiska bilder hur som helst, körde mycket med min NIKON D7000 för några år sedan, men sedan kameran i Iphone blivit OK, så kör jag med den hela tiden faktiskt, den funkar så länge man ska använda bilderna här på KS, dock så laddade jag precis hem Adobe Lightroom i mobilen. Så här lite snabbt, så påminner den mycket om min Iphone 14 Pro när du ska redigera en bild.
Lightroom är riktigt bra! Gratisversionen är väldigt kompetent och mervärdet för betalversion är lätt värt det om man vill gräva ner sig lite djupare i detaljerna.
Telefonerna är seriöst så bra nu att de erbjuder mycket fotoglädje.
När jag pluggade hade vi en professor från USA, John Kimmich-Javier, som alltid fnös åt all fin teknik och nöjt drog fram sin slitna kamera: "The best camera is the one you have with you".
Gravel! 1x10 drivlina och typ Maxxis Ikon 26x2.35
Grym ram att bygga på där😃
Lutar helt klart mot 1X10, kanske "nya" Cues. Älskar GT, har en nästan stock Tempest från 99/00 så denna kan man ha skoj och experimentera med.

_____
Kvällsincheckning, skönt att vara färdigjobbad för den här kvällen.
1000039884.jpg

Dag 13:1
Min första lur var en leksaksvariant av en så kallad tegelsten.
Nokia Mobira Cityman 450 är däremot äkta och kan med fördel användas som mordvapen eller till att krossa citrusfrukter @Limeee
Årtalet när man ville vara en yuppie och ha nalle är 1987 förebilden kan tydligen också vara Michail Gorbatjov...
Har tyvärr inte möjlighet att få liv i denna.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013520.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013521.jpg

Tillbaka
Topp