• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Jag känner lite som flera sagt innan mig, det har varit väldigt kul att gå in och läsa allas inlägg och vänskapliga hets. Samt gemenskapen i tråden. Men, att få slänga på mig min nya dinka imorgon ska bli väldigt skönt! Nästa år ska jag inte köpa mig en klocka i början av mars 😅

Har dragit upp morgondagens klocka så att den ligger redo på nattduksbordet 😎
IMG_5200.jpeg

Dag 31:1
Så har vi kommit till slutet av OWG och det firades med den sista modellen innan Nokia köptes upp av Microsoft. Ett tekniskt underverk som erbjöds i svart, vitt eller rött. Året var 2012 och modellen 808 Pureview med en gigantisk kamerasensor på hisnande 41 MP. Den var för övrigt fullsmockad med teknik som t.ex. inbyggd fm-sändare och Micro-hdmi. Något jag verkligen saknar är möjligheten att byta batteri, de fysiska knapparna för samtal samt en fjädrande låsknapp/låsuppknapp. Dedikerad tvåstegs kameraknapp fanns såklart också.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013945.jpg

Foto: Nokia 808 Pureview
1000013382.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013947.jpg

Jaha, då var det dags att checka ut! Ett sista handledsskott inne på porslinshuset 😄 Synd jag missar Clubhouse ikväll igen, men får titta in en onsdag framöver istället.

Stort TACK för i år vänner. Alltid lika härlig och mysig stämning i tråden. Det här var mitt femte år, tillika det andra året i rad jag höll mig kvar. Har nog bara lyckats 3 av 5 gånger tidigare år när jag tänker efter. Kan konstatera att det är så mycket roligare att kämpa sig kvar, och ta sig igenom. Hur svårt ska det vara liksom? 😂

Och även om jag inte skrivit så mycket så läser jag och uppskattar allt. Det har skänkt en hel del glädje och välbefinnande ska ni veta. Så tack för det! 🥰

Lyckades dessutom vinna auktionen som hyvens @herr_ferrum lade ut 🙏🏼 Riktigt fint initiativ av han och alla er andra som körde auktioner!

Slutligen stort tack till er alla som styrt det här, Batman, sponsorer och övriga. Ingen nämnd ingen glömd ❤️

Fred ut från #TeamExplorer! 🫡
IMG_1759.jpeg

IMG_1758.jpeg

Tillbaka
Topp