• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2026

Nu gick det inte att hålla sig längre - comeback i owgm, tredje (tror jag) gången efter några års uppehåll. Får se om det här valet går vägen när jag ska på bröllop i slutet av mars, men den dagen den sorgen(?)

IMG_4855.jpeg
IMG_4857.jpeg
Kul med en SMP-kompis!
Vi kommer att ha en trevlig månad🙂

En liten kundundersökning:
Det har kommit in ett förslag om att man ska kunna betta på hur många som failar under mars. 100kr till MSD per bet och den/de som gissar rätt får pris från sponsorer. Intressant? Likea eller nåt nedan vid intresse så kanske vi slänger upp nåt under dagen om vi blir ett gäng

Jag har alldeles alldeles precis nyss moddat ett gummiband jag hade liggandes för att passa den mycket märkliga bandhornsbredden. Den blev ev. något damig i detta utförande, men liksom damen har klart också kamelen två pucklar 😎
Frågan är om den inte får sitta på resten av dagen så att det inte sker något misstag inatt 😅

1000006609.jpg
Bra tänkt! 🙏🏼 Tycker det ser nice ut 😎 ”Allt klär iofs en kamel” som man brukar säga ✌🏼
Dagens onödiga statistik:
29 sidor innan mars ens börjat har vi inte skrivit ihop sen 2022. Det året slutade det med 321 sidor totalt
OWG-march på KS = KS lägereld, där vi samlas och enas en gång om året 🙏🏼🧘🏼‍♀️❤️
Fint att se och gott att höra!! 🐪💪🏼 Riktigt bra lineup! Och länken blev ju kanon 😍

Yes, jag är med även i år. Jag hade ursprungligen tänkt delta med en Seiko-mod, men när leveransen av den drar ut på tiden har jag kommit på andra tankar. Det blir i stället en modern Strela i bronsskrud som får följa med hela månaden.
20260228_174501.jpg

En liten kundundersökning:
Det har kommit in ett förslag om att man ska kunna betta på hur många som failar under mars. 100kr till MSD per bet och den/de som gissar rätt får pris från sponsorer. Intressant? Likea eller nåt nedan vid intresse så kanske vi slänger upp nåt under dagen om vi blir ett gäng
Ok det var ju ett gäng så vi kör!

Man ska alltså betta på hur många som failar under mars. 100kr till MSD per bet och man får betta hur många gånger man vill. Skicka en hundring till insamlingen och skicka ett PM till mig med hur många du tror. Jag håller siffrorna hemliga fram tills 1/4 och redogör då vinnaren samt allas bet för öppenhetens skull. Uppenbart fusk eller manipulation (jag bettar på 23 men bara 22 har failat så jag failar själv 23:59 den 31e exempelvis) innebär uteslutning. Det är resultatet vid midnatt mellan 31/3 och 1/4 som räknas, om nån dåre mot förmodan dyker upp en vecka senare och säger ”oj jag failade visst redan efter en vecka” så bortser vi från det.

Man kan betta fram tills 3/3 23:59 (om @Limeee failar innan dess så lär det ändå inte säga så mycket om totalen i slutet på månaden).

Den/de som vinner får alltså pris(er) från prisbordet

Place your bets! 🎰

Senast ändrad:
Då är det betalt och klart för i år.
Eftersom jag är "beroende" av att logga träning så får det tyvärr bli min GARMIN FENIX 7.

Lycka till!
IMG_2443.JPG
Det var ju rätt bra tänkt. Man får ju lov att ta en som kan hänga med på träningen.
Flyger iväg från owgm med flygarklockan
IMG_6152.jpeg
Hm. Är det där en variant på Vixa? Ie tillverkad i en fabrik som Frankrike tog i i krigsskadestånd efter ww2 från Tyskland? Ie Tutima eller liknande inuti fast fransk märkning?

Inbetalt, gjorde fel jag också och fick inte med nick trots 8:e året jag deltar.

IMG_0881.jpeg

Jag löper en del och vill ha med Apple Watch på turerna så det får bli den som pryder handleden i mars.

2019 G-Shock ✅
2020 SKX007 ✅
2021 Certina quartz-dressare ✅
2022 Tudor Prince ✅
2023 Seiko SRP021 ✅
2024 Apple Watch ❌
2025 Moonswatch ✅
2026 Apple Watch

Tillbaka
Topp