• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2026

Kollar på bäver

IMG_1505.jpeg

IMG_1510.jpeg
😁
17856.gif

Sista dagen i Thailand fick jag den briljanta idén att besöka Bangsue Junction Mall där det sägs att man kan hitta några godingar.
Har varit på jakt efter en limiterad Seiko Monster SRP455K1 under många år och VIPS helt randomly så fanns den där bakom ett skyltfönster helt NOS, men butiken var stängd ("appointments only during weekdays")...såklart.

Genom QR-koder och ljudsamtal via sociala medieplattformar lyckades jag få kontakt med butiksägaren som efter en del övertalan och förhandling om priset körde hela vägen från sitt hem till butiken (1h i thailändsk trafik).
Late checkout-tiden på hotellet var nu även denna passerad, men det får bli en annan historia.

Fortsatt med i matchen :cool:

IMG_1337.jpeg

Det här BUND:et från tyska Fluco var det enda som funkade mht avståndet mellan bandhornen. Hade det till min Mellor-72 med fasta bandstift under OWG March 2021. Till Varion är det ingen jättehit men det får sitta på resten av dagen för sakens skull. Jag gillar BUND och behöver inte övertygas.

IMG_5133.jpeg

Det där ser ju riktigt snyggt ut.

Mitt är nog lite stelt och liksom lyfter från armen. Det kan vara så attjag behöver gå in det lite? Jag tröttnade och bytte till ett annat, men jag kanske kommer tillbaka imorgon kväll. VI får se. Det är ju lite otympligt som det är.

Tillbaka
Topp