Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer! Lätt bästa OPn i mitt tycke. Tavlan skiftar också lite mer i olika ljus tror jag. (Till skillnad från vit DJ 116200 som alltid är vitvit.)Bra valmöjligheter!
Råder dig dock att titta på denna på köp och sälj:
https://klocksnack.se/threads/rolex-oyster-perpetual-116000-vit-tavla-sista-prisbump.121659/
Tillfälle till en löjligt bra deal, borde lätt gå för några tusen upp från detta men tydligen ingen i köpfas just nu. @Streptokocker verkar ha drabbats av ett akut fall av flipparsjukan, behöver ev träffa en läkare?![]()
Du har så rätt i allt.Instämmer! Lätt bästa OPn i mitt tycke. Tavlan skiftar också lite mer i olika ljus tror jag. (Till skillnad från vit DJ 116200 som alltid är vitvit.)
Lägger min röst på 36mmOk. Jag har tagit några råd i beaktning och börjar fundera över storleken, vilket öppnar upp för lite nya alternativ.
Vilken av dessa storlekar tycker ni siter bäst? 39mm va 36mm. Ignorera färgen.
Valet står mellan blå 39 eller blå 36a, den med 369-tavla.
Alltid lite lurigt med bilder men jag tycker absolut 36mm. Dels tycker jag den sitter snyggare men jag tycker också 36 tavlan är snyggare och att klockan i sig har lite bättre proportioner. Det är ju dessutom en klassisk Rolex storlek som knappast kan gå fel nu när trenderna verkar ha svängt tillbaks mot lite mindre klockor. Jag var själv inne på en vit 39mm men när jag provade och jämförde hur den kändes på armen kontra 36 så blev valet enkelt för min del med 16,5 cm handled. 36an sitter oerhört bekvämt o följsamt på armen. 39 kräver nog lite mer handled för att ge samma känsla.Ok. Jag har tagit några råd i beaktning och börjar fundera över storleken, vilket öppnar upp för lite nya alternativ.
36, både för tavlan och storleken. Se även en större tråd om storlek OP:Ok. Jag har tagit några råd i beaktning och börjar fundera över storleken, vilket öppnar upp för lite nya alternativ.
Om det nödvändigtvis ska vara blå OP så väljer jag 36mm varje dag i veckanOk. Jag har tagit några råd i beaktning och börjar fundera över storleken, vilket öppnar upp för lite nya alternativ.
Båda sitter bra, tycker kanske 36 flyger något bättre på dina handleder.Ok. Jag har tagit några råd i beaktning och börjar fundera över storleken, vilket öppnar upp för lite nya alternativ.
Vad gäller storlek kändes 114200 överlägset bäst till mina handleder (22-23 cm).
Jag har landat i att ändå gå mot strömmen med 114200, men vill inte köpa nytt så sitter och scoutar KS frenetiskt efter rätt skick och urtavla (Rhodium) ska dyka upp![]()
Antar att han menar 114300, vilket är 39mm OP om jag inte minns fel.114200 är ju 34mm?
Tack för din åsiktBåda sitter bra, tycker kanske 36 flyger något bättre på dina handleder.
Jag tycker att du ska känna efter mer själv.Efter lite omröstning både här och hemma så verkar 36mm var rätt storlek.
Nu återstår frågan om blå 369-tavla eller vit. Vad tycker ni?
Håller med!Jag tycker att du ska känna efter mer själv.
Låter klokt. Båda är snygga men om jag köpte en OP att använda som enda klocka skulle jag antagligen välja svartEfter lite omröstning både här och hemma så verkar 36mm var rätt storlek.
Jag tänker dels att du måste känna själv med färg men ett par saker som jag själv landat i avseende färg är: Blått är flott... Men kan vara lite mindre allround än svart o vitt. Jag tröttnar fortare på blått och tycker det är lite svårare att matcha med olika stil än vitt o svart. Generellt är svart min favorit på de flesta klockor men just Rolex med avsaknad av AR gjorde att jag gick på vit och har inte ångrat det. Jag har svårt för mörka tavlor utan AR. Men som sagt vill man helst ha en blå skall man nog inte rationalisera fram en annan färg. Då ångrar man sig nog.Efter lite omröstning både här och hemma så verkar 36mm var rätt storlek.
Jag tänker dels att du måste känna själv med färg men ett par saker som jag själv landat i avseende färg är: Blått är flott... Men kan vara lite mindre allround än svart o vitt. Jag tröttnar fortare på blått och tycker det är lite svårare att matcha med olika stil än vitt o svart. Generellt är svart min favorit på de flesta klockor men just Rolex med avsaknad av AR gjorde att jag gick på vit och har inte ångrat det. Jag har svårt för mörka tavlor utan AR. Men som sagt vill man helst ha en blå skall man nog inte rationalisera fram en annan färg. Då ångrar man sig nog.
Tavlan och länken är ju fin. Men det är ju något fel på Rolex moderna boetter - det ser ut som ett ägg man kapat topp och botten på.Den här tycker jag är riktigt bra.
![]()
Den är riktigt fin men 36an är ändå bättre, dubbelindex till trots...Den här tycker jag är riktigt bra.
![]()