Geneve har svårt tråkig flygplatsshopping när det kommer till klockor, eller så var det i alla fall i våras när jag flög hem från Alperna... Kanske var på fel terminal...Drar till Geneve och köper en, när går kvällsflyget?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Geneve har svårt tråkig flygplatsshopping när det kommer till klockor, eller så var det i alla fall i våras när jag flög hem från Alperna... Kanske var på fel terminal...Drar till Geneve och köper en, när går kvällsflyget?
Tur att det bara kostar några hundra spänn att flyga söder ut i Europa. Finns många AD där!
Inte direkt lättare att få tag på eftertraktade modeller där. Snarare tvärtom i de flesta fall.
Vad fick du ge för den? Är med sugen på en 114060 och ska till Spanien i höst.Skrev till AD i Alicante igår och har nu en bokad 114060 som ska hämtas i nästa vecka. Skulle säga att detta iaf var en snabb lösning![]()
Men vafan.Vad fick du ge för den? Är med sugen på en 114060 och ska till Spanien i höst.
Vad fick du ge för den? Är med sugen på en 114060 och ska till Spanien i höst.
Ok lycka till med förhandlingen.Han körde samma linje som AD här hemma "populära stålsubar, kan vi inte ge rabatt på" men förhandlingarna pågår, har redan fått ner lite från listpris. Återkommer med vad slutsumman blir, men kan nog inte hoppas på allt för mycket, är ju en AD och inte gråhandlare![]()
Tur att det bara kostar några hundra spänn att flyga söder ut i Europa. Finns många AD där!
Inte direkt lättare att få tag på eftertraktade modeller där. Snarare tvärtom i de flesta fall.
Hade mailkonakt med Krons de angav 3 års väntetid, Nymans Västerås 1-2 år, Bergströms Uppsala kunde inte ge något tidsspann, Rob Engströms har inte svarat ännu....
Nu är springer jag ju inte runt och kollar sånt, men eftersom ingen annan svarat så vill jag ändå påstå att det mest är Daytona, Sub och GMT man får köa till. Seadweller och Skydweller räknas inte.Är det kö på alla stål rollar? Sub, Gmt, exp1, exp2?
Inte kö på Exp1. Absolut inte kö på Exp2, åtminstone inte på Bergströms i Malmö. De hade båda i butik häromveckan.Är det kö på alla stål rollar? Sub, Gmt, exp1, exp2?
Rolex har ju tilldelning så jag fattar inte hur man kan uppskatta väntetider, kan ju kortas med 70% direkt om många på väntelistan tackar nej. Och förlängas om det inte kommer några klockor till AD:n!Seriöst? Frågade på Krons i lördags och de sa 6-12 månader.
Vad är problemet? Flyga nånstans för att handla? Tryck på knappen och den kommer på posten inom en dag eller två.
![]()
ADn utgår väl från historik på frågad modell hos sig själva.Rolex har ju tilldelning så jag fattar inte hur man kan uppskatta väntetider, kan ju kortas med 70% direkt om många på väntelistan tackar nej. Och förlängas om det inte kommer några klockor till AD:n!
Kö på Exp1 i gbg iaf. Eller jag tog ut sista exet i juli(?) åt @Rum Runner så klart dom kan fått nya.Inte kö på Exp1. Absolut inte kö på Exp2, åtminstone inte på Bergströms i Malmö. De hade båda i butik häromveckan.
Ja den är det nog ingen kö på.Kö på Exp1 i gbg iaf. Eller jag tog ut sista exet i juli(?) åt @Rum Runner så klart dom kan fått nya.
Får man fråga om du kört trusted checkout när du handlat? Känns overkill med en handlare med så gott rykte, men samtidigt funderar man om det är värt att spara in de tusenlapparna i det stora hela![]()
Det var 5-6 månaders väntetid när jag var där i mitten av juli.Ringde till Rob E och kötiden på en 114060 var ett år nu. När jag var inne för 1,5 månad sen var det 3 månader.
Läxan är att aldrig vänta när det kommer till Rolex. Priset blir aldrig lägre och kön aldrig kortare.Det var 5-6 månaders väntetid när jag var där i mitten av juli.![]()
Inte kö på Exp1. Absolut inte kö på Exp2, åtminstone inte på Bergströms i Malmö. De hade båda i butik häromveckan.
Mm.. det verkar som den säljer sämre. Kan bero på att den bärs så stort kanske?Aldrig kö på Explorer 2, den kan du köpa rakt över disk.
ADn utgår väl från historik på frågad modell hos sig själva.
Sist jag var i geneve så hade dom både en rolex butik och en motsvarighet från omegaGeneve har svårt tråkig flygplatsshopping när det kommer till klockor, eller så var det i alla fall i våras när jag flög hem från Alperna... Kanske var på fel terminal...
Mm.. det verkar som den säljer sämre. Kan bero på att den bärs så stort kanske?
Förklaring? Hört detta från flera håll på sistone.Kollat med Plus Watch, han får inte sälja mer nya klockor till Sverige i år...
Förklaring? Hört detta från flera håll på sistone.