• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntetid på rolex sub?

Johan86

Panerai
2-Faktor
Ringde till Rob E och kötiden på en 114060 var ett år nu. När jag var inne för 1,5 månad sen var det 3 månader.
 

Sideshow Bob

Cartier
Vad fick du ge för den? Är med sugen på en 114060 och ska till Spanien i höst.

Han körde samma linje som AD här hemma "populära stålsubar, kan vi inte ge rabatt på" men förhandlingarna pågår, har redan fått ner lite från listpris. Återkommer med vad slutsumman blir, men kan nog inte hoppas på allt för mycket, är ju en AD och inte gråhandlare ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hade mailkonakt med Krons de angav 3 års väntetid, Nymans Västerås 1-2 år, Bergströms Uppsala kunde inte ge något tidsspann, Rob Engströms har inte svarat ännu....

Seriöst? Frågade på Krons i lördags och de sa 6-12 månader.

Vad är problemet? Flyga nånstans för att handla? Tryck på knappen och den kommer på posten inom en dag eller två.

IMG_0007.PNG
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Är det kö på alla stål rollar? Sub, Gmt, exp1, exp2?
Nu är springer jag ju inte runt och kollar sånt, men eftersom ingen annan svarat så vill jag ändå påstå att det mest är Daytona, Sub och GMT man får köa till. Seadweller och Skydweller räknas inte.
Rolex har ju ganska många modeller i stål.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Seriöst? Frågade på Krons i lördags och de sa 6-12 månader.

Vad är problemet? Flyga nånstans för att handla? Tryck på knappen och den kommer på posten inom en dag eller två.

IMG_0007.PNG
Rolex har ju tilldelning så jag fattar inte hur man kan uppskatta väntetider, kan ju kortas med 70% direkt om många på väntelistan tackar nej. Och förlängas om det inte kommer några klockor till AD:n!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Rolex har ju tilldelning så jag fattar inte hur man kan uppskatta väntetider, kan ju kortas med 70% direkt om många på väntelistan tackar nej. Och förlängas om det inte kommer några klockor till AD:n!
ADn utgår väl från historik på frågad modell hos sig själva.
 
  • Like
Reactions: JLW
ADn utgår väl från historik på frågad modell hos sig själva.

Kan säga direkt att historiken är ytterst sällan linjär. Det är väldigt svårt att säga genom att kika bakåt. Har sett leveranser med fem stålsubbar och tre stål Daytona, men tre leveranser innan utan någon daytona, och två subbar var.

Det är extremt svårt att veta hur det kommer levereras. Väntetiden på 116500LN beräknas nu på 5+ år. Kan sätta lillfingret på att den inte kommer vara så lång i verkligheten.
 

Rulle

Audemars
Geneve har svårt tråkig flygplatsshopping när det kommer till klockor, eller så var det i alla fall i våras när jag flög hem från Alperna... Kanske var på fel terminal...
Sist jag var i geneve så hade dom både en rolex butik och en motsvarighet från omega
Plus en swatch .
Och sen då airwatchcenter som driver rolex butiken hade sin vanliga butik brevid där dom hade allt och inget märkesmässigt.
Bra service när det gäller airwatchcenter så dom kan jag rekomendera utan att tveka!
Går att ringa/maila ner och bpka klockor !
Dom är dessutom snabba på att svara tillskillnad från gassan i amsterdam haha
 

ScubaKing

Audemars
Mm.. det verkar som den säljer sämre. Kan bero på att den bärs så stort kanske?

Jag skulle nog tro att den säljer betydligt sämre men kan inte ge dig någon äkta statistik på det. Men dem ligger ju betydligt bättre i pris på beg marknaden om du jämför med andra sport modeller. Jag tycker personligen inte den bärs större än en submariner 114060, snarare lite mindre enligt mig. Rätt smidig klocka som är väldigt fin live.
 
Topp