Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enig där, detta är helt klart den trevligaste implementationen av en sekundvisare jag haft.Nu har jag ingen klocka utan sekundvisare men däremot med subsekund. Kan känna igen mig i att det infinner sig ett visst lugn i att slippa den stressade centrumsekunden.
Dagens idiotfråga: är det den lilla visaren under högra subdialen som är sekundvisaren ?Enig där, detta är helt klart den trevligaste implementationen av en sekundvisare jag haft.
![]()
(Känner man sig sprallig är det bara att dra igång kronografen och låta den gå.)
Dagens idiotfråga: är det den lilla visaren under högra subdialen som är sekundvisaren ?![]()
Ah, den har alltså två visare? Nu när du säger det så skymtar man något under timvisaren.Nej, det är nog GMT-visaren du menar.
Vänstra subdialen är sekunder.
Högra subdial är chronografens minuter. Vänstra är vanliga sekundvisaren och en gmt-visare.Dagens idiotfråga: är det den lilla visaren under högra subdialen som är sekundvisaren ?![]()
Nu när du säger det så inser jag att det var ett ganska illa valt foto.Ah, den har alltså två visare? Nu när du säger det så skymtar man något under timvisaren.
Tack, jag blev lite förvirrad av AM/PM men ser nu att man skymtar en till visare i den vänstra subdialen.Högra subdial är chronografens minuter. Vänstra är vanliga sekundvisaren och en gmt-visare.
Självklart gör man det, annars är den stendödPå automatiska/mekaniska ur utan sekundvisare, hör man något från urverket?
Sitter i precis samma båt.Till vardags är både sekundvisare och datum något jag vill ha med. Helg och fritid spelar det mindre roll. Jag skulle med andra ord inte köpa en klocka utan sekundvisare om det inte var för att bära den till helg/fritid
Nu när du säger det så inser jag att det var ett ganska illa valt foto.
![]()