Gör sig helt klart bäst med den tavlan! Riktigt snygg. Vad kostar service på den?Dåligt drag i tråden vart är alla VC klockor
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gör sig helt klart bäst med den tavlan! Riktigt snygg. Vad kostar service på den?Dåligt drag i tråden vart är alla VC klockor
![]()
Bärs mindre. Samma storlek som denna fast högre.Väldigt fin men lite i största laget...
Håller med !!Gör sig helt klart bäst med den tavlan! Riktigt snygg. Vad kostar service på den?
Fick du ngt quote?Håller med !!
Det vet jag inte än, men förhoppningsvis vet jag det i eftermiddag!! Återkommer![]()
Nej jag väntar svar från VC tyvärrFick du ngt quote?
Sen ett litet rotorbyte... viiipsss 25'
Kom och tänka på en sak där som kanske inte har så mycket med den här tråden att göra men när du tog upp rotorbyte. Om en rotor i guld måste bytas, får man behålla den gammla då? Är endå värd en hel del i skrotvärde på guldetSen ett litet rotorbyte... viiipsss 25'![]()
Intressant frågeställning! Nu har jag absolut ingen aning om svaret på detta men för mig låter det relativt otroligt att de skulle skicka tillbaka gamla rotorn efter bytet. Men däremot kanske det blir ett avdrag på servicekostnaden? Borde väl bara vara att smälta ner och återvinna...Kom och tänka på en sak där som kanske inte har så mycket med den här tråden att göra men när du tog upp rotorbyte. Om en rotor i guld måste bytas, får man behålla den gammla då? Är endå värd en hel del i skrotvärde på guldet
Tror inbytet är inräknat i kostnaden. Vet att jag fått ett sådan kostnadsförslag när jag skulle byta någon ädelmetallsdel hos Rolex.Kom och tänka på en sak där som kanske inte har så mycket med den här tråden att göra men när du tog upp rotorbyte. Om en rotor i guld måste bytas, får man behålla den gammla då? Är endå värd en hel del i skrotvärde på guldet
Har varit svag för denna länge länge nu, galet snygg och fr a i rätt storlek. Vågar man hoppas på fler poster, recensioner mm?Första posten. Storleken på 37mm är perfekt. Har precis börjat vänja mig med den integreradelänken, vi är polare nu
![]()
Någon recension får vi se framöver om det blir men definitivt fler poster. Du kan börja med att spana in min paketöppning för några veckor sen.Har varit svag för denna länge länge nu, galet snygg och fr a i rätt storlek. Vågar man hoppas på fler poster, recensioner mm?
Riktigt snygg! Är själv inne på att köpa den modellen men varför är inte datumfönstret centrerat mellan kl4-5? Har lite problem med den biten..Alltså wow. Slutar inte att imponeras av denna.![]()
Ingenting jag stört mig på eller ens lagt märke till först än du påpeka det.Riktigt snygg! Är själv inne på att köpa den modellen men varför är inte datumfönstret centrerat mellan kl4-5? Har lite problem med den biten..
Har alltid tyckt att just denna är lite fulsnygg med siffrorna. Men den blir snyggare ju mer bilder jag ser på den. Sen skadar det inte att den är väldigt tunn.Folk verkar ha fått för sig att VCO är en tjockis men det har ju helt med vilken modell att göra.
47040 sitter riktigt fint.
![]()
Folk verkar ha fått för sig att VCO är en tjockis men det har ju helt med vilken modell att göra.
47040 sitter riktigt fint.
![]()
Svårt att få mycket mer för pengarna sett till andrahandsvärde. Riktigt bra! Hade velat skaffa ett gummi till men 10k eller vad det kostar avskräcker lite.Gillar den skarpt, funderat ett tag på att leta rätt på en.
Bra och välbyggt verk sitter i också, JLC 899!![]()
Svårt att få mycket mer för pengarna sett till andrahandsvärde. Riktigt bra! Hade velat skaffa ett gummi till men 10k eller vad det kostar avskräcker lite.![]()
Håller medSvårt att få mycket mer för pengarna sett till andrahandsvärde. Riktigt bra! Hade velat skaffa ett gummi till men 10k eller vad det kostar avskräcker lite.![]()
Går inte att PMa dig. Skriver på Facebook sen efter jobbet.Langa ett PM, kanske kan styra upp något på jobbet till ett bättre pris!![]()
Min 47040 snabbar sig drygt 10/d efter den har vart på service. Enligt Nymans är detta fullt acceptabelt och i linje med förväntningar för cal 1226. Vad har ni för avvikelser? Jag tycker det låter lite väl mycket.
VC 1226, som egentligen är JLC 889 har för IWC (Som då heter IWC 887) har ett deltatak på -2/+8 per dygn, där snittet ska ligga mellan 0 - +5.
Så om den går uppmätt +10 dygn med andra ord är det för högt för IWC och JLCs standard.
Om VC har bredare toleranser kan jag inte svara på i skrivande stund, jobbar inte vardagligen med VC men jag gör däremot det med IWC och JLC. Är dock starkt tveksam till att deras toleranser är bredare än hos grundkalibern från JLC.