• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Nää tänkte stålvarianten. Har inte stenkoll på klockmarknaden på sistone men jag antog att stål 222:an borde vara väldigt svår att komma över. Den är ju rätt "billig" jämfört med i guld.

Jag har skrivit upp mig på väntlista för stålis för några veckor sedan.

Ingen köphistorik hos VC men mycket gott bemötande och samtal och löfte om återhörande per telefon inom en inte allt för lång tid när den finns att hämta. Jag hoppas löftet infrias för denna är jag riktigt sugen på.
Nice. Uppskattar approachen VC verkar ha, lite mer ödmjuk och opretentiöst. Förmodar hos deras egen boutique någonstans i Europa, eller t o m via nätet?

Nää tänkte stålvarianten. Har inte stenkoll på klockmarknaden på sistone men jag antog att stål 222:an borde vara väldigt svår att komma över. Den är ju rätt "billig" jämfört med i guld.
Jag har skrivit upp mig på väntlista för stålis för några veckor sedan.

Ingen köphistorik hos VC men mycket gott bemötande och samtal och löfte om återhörande per telefon inom en inte allt för lång tid när den finns att hämta. Jag hoppas löftet infrias för denna är jag riktigt sugen på.
Nu har jag väldigt dålig koll på kötider osv och undviker helst att spekulera i sådant men VC är betydligt bättre att ha att göra med än många andra när det gäller sånt.
Det är lätt att stirra sig blind på C24 priser eller rykten för att få en bild av tillgänglighet men det är alltid värt att fråga.

Min upplevelse är att det mesta är tillgängligt (om än med lite väntetid) om man är genuint intresserad. Jag har aldrig köpt något i boutique men alltid blivit fenomenalt behandlad. Lange och VC sticker ut på den punkten. De verkar se alla som en potentiell kund.

Edit: cc @Lello också. Detta var London men har varit i mycket kontakt med rue de la pain i Paris också och alltid fantastisk service

Ödmjukt och trevligt bemötande av personalen. De verkar förstå att man reser och verkar helt ok med utländska kunder.

Jag valde München, vilket är smidigast för mig då jag passerar där ofta och det är inom EU.

Vi får se hur väl de sköter den fortsatta kontakten i väntan på leverans.

Ödmjukt och trevligt bemötande av personalen. De verkar förstå att man reser och verkar helt ok med utländska kunder.

Jag valde München, vilket är smidigast för mig då jag passerar där ofta och det är inom EU.

Vi får se hur väl de sköter den fortsatta kontakten i väntan på leverans.

Samma erfarenhet här. Har alltid blivit artigt och vänligt bemött i olika VC butiker. Till skillnad mot Rolex där det verkligen är hit or miss. Eller Patek där det mest varit miss.

IMG_0673.jpeg
IMG_0671.jpeg
Nu kanske jag är lite av en partypooper men i stål såg den väldigt mycket ut som en Tissot PRX :/

Det är nog bara jag här i tråden, men framstår inte urtavlan som väldigt tråkig och icke genomarbetad? Dem säger ju att less is more, men någon form av mönster eller skiftning av färg kunde dem väl ha gjort. Annars håller jag med ovanstående i tråden att den är väldigt lik en Tissot PRX Powermatic 80, fast Tissoten är betydligt roligare då.

automatic-watch-tissot-prx-powermatic-80-men-s-blue-watch-t137-407-11-041-00-1.jpg

Det är nog bara jag här i tråden, men framstår inte urtavlan som väldigt tråkig och icke genomarbetad? Dem säger ju att less is more, men någon form av mönster eller skiftning av färg kunde dem väl ha gjort. Annars håller jag med ovanstående i tråden att den är väldigt lik en Tissot PRX Powermatic 80, fast Tissoten är betydligt roligare då.

automatic-watch-tissot-prx-powermatic-80-men-s-blue-watch-t137-407-11-041-00-1.jpg
Mönster i tavlan är inte alltid att föredra. Den matta finishen ger i sig en hel del karaktär och för mig är den mer speciell än sunburst som var och varannan klocka har.
Dessutom är den inte helt platt utan mer som en bortstad matt om man kollar noga.

Tillbaka
Topp