• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

0EFAEA9E-A43D-42A7-B889-7E0EE4BEA232.jpeg

Välklädd på en söndag:) riktig läcker klocka. Nästan så att man känner behovet att äga en själv 😂
Hehe ja plikten kallar då måste kostymen på;)
Gummit ser ut att vara sjukt bekvämt och även sitta som ett smäck! Uret är ju också fantastiskt såklart :)
Det är väldigt bekvämt faktiskt! Fortfarande lite tyngd i klockan även om den är relativt lätt.
Den där är löjligt bra. Ref? Vad får man ge för en sån?
4500v med blå tavla, listar ca 235’ hos svensk AD

Fick du någon indikation på om priserna var förhandlingsbara?
På Nymans? Fick känslan av att 4500 ej var förhandlingsbar då efterfrågan är stor och dom får in så få. 7900 verkade som att det ev gick att göra något på men ytterst tveksamt. Kronografen som jag inte kan ref på verkade vara möjlig att få bra pris på.

Kan tipsa om mrporter om man vill ha blå DT https://www.mrporter.com/en-se/mens...-no-7900v110a-b334-x79a1573/17476499598943837

Jag letade intensivt under en veckas tid efter en blå 4500. Många butiker hade vit inne men efter pratat med ca 17st så hade den 18e en blå kvar som jag fick köpa :) Nymans hade ca 1-2 års väntetid på 4500 men 7900 kunde gå snabbare
Jag hatar att vänta, men det gör egentligen ingenting då det inte är direkt läge för några större utsvävningar just nu.
Jag är grymt långsam på shopping, men när jag väl bestämt mig så ska jag ha grejerna på en gång och helst hämta i butik oavsett vad jag köper.
4500 har jag provat och länken är så otroligt bra. Frun provade 2305 samtidigt och vi fick ett grymt bra pris för två år sedan om vi köpte bägge.
Jag ångrar mig bittert att jag inte kastade pengarna på försäljaren och drog hem med klockorna.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så köpte jag min hos watchmaster i Tyskland via chrono24. Gick superbra. Pengarna hamnar i escrow, klockan kom efter 2 dagar

Skulle ta blå alla dagar i veckan. Efterfrågan är betydligt högre och den dagen man vill byta ut den mot något annat så lär det gå fort. Smaksak såklart. Jag hade inte ens sett klockan IRL innan jag köpte den, men sån är jag :)
Det var vågat kanske inte pga av färgen på tavlan men att inte ha provat klockan innan 😬

Jag gillar verkligen 49140 men när jag väl provade den så satt den inte bra, slutade med att jag köpte en aquanaut den gången.

Det var vågat kanske inte pga av färgen på tavlan men att inte ha provat klockan innan 😬

Jag gillar verkligen 49140 men när jag väl provade den så satt den inte bra, slutade med att jag köpte en aquanaut den gången.
Bilderna på forumet var så pass bra att beslutet blev enkelt. Sen har jag ägt VC overseas tidigare och visste hur den skulle sitta. Men lite gamble var det såklart :) vad gör man inte för svårhittade saker :)

Tillbaka
Topp