• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Första inlägg i denna tråd.. Blev ett impulsköp härom veckan. Nästan alla rätt - lite lite för stor om jag ska hitta något.
4A006422-2454-472C-A93B-620DB709C565.jpeg

Inom EU men genom en svensk kontakt 😅
Måste vara en riktigt bra kontakt hehe ;) listorna är ju stängda samt är den boutique!

Tackar 🙏🏿 Oväntat bra färg på tavlan måste jag säga.. men gissar att det är fler som konstaterat det 🔵
Den blåa gör sig bäst tycker jag. Speciellt att den skiftar mellan olika ljus. Har du testat dem övriga banden? I så fall vad tycks?

Tjena folket! Lite ny på VC fronten här men oj vad jag fastnat för Overseas, vilken pjäs! Hur svårt är det att få tag på en ny Overseas med svart urtavla skulle ni säga? Och vad är ett rimligt pris om man skulle köpa en begagnad (men i nyskick). Tack på förhand!

• Like
Reactions: PJZ
Tjena folket! Lite ny på VC fronten här men oj vad jag fastnat för Overseas, vilken pjäs! Hur svårt är det att få tag på en ny Overseas med svart urtavla skulle ni säga? Och vad är ett rimligt pris om man skulle köpa en begagnad (men i nyskick). Tack på förhand!
Börja med ringa att Nymans så se om de kan hjälpa dig annars ring runt i EU så löser det sig säkert. Den svarta borde vara lite enklare att få tag på.

Börja med ringa att Nymans så se om de kan hjälpa dig annars ring runt i EU så löser det sig säkert. Den svarta borde vara lite enklare att få tag på.
Tack för tipset! Fick faktiskt svar från Nymans att dom har en inne med svart urtavla som jag nu reserverat för att kolla på. Är den så lätt att få tag på eller hade jag bara extremt tur? Även fast jag älskar klockan så vill jag ju försäkra mig om att det är en bra affär som håller ett högt pris om jag skulle sälja den vidare nån dag.

Den blåa verkar ju gå för 100k mer i EU, men den svarta är lite svårare att få ut några vettiga siffror på. Någon som har input här? Tack!

Tack för tipset! Fick faktiskt svar från Nymans att dom har en inne med svart urtavla som jag nu reserverat för att kolla på. Är den så lätt att få tag på eller hade jag bara extremt tur? Även fast jag älskar klockan så vill jag ju försäkra mig om att det är en bra affär som håller ett högt pris om jag skulle sälja den vidare nån dag.

Den blåa verkar ju gå för 100k mer i EU, men den svarta är lite svårare att få ut några vettiga siffror på. Någon som har input här? Tack!
Historisk har det varit svårt att få bra betalt för VC overseas på eftermarknaden. Jag tror inte du får ut premium på den svarta men ska väl inte behöva tappa så mycket heller. Köp o njut.

Jag är i samma linje som förgående talare. Kan inte påstå att du har tur som har kunnat lokalisera en svart hos Nymans. Den blåa har blivit allt mer populär sen slutet 2020 skulle jag påstå. Den är även boutique edition sen februari, alltså säljs bara hos VC:s egna butiker.

Tycker du kan ska köpa den du gillar och njuta av den. Lycka till!

Provade den svarta på Nymans härom veckan. Om jag inte hade behövt fundera ett varv om prislappen hade jag nog köpt redan.
Det som stör mig lite med den svarta tavlan är kontrasten mot den vita datumtavlan. Tror det hade blivit bättre med en svart bakgrund och vita siffror.
Men det är bara min personliga åsikt. I övrigt tycker jag den fantastisk.
Dom hade även en silver Dual time inne också. Silver tavlan var mycket bättre IRL än på bild tycker jag.

J
Vad tycker ni, ska man slå till? Har tidigare varit inne på en Datejust 41 med svart urtavla eller en klassisk Submariner. Skulle kunna få båda för priser av denna klocka, men fa-an vad trevlig denna är:

IMG_9227.jpeg
Jag har testat en del klockor och kan bara säga att denna VCO 4500v är min absoluta favorit. (jag har den blå)
Kan man bara hantera storleken (vilket det ser ut som du kan) så är den MYCKET svårslagen i kategori sport, enl mig då...
Lycka till!

Jag hör dig ;). Det svåraste är att motivera för tjejen varför jag nu behöver en mer än dubbelt så dyr klocka än en datejust. Försöker med: "det är en investering"...
Det är vad jag kallar en utmaning. Lycka til.
Du kanske kan försöka erbjuda henne en Vuitton-väska ifall du får lov att köpa klockan? Borde nog kosta ungefär lika mycket som klockan men det är en ju helt annan, & väl motiverad, kostnad i hennes ögon.:)

Vad tycker ni, ska man slå till? Har tidigare varit inne på en Datejust 41 med svart urtavla eller en klassisk Submariner. Skulle kunna få båda för priser av denna klocka, men fa-an vad trevlig denna är:

IMG_9227.jpeg
Slå till! Prishöjning har diskuterats från 1 juni. Så 6-10% ”tjänar” du nog på att slå till innan 👌

Tillbaka
Topp