• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är det värsta som hänt din klocka?

Esquared

Silver
Vad är det värsta som hänt din klocka - tappat den i golvet så boetten deformerats / slagit i en dörrkarm så det uppstått hack etc? Jag minns när en bekant skulle sälja sin 16600 och personen som kom och kollade på den tappade den i golvet varpå min vän fick inre mental panik...
Själv kan jag nog inte dra mig till minnes att något allvarligare hänt någon av mina klockor (ta i trä!!)

Tappat i kakel... men nu är det battlescar så är lugn just nu :D dock var den rätt ny när det hände så dog lite inombords..

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Tur i oturen,körde bil och plötsligt så känner jag att jackärmen blir tung.Färsta tanken var att spännet hade öppnad sig.Kikar in i ärmen och får en chock länken sprack... hur?Klockan var ju bara nån månad gammal.

Tappade min SKX sju gånger på raken i golvet när jag försökte få på mig den topptunga (på nato) jäveln på fyllan.
Var också innan man lärde sig hantera nato...

Gillade inte klockan det minsta ändå så skitsamma.

Jag dök med min smp, hade inte skruvat in kronan. Som tur var så var det en quarts. På den tiden förstog jag tyvärr inte att det kunde vara värt att reparera.

Undrar också hur det gick med försäljningen och klockan. Har skönt nog aldrig varit med om något riktigt jobbigt. Har varit nära några gånger men har klarat mig. En gång när jag på en krog vilt firade ett AIK-mål så lossnade ett bandstift och klockan flög all världens väg, hade dock riktigt tur och klockan landade på en tröja som låg under ett bord några meter bort. Inte en skråma och var bara att köpa ett nytt bandstift. Skönt också att den inte träffade någon så klart.

Var på semester i Thailand, ska ta på mig klockan på morgonen, den dyker rakt ner i stengolvet, och slutar helt att röra på en enda visare. Balansaxeln hade gått av.

Hur gick det med försäljningen av din väns klocka? Gick det på försäkringen eller?
han som tappade den sa "nu måste jag ju köpa den" så det ordnade sig. Det störda i just denna historia är att köparen missade att få med sig certet och han gick inte att få tag på efter betalningen - så det är ju skevt..Han visste väl sannolikt inte att ett sådant skulle tillhöra - så man får se det som att falla på eget grepp..

han som tappade den sa "nu måste jag ju köpa den" så det ordnade sig. Det störda i just denna historia är att köparen missade att få med sig certet och han gick inte att få tag på efter betalningen - så det är ju skevt..Han visste väl sannolikt inte att ett sådant skulle tillhöra - så man får se det som att falla på eget grepp..
Vem köper Rolex utan cert... Bra att det löste sig för din kompis åtminstone :)

Jag gick loss med vinkelslipen, inte på klockan, men väl på bryggan i båtklubben. Dock hade jag inte koll på att glödande metallspån och mineralglas inte var bästisar. Sedan konstaterade jag att glaset var taggigt. Va faan! Efter att ha rakat den med snickarkniven så är glaset nu slätt, om än lätt gropigt :confused:

Tappade min Super Avenger i golvet en gång, låset på länken blev snett, men gick och fixa :)

Så inte så farligt, jämfört med vissa andra!

Tillbaka
Topp