• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Menar att det inte är så vanligt med vit tavla bara :) Är väl inte ommålad?
IMG_4424.PNG

Bara färgen som släppt?
 

Richard1987

Panerai
Skulle värdera den där lägre än en standarddatejust pga boetten.
Ojdå, där ser man :O Har fått bud på 21k av en forumsmedlem utan att jag haft någon annons ute ens =/ (var ett tag sedan...). Tänkte då att det var för att tavlan är vit, de flesta jag sett är silverfärgade...men kanske inte är ovanligt alls med vit tavla :S
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Lite nyfiken på värdet av min Rolex datejust 1601 från 1969, ovanlig vit tavla, nytt glas. Ingen länk, bara läder:
20170426_141941-jpg.524598

Jag är dålig på att avgöra vad som är ommålat och inte ommålat, men min gamla vita DJ var konstaterat ommålad. Vita tavlor är fräscht och borde bara värt ett par tusen extra, om de är original. Tror egentligen inte att värdet på vintage DJ har stigit senaste året.
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    97 KB · Visningar: 31

Richard1987

Panerai
Jag är dålig på att avgöra vad som är ommålat och inte ommålat, men min gamla vita DJ var konstaterat ommålad. Vita tavlor är fräscht och borde bara värt ett par tusen extra, om de är original. Tror egentligen inte att värdet på vintage DJ har stigit senaste året.
image.jpeg
Mm tänkte nog att den va värd nån tusing extra för att det är en vit tavla. Hmm jämför jag med den där datejusten skulle jag nog säga att jag ser en rejäl skillnad i färgen. Din ser väldigt vit ut i dagsljus. Tar jag foto på min i dagsljus så är färgen mer benvit/cremefärgad, lite gulnad färg.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är dålig på att avgöra vad som är ommålat och inte ommålat, men min gamla vita DJ var konstaterat ommålad. Vita tavlor är fräscht och borde bara värt ett par tusen extra, om de är original. Tror egentligen inte att värdet på vintage DJ har stigit senaste året.
image.jpeg
Mm, nån eller ett par tusenlappar extra. Men rejält minus för det där caset.
 

Richard1987

Panerai
Mm, nån eller ett par tusenlappar extra. Men rejält minus för det där caset.
Alright :) Aldrig direkt reflekterat över det, visst ser man att det blivit polerat men tycker inte det ser värre ut än andra som sålts här...men jag kan ha fel, är ingen expert :)

Så efter mycket om och men, 20-21k om jag drar av för boett och lägger till för vit tavla? Då var det alltså ett rimligt bud som jag fick på 21k för ett tag sedan...

Btw tack för alla åsikter!
 

hwuk551

Breitling
Hej KS!
En Rolex Datejust ref 16220 med slate grey urtavla och white gold bezel i mint condition från 1990, är 35000 för mycket för en sådan klocka? Inkl. box och papper!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Hej KS!
En Rolex Datejust ref 16220 med slate grey urtavla och white gold bezel i mint condition från 1990, är 35000 för mycket för en sådan klocka? Inkl. box och papper!

Om klockan är fin i alla delar och allt stämmer i övrigt så är det ett bra pris. Omöjligt att säga exakt utan att se bilder. Gråa tavlor kan vara lite premium.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Nåt galet med den är det... Bara det att en klocka i vitguld läggs ut med budgivning ifrån noll kronor osar skumt.
 

alfie

Cartier
Breitling superocean 44 C17391, komplett med Box, cert, hangtag osv. Vad skulle vara rimligt att lägga ut den för? Tack på förhand :)
IMG_0102.JPG
 

Barabom

Omega
Vad tror ni priset bör ligga för den Tudor prince date chrono 79260 från 2007, inge tillbehör?
 

Bilagor

  • Skärmklipp2.PNG
    Skärmklipp2.PNG
    56.2 KB · Visningar: 57
  • Skärmklipp3.PNG
    Skärmklipp3.PNG
    50.6 KB · Visningar: 55
  • Skärmklipp4.PNG
    Skärmklipp4.PNG
    41.9 KB · Visningar: 51

Brunleif

Panerai
Vad tror ni jag kan ta för den här gummistronken?
Märkt 131S, fick med den till senaste klockan men bandet vara alldeles för stort, börjar inte gärna kapa i det.
IMG_0170.JPG
IMG_0171.JPG
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är tråden till för om inte att fråga vad ett rimligt pris på något är?
På mer sällsynta klockor & tillbehör skulle jag säga, när man inte hittar något på K&S.
Sen har jag aldrig uppgett att man inte får skriva något i någon tråd.

Men när det är en Rolex, nyare modell så finns det massor med försäljningar för att bilda sig en uppfattning till ett pris. Därav min länk till en sökning på modellen. Han fick hjälp.
 
Senast ändrad:
Topp