Richard1987
Silver
Menar att det inte är så vanligt med vit tavla bara Är väl inte ommålad?Ovanlig för att den är ommålad eller vad menar du med ovanlig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar att det inte är så vanligt med vit tavla bara Är väl inte ommålad?Ovanlig för att den är ommålad eller vad menar du med ovanlig?
Menar att det inte är så vanligt med vit tavla bara Är väl inte ommålad?
Kan noll om ommålade tavlor, men ser ut som ett litet skavmärke/färgsläpp där??
Bara färgen som släppt?
Säkert färgsläpp, sorry.Kan noll om ommålade tavlor, men ser ut som ett litet skavmärke/färgsläpp där??
Skulle värdera den där lägre än en standarddatejust pga boetten.Tappade andan där någon sekund: här är ett par andra bilder som jag tog nyss:
Ojdå, där ser man :O Har fått bud på 21k av en forumsmedlem utan att jag haft någon annons ute ens =/ (var ett tag sedan...). Tänkte då att det var för att tavlan är vit, de flesta jag sett är silverfärgade...men kanske inte är ovanligt alls med vit tavla :SSkulle värdera den där lägre än en standarddatejust pga boetten.
Lite nyfiken på värdet av min Rolex datejust 1601 från 1969, ovanlig vit tavla, nytt glas. Ingen länk, bara läder:
Mm tänkte nog att den va värd nån tusing extra för att det är en vit tavla. Hmm jämför jag med den där datejusten skulle jag nog säga att jag ser en rejäl skillnad i färgen. Din ser väldigt vit ut i dagsljus. Tar jag foto på min i dagsljus så är färgen mer benvit/cremefärgad, lite gulnad färg.Jag är dålig på att avgöra vad som är ommålat och inte ommålat, men min gamla vita DJ var konstaterat ommålad. Vita tavlor är fräscht och borde bara värt ett par tusen extra, om de är original. Tror egentligen inte att värdet på vintage DJ har stigit senaste året.
Mm, nån eller ett par tusenlappar extra. Men rejält minus för det där caset.Jag är dålig på att avgöra vad som är ommålat och inte ommålat, men min gamla vita DJ var konstaterat ommålad. Vita tavlor är fräscht och borde bara värt ett par tusen extra, om de är original. Tror egentligen inte att värdet på vintage DJ har stigit senaste året.
Alright Aldrig direkt reflekterat över det, visst ser man att det blivit polerat men tycker inte det ser värre ut än andra som sålts här...men jag kan ha fel, är ingen expertMm, nån eller ett par tusenlappar extra. Men rejält minus för det där caset.
Hej KS!
En Rolex Datejust ref 16220 med slate grey urtavla och white gold bezel i mint condition från 1990, är 35000 för mycket för en sådan klocka? Inkl. box och papper!
Dyrt, tycker jag. Hjälpte nyligen en vän att köpa en tokfin i originalskick från 2014 från f.d forumsponsor för 60k.Vad tycker ni om en 2009 GMT C (116710LN) med borstad centerlänkar full set för 59000?
Den där måste väl vara råfejk. Har aldrig sett ett oysterband med hidden clasp. https://www.hojta.se/#/search/?text_query=RolexRätt ok pris på denna, men den lär väl inte stanna på den här prisnivån.
Googla typ "118208 clasp"Den där måste väl vara råfejk. Har aldrig sett ett oysterband med hidden clasp. https://www.hojta.se/#/search/?text_query=Rolex
Alltid lär man sig något nytt aldrig sett det förut.Googla typ "118208 clasp"
Sök.Vad kostar en Rolex explorer 214270 i ok skick?
Tack på förhand!
Vad är tråden till för om inte att fråga vad ett rimligt pris på något är?
På mer sällsynta klockor & tillbehör skulle jag säga, när man inte hittar något på K&S.Vad är tråden till för om inte att fråga vad ett rimligt pris på något är?