• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som har lite koll på värdet av en A17380. Haft lite problem att hitta någon bra värdering. Senaste sålda här var för 5 år sen, och alla avråder att värdesätta utifrån C24. Den är watch only, välanvänd men ändå bra skick och håller tiden bra

Bilagor

• IMG_3951.jpeg
    IMG_3951.jpeg
    631.3 KB · Visningar: 1
Någon som har lite koll på värdet av en A17380. Haft lite problem att hitta någon bra värdering. Senaste sålda här var för 5 år sen, och alla avråder att värdesätta utifrån C24. Den är watch only, välanvänd men ändå bra skick och håller tiden bra

Värdesätta utifrån är kanske tufft, så klart.
Men det är ju en marknadsplats värd att kolla för lite uppslag, all the same. Särskilt när det gäller lite ”vanligare” klockor som man givetvis hittar ett gäng av där.

Senast klubbad på svensk auktion var i december 2024. Då med vit tavla och gick för 12.200 kr + 20%.
Svart tavla är nog en del premium för de flesta. Men i gengäld anses väl privataffärer ofta något osäkrare och kanske påverkar priset nedåt något.

Hade sagt att man får runt 15-16k vid privatförsäljning.

Har lite funderinger på hur jag ska prissätta min klocka. Uppskattar hjälp.
Rolex Datejust II 116333
Nyservad nu i februari på Nymans. Den är från 2011. Vid service bytta jag glas, helt ny krona och även ny tavla. Den ser ut som ny och inte använt den mycket alls senaste åren. Box, certifikat och allt kommer med.

Bilagor

• image3.jpeg
    image3.jpeg
    358.4 KB · Visningar: 1
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    444.6 KB · Visningar: 1
Har lite funderinger på hur jag ska prissätta min klocka. Uppskattar hjälp.
Rolex Datejust II 116333
Nyservad nu i februari på Nymans. Den är från 2011. Vid service bytta jag glas, helt ny krona och även ny tavla. Den ser ut som ny och inte använt den mycket alls senaste åren. Box, certifikat och allt kommer med
Jag skulle lägga ut den för 125 med tanke på att de nyligen fick stor service. Om det finns låda och cert skulle jag lägga till 7000

Tillbaka
Topp