Jaa det tror jag. Skulle absolut testa.Cool, då borde ju min ligga på 15k+ Får väl lägga ut den och se vad som händer.Tack för hjälpen.
Lycka till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaa det tror jag. Skulle absolut testa.Cool, då borde ju min ligga på 15k+ Får väl lägga ut den och se vad som händer.Tack för hjälpen.
Någon som har lite koll på värdet av en A17380. Haft lite problem att hitta någon bra värdering. Senaste sålda här var för 5 år sen, och alla avråder att värdesätta utifrån C24. Den är watch only, välanvänd men ändå bra skick och håller tiden bra
Jag skulle lägga ut den för 125 med tanke på att de nyligen fick stor service. Om det finns låda och cert skulle jag lägga till 7000Har lite funderinger på hur jag ska prissätta min klocka. Uppskattar hjälp.
Rolex Datejust II 116333
Nyservad nu i februari på Nymans. Den är från 2011. Vid service bytta jag glas, helt ny krona och även ny tavla. Den ser ut som ny och inte använt den mycket alls senaste åren. Box, certifikat och allt kommer med
Ger verkligen box och cert ett mervärde på 7000:- på en 14 år gammal Rolex?Jag skulle lägga ut den för 125 med tanke på att de nyligen fick stor service. Om det finns låda och cert skulle jag lägga till 7000
Okej tack för svarJag skulle lägga ut den för 125 med tanke på att de nyligen fick stor service. Om det finns låda och cert skulle jag lägga till 7000
Jag skulle iaf säga det, men du får gärna rätta mig om du vill.Ger verkligen box och cert ett mervärde på 7000:- på en 14 år gammal Rolex?
Inte här för att rätt någon tyckte bara att 7k lät lite mycket för en box och cert på en 14 år gammal Rolex. En ny under garanti kan jag förstå har ett mervärde men 14 år gammal tveksam. Men lycka till önskas säljaren om hen lyckas trycka ut 132k för den så grattis..Jag skulle iaf säga det, men du får gärna rätta mig om du vill.
Jag hör vad du sägerInte här för att rätt någon tyckte bara att 7k lät lite mycket för en box och cert på en 14 år gammal Rolex. En ny under garanti kan jag förstå har ett mervärde men 14 år gammal tveksam. Men lycka till önskas säljaren om hen lyckas trycka ut 132k för den så grattis..
Ja tack, vi håller tummarnaInte här för att rätt någon tyckte bara att 7k lät lite mycket för en box och cert på en 14 år gammal Rolex. En ny under garanti kan jag förstå har ett mervärde men 14 år gammal tveksam. Men lycka till önskas säljaren om hen lyckas trycka ut 132k för den så grattis..
Mer rimligt att han aldrig fick tag i en återförsäljare och projektet dog på projektstadiet.Ja så kan det va, tycker dok det verkar konstigt att det ska va så svårt att iallafall hitta en återförsäljare.
Låter logiskt. Men sålänge det inte är någon falsk kopia eller liknande så tänker jag att jag iallafall kan få en 2000 för dem.Mer rimligt att han aldrig fick tag i en återförsäljare och projektet dog på projektstadiet.
Vi får hoppas att du inte betalade mer än utropspris för dem och ska vara glad om du får tillbaka pengarna imho. Tror det är få personer som skulle betala mer än max någon hundralapp för dem här på forumet.Låter logiskt. Men sålänge det inte är någon falsk kopia eller liknande så tänker jag att jag iallafall kan få en 2000 för dem.
Såg en sådan gå på auktion på catawiki för inte allt för länge sedan. Slutbudet landade på 1300 euro. I detta fall skulle slutsumman med komission och frakt bli drygt 16100 sek. Kanske ger lite mer av en indikation.Någon som har lite koll på värdet av en A17380. Haft lite problem att hitta någon bra värdering. Senaste sålda här var för 5 år sen, och alla avråder att värdesätta utifrån C24. Den är watch only, välanvänd men ändå bra skick och håller tiden bra
Fin specifikation, helt rätt till den modellen. Skulle reka att man borde kunna få ca 105-110k för den.Har lite funderinger på hur jag ska prissätta min klocka. Uppskattar hjälp.
Rolex Datejust II 116333
Nyservad nu i februari på Nymans. Den är från 2011. Vid service bytta jag glas, helt ny krona och även ny tavla. Den ser ut som ny och inte använt den mycket alls senaste åren. Box, certifikat och allt kommer med.
Vi får hoppas att du inte betalade mer än utropspris för dem och ska vara glad om du får tillbaka pengarna imho. Tror det är få personer som skulle betala mer än max någon hundralapp för dem här på forumet.
![]()
Ja vi får se vad jag kan få, har en person som har visar intresse. Jag har goda förhoppningar. Folk köper trasiga bilar och liknade långt över priset varje dag pågrund av olika faktorer som inte har nåt med värdet att göra. Sålänge det inte är en defekt klocka så är jag säker på att jag kan sälja dem och gå i plus.Vi får hoppas att du inte betalade mer än utropspris för dem och ska vara glad om du får tillbaka pengarna imho. Tror det är få personer som skulle betala mer än max någon hundralapp för dem här på forumet.
![]()