-If you don't like what's being said, change the conversation.Intressant att han valde att ignorera frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
-If you don't like what's being said, change the conversation.Intressant att han valde att ignorera frågan.
-If you don't like what's being said, change the conversation.
![]()
Särskilt när det är så tydligt vad man betalat för klockan för några veckor sedan. Hos en handlare. Med all extra säkerhet som det innebär...älskar självförtroendet ändå. Man får ju sätta vilket pris man vill, men känns spontant svårt att just övertyga KSare om det priset, blocket/tradera/C24 maybe.
Skulle säga 30’-35’ åtminstone, gjordes 200 Pros. Däremot så kan marknaden i Sverige vara mindre än den internationella.Doxa SUB 750T GMT Professional Limited Edition
Originalbox
Certifikat
Tyvärr inget silikon armband då det gått sönder.
Svårt att hitta dessa klockor till salu för att bilda sig en uppfattning om pris. Vad tror ni denna ligger på idag?
![]()
Nya 41mm blir rätt blaffig på min 16.5cm handled. Gamla 40mm caset passar mycket bättre. Men å andra sidan är det en smaksak så försök prova båda innan du gör ett köp och utvärdera självGodmorgon!
Som ny i klockvärlden har jag insett att min första klocka jag köpte, en dj 1980 vit tapestry dial inte riktigt var min stil.
Tänkte därför byta den mot en submariner som jag tycker passar bättre.
Har fått ett erbjudande från CoC (Care of Carl), där jag också köpte dj:en i juli 2025 ifrån, på ett bytesvärde på 52k.
Min fråga: är subsen de har inne på CoC rimligt prissatta utifrån skick, ålder etc (här är en länk om ni har tid att kika): Care of Carl
Och tror ni den äldre 40mm versionen passar bättre än den nyare på min 16cm handled? Läst en del om aluminium va keramisk bezel, vilken föredrar ni? (har en 40mm explorer 2 som passar bra tycker jag)
Om ej, tror ni jag kan få ett bättre pris för min dj här på forumet och ett pris på en sub?
Bifogar bilder här på min dj (fullservad 2023 med bytt urtavla + tajt länk):
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om ni har tid att hjälpa mig skulle jag uppskatta det
Mvh,
Philip
Okej tack för input! Misstänker det förNya 41mm blir rätt blaffig på min 16.5cm handled. Gamla 40mm caset passar mycket bättre. Men å andra sidan är det en smaksak så försök prova båda innan du gör ett köp och utvärdera själv
Det finns en anledning till att subben på LW är billig. Den är sönderpolerad, så hoppa över den.Godmorgon!
Som ny i klockvärlden har jag insett att min första klocka jag köpte, en dj 1980 vit tapestry dial inte riktigt var min stil.
Tänkte därför byta den mot en submariner som jag tycker passar bättre.
Har fått ett erbjudande från CoC (Care of Carl), där jag också köpte dj:en i juli 2025 ifrån, på ett bytesvärde på 52k (köpt för 55k).
Min fråga: är subsen de har inne på CoC rimligt prissatta utifrån skick, ålder etc (här är en länk om ni har tid att kika): Care of Carl
Och tror ni den äldre 40mm versionen passar bättre än den nyare på min 16cm handled? Läst en del om aluminium va keramisk bezel, vilken föredrar ni? (har en 40mm explorer 2 som passar bra tycker jag)
Hittade också denna suben för 85 vilket verkar vara ett bra pris? Luxury Watches
Om ej, tror ni jag kan få ett bättre pris för min dj här på forumet och ett pris på en sub?
Bifogar länk här på min dj (fullservad 2023 med bytt urtavla + tajt länk): Dj klocksnack annons
Extra urtavla som fanns med:
![]()
Om ni har tid att hjälpa mig skulle jag uppskatta det
Mvh,
Philip
Okej toppen tack för råden! Tror jag ska hålla mig till de äldre refsenDet finns en anledning till att subben på LW är billig. Den är sönderpolerad, så hoppa över den.
Leta efter en 16610 (om du nu vill ha datum, annars 14060) som är så skarp som möjligt är mitt tips.
Jag gissar att de sitter bättre på dig än de nyare 6-siffriga referenserna. Men det bästa är ju givetvis att prova.
Lycka till!
Har du sökt på tidigare annonser? Finns ett gäng avslutade för 12-20k.Hej,![]()
Vad kan ett rimligt pris vara för denna Memovox?
Jag gillar modellen,men är tyvärr inte tillräckligt insatt.
Ingen servicehistorik, alarmet fungerar och klockan går bra.
Notera att kronorna är omärkta, men enligt säljaren så kan det vara så på vissa tillverkningsår, vet ej om detta stämmer?
Boett är bra skick, förutom repor på baksidan.
Tavla väldigt fin.
Glaset är fint, någon repa.
//Björn
Det säljs en på Bukowskis på tisdag.Japp, har kollat runt lite, men får inte riktigt koll på prisläget…
Säljaren begär pris i 20 tkr läget…
Smält.Tissot Seastar i 18k. Gåva från Eskilstuna kommun år 1977. Mekaniskt urverk. Fungerar som den ska. Gjordes i ca 300 exemplar. Dam ur. Väger 23 gram.
Vad kan den vara värd?
Okej. Själva klockan är inte värd någonting? Urverket?Smält.
Kan du ha 8gr i den möjligtvis,så runt 6500kr om mitt antagande är korrekt.
Inte direkt. Gamla förtjänstklockor är generellt inte eftertraktade, speciellt inte damur.Okej. Själva klockan är inte värd någonting? Urverket?
Om du har tur och hittar nån så kanske du kan få 500kr extra för att det är en klocka och inte mormors löständer.Okej. Själva klockan är inte värd någonting? Urverket?
Bandhornen längst upp ser polerade ut, lite för mycket.Rolex Datejust ref. 16013
Från -79
Fullservad juni 2024 hos Olofsfors Urmakeri av Per-Erik Bylund
Länken är restaurerad hos Klokkeland i Oslo våren 2025 (endast utbytta stift, ej polared)
Full länk
Tillkommer box samt tidigare serviceintyg från Rolex Schweiz
Saknar certifikat
Jag tror att vinkeln i fotot påverkar en aning. Något annat du vill tillföra eller var det bara ett påstående..?Bandhornen längst upp ser polerade ut, lite för mycket.
Det var ett märkligt svar av dig.Jag tror att vinkeln i fotot påverkar en aning. Något annat du vill tillföra eller var det bara ett påstående..?
TackDet var ett märkligt svar av dig.
Han vet väl inte om du är köpare eller säljare?
Om du är novis spekulant är det ju ytterst relevant information.
Om det är en dold säljesannons från din sida förstår jag dock att det inte var vad du ville höra eller att andra ska läsa.
Jag har absolut inget att dölja, tog för givet att mitt inlägg inte var från en köpares perspektiv.Det var ett märkligt svar av dig.
Han vet väl inte om du är köpare eller säljare?
Om du är novis spekulant är det ju ytterst relevant information.
Om det är en dold säljesannons från din sida förstår jag dock att det inte var vad du ville höra eller att andra ska läsa.