Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur mycket kan man tänka sig att sälja denna för? 16030, servad 2018, nagg i glaset (kl 12). En nära vän som vill sälja.
![]()
![]()
![]()
Kolla i Date och Datejust tråden. Av vad jag läst där skulle jag säga 35-38. En person har köpt en dj för 30 tusen.Hur mycket kan man tänka sig att sälja denna för? 16030, servad 2018, nagg i glaset (kl 12). En nära vän som vill sälja.
![]()
![]()
![]()
…?En person har köpt en dj för 30 tusen.
*Där har en person nämnt att de har köpt en dj för 30 tusen kr.
Man kan ju köpa en DJ för 10kkr också. Eller för 1 miljon också.*Där har en person nämnt att de har köpt en dj för 30 tusen kr.
Håller medMan kan ju köpa en DJ för 10kkr också. Eller för 1 miljon också.
Men modell skick, tillbehör, servicehistorik är dock ganska relevant att ta i beaktning.
12.000Köpte precis denna pärla!
![]()
GCBK993
Tyckte den var så sjukt snygg att jag klickade hem den direkt. Vad hade ni betalat för den?
Fakespänne(?). 10k lär du inte få, kanske hälften.Hej! Ber om kloka tankar om värdering på min Omega Seamaster 30 (135.007-63) fr ca 1968. Köpte den via C24 i juni 2019 och den har inte blivit servad sedan dess, men håller tiden mycket bra! Inte haft några som helst problem med den. Har originallåda och nytt Hirschband med Omegaspänne. Köpte den för 10tkr. Tack på förhand!![]()
Jag sålde en icke fungerande på Kaplans för några år sedan.Fakespänne(?). 10k lär du inte få, kanske hälften.
Så då fick du typ 3000kr-3500kr då?Jag sålde en icke fungerande på Kaplans för några år sedan.
Dock med svart tavla,vilket tydligen är premium.
Enbart klocka utan armband/spänne.
Den klubbades för 4200 plus provis dvs strax över 5000kr.
Nej.Så då fick du typ 3000kr-3500kr då?
Tack för era inspel. Noterar att liknande Omegaklockor ofta läggs ut för mycket högre priser, mellan 10-20 k men det kanske gäller om de är nyligen fullservade? Eller lever de i en annan värld?Jag sålde en icke fungerande på Kaplans för några år sedan.
Dock med svart tavla,vilket tydligen är premium.
Enbart klocka utan armband/spänne.
Den klubbades för 4200 plus provis dvs strax över 5000kr.
Du kan väl begära 50.000 om det är så.Tack för era inspel. Noterar att liknande Omegaklockor ofta läggs ut för mycket högre priser, mellan 10-20 k men det kanske gäller om de är nyligen fullservade? Eller lever de i en annan värld?![]()
Någon som vet vad ett rimligt pris är för en oanvänd 2025 års 126610 LV samt en Deepsea med svart/blå tavla 2021 sparsamt använd från 2021? Tacksam för svar
Tackar! Ja det tänker jag göra.Hej @Elver! Affektionsvärdet på din morfars klocka överstiger vida det ekonomiska. Min gissning är att du i bästa fall kan få mellan 500-1000:- om du säljer klockan på Tradera. Det är en replika på ett klassiskt B-Uhr som i original producerades av fem urtillverkare. Stowa, Laco, Wempe, A. Lange & Söhne och IWC. Om jag vore du skulle jag behålla klockan.
Hur mycket kan man tänka sig att sälja denna för? 16030, servad 2018, nagg i glaset (kl 12). En nära vän som vill sälja.
![]()
![]()
![]()
Om man öppnar den och kollar serienumret så går den att åldersbestämma ganska exakt. Tror dock snarare på slutet av 50-talet.Vad tror ni om denna goding? En Seamaster 30 som enligt min kära morfar skall vara från 1930-1940. Manuellt verk. Har legat i många år med tickade igång direkt när jag vred upp den.
Någon som vågar gissa referens och uppskattat värde. Bandet är ej original och ej heller kronan.
Har ej vågat öppna den för att se verket.
/Daniel
![]()
![]()
Japp, hann bara kika på den nån minut. Men får ta och öppna den en dag. Skulle kunna vara en 125.003.Om man öppnar den och kollar serienumret så går den att åldersbestämma ganska exakt. Tror dock snarare på slutet av 50-talet.
En ny kostar under 9k via Omega. Köpte av Tidlösa Ur inkl 2 förlängningslänkar för 9400kr.Någon som kan uppskatta vad som är rimligt pris för en NOS meshlänk till en Omega Seamaster 600 "PloProf", ref 1266/237? Har sökt på nätet och hittat priser alltifrån 5-6k upp till 14k!!!