• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

oggtrean

Omega
2-Faktor
Kör en ordentlig sökning på köp&sälj senaste året, och kolla sen chrono24.

Lovar att du får en ganska bra bild av vad som är rimligt. :) (De som svarar dig här i tråden gör garanterat ungefär så)
Jo de har jag ju gjort givetvis, tänkte att detta var ett bra ställe att få ens förväntingar bekräftade eller dementerade. Tråden har ju faktiskt ett syfte :)
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Jag gick in till @Nymans Ur 1851 i lördags och justerade min länk för 250kr. För referens så var det en vanlig Oyster-länk i stål, vet inte om det skiljer i pris beroende på hur pass 'krånglig' länk man har.
Jag justerade länken på min SDGM001 på Ur&Penn för 75 spänn. Fick halva priset eftersom hon tyckte klockan var så snygg. Eller var det jag som var snygg? Minns inte riktigt, billigt vart det iaf...
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Jag vet att tråden har ett syfte, men ingen sitter på en högre sanning än vad siffrorna i annonser kommer berätta för dig.
Verkar ju nästan som du inte tycker att tråden har något syfte, med det tankesättet är ju samtliga frågeställningar i denna 123 sidor långa tråd helt onödiga.
Oavsett kom jag som sagt hit för att få mina förväntningar bemötta.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Givetvis, tänker dock att tråden kan ha simplare syften också. Som t.ex. få övergripande förväntningar bemötta gällande en 114060, som i mitt fall.
Jo, men du verkar ju ha kommit fram till själv att 60k för en 16/17 är rimligt. Och du har sökt på annonser på äldre, så jag gissar att du har fått dig en uppfattning där också.

Men om du nu vill ha dina förväntningar bemötta, som du skrivit typ 5 gånger, släng ur dig dina förväntningar då. :)
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Jo, men du verkar ju ha kommit fram till själv att 60k för en 16/17 är rimligt. Och du har sökt på annonser på äldre, så jag gissar att du har fått dig en uppfattning där också..

Haha, precis och de fick jag bekräftat från 2 håll som jag önskat.
Vad gäller 2013/14/15 skulle jag historiskt sett gissa mellan 50-55 men i och med att marknaden verkar vara oerhört tunn i Sverige för tillfället är jag osäker. Därav min frågeställning ca 98 inlägg bakåt
 

Bottega

Cartier
Vad händer här...? Vad har jag missat?
Red sub för 400k? Trodde man pröjsa 100k för en schysst men tydligen inte.

0UDuOQy.png
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vad händer här...? Vad har jag missat?
Red sub för 400k? Trodde man pröjsa 100k för en schysst men tydligen inte.

0UDuOQy.png

Den var sjuk!
Råkade dra igång livestreamen när den kom upp och satt storögt och följde med uppåt genom hundratusingarna.
Bortsett från denna så var det väl ganska mycket som gick under utrop.
 

Reverso

Panerai
Vad tycker forumet är ett rimligt pris för en 1 år gammal (2016) full sets TAG Heuer WAV5111.FC6225 i perfekt skick med 1 års garanti kvar?

Listpris 48, ligger på 39 hos uret och mywatch.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Någon som har koll, Omega SMP ref 2531 i bra skick utan b&p är värd idag? Kollat på KS men prisbilden spretar ju lite.
 

alltiditid

Breitling
Swissera kan du lita på till 100%.
Det är swissera som säljer så antar att allt är reko.
De hade ingen serviceinformation eller dylikt.
Så vet inte om den exempelvis polerats.
Här är annonsen:
http://www.swissera.se/produkt/rolex-submariner-14060-97/
Jag köpte den och är väldigt nöjd. Klockan är fin och går bra. Vågade handla efter bra reviews av Swissera på detta forum + att säljaren svarar på frågor och åsikter. Jag är inte så hemma i klockbranschen men har länge drömt om en Submariner. Tycker att jag fick bra hjälp och support även efter köp. Kändes tryggt trots att jag köpte den på distans och fick den hemskickad. Tummen upp från mig!
 

Lemholt80

Omega
Rolex Box. 14.00.02. Bara Boxen. Röd invändigt med röd Kudde. Värde??
 

Bilagor

  • 20170525_205438.jpg
    20170525_205438.jpg
    146.6 KB · Visningar: 30
  • 20170525_205456.jpg
    20170525_205456.jpg
    153.2 KB · Visningar: 27
  • 20170525_205505.jpg
    20170525_205505.jpg
    145.9 KB · Visningar: 28
Topp