Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför kollade du inte här på Klocksnack? Du får nog halvera värderingen. Runt 5k skulle jag tippa är ungefär max vad du kan få om man ser till tidigare försäljningar här.Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Seiko Alpinist SPB197J1 fullset i bra skick?![]()
Kollade precis på Chrono24 där det uppskattade värdet är över 9tkr, och två annonser ligger ute med klockan för över 13tkr.. Dessa är visserligen oanvända och vad jag förstår går det inte att få tag på den hos återförsäljare längre, men jag tycker ändå att det låter extremt högt? Andra Alpinists säljs vad jag kan se för omkring 5-6tkr.
Tack för svar. Jag har såklart kollat ks också men kunde inte hitta någon ny annons, senaste från ca ett år sen!Varför kollade du inte här på Klocksnack? Du får nog halvera värderingen. Runt 5k skulle jag tippa är ungefär max vad du kan få om man ser till tidigare försäljningar här.
Sökresultat för fråga: SPB197J1
klocksnack.se
Gjorde inte du en paketöppning typ i fredags? Borde ju i så fall ge en hint om värdet med tanke på att den borde ha betalats typ förra veckan?Rolex Datejust
Ref 16013
Cal. 3035
Ca 1980
Senast servicehistorik 2006 hos Rolex (med intyg)
Full länk
Rasslig länk/ normalt för ålder
Håller tid och datum slår om vid midnatt
Bör servas
Inga övriga tillbehör
![]()
Jo, det stämmer. Köpte den dock på budgivning för ett bra pris (i min mening). Tycker priserna på chrono 24 är väldigt höga, så vill mest få en riktvisning.Gjorde inte du en paketöppning typ i fredags? Borde ju i så fall ge en hint om värdet med tanke på att den borde ha betalats typ förra veckan?
Edit: vill du trots det ha en uppskattning skulle jag gissa 45-48 på klocksnack utifrån vad liknande klockor gått för relativt nyligt. Finns risk för en rejäl servicekostnad om den inte är servad på 18 år och köparen vill serva den hos AD då dem gillar att byta delar. Det hade jag tagit med i beräkningen utifrån den beskrivningen.
Sålt tidigare för runt 3500-5000Vad kan vara rimligt att begära för en orginal länk till Tudor bb58 i fint skick?
Får man 1500-2000kr för denna ?Hej,
Köpt denna av en medlem här på ks.
Undrar lite över värdet.
Certina ds action 41mm
![]()
En sån här har jag sett i butik för ett par veckor sedan. Är det värt att köpa den?Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Seiko Alpinist SPB197J1 fullset i bra skick?![]()
Kollade precis på Chrono24 där det uppskattade värdet är över 9tkr, och två annonser ligger ute med klockan för över 13tkr.. Dessa är visserligen oanvända och vad jag förstår går det inte att få tag på den hos återförsäljare längre, men jag tycker ändå att det låter extremt högt? Andra Alpinists säljs vad jag kan se för omkring 5-6tkr.
Ingen som vet?Vad är rimligt att betala för en Rolex Day Date 118238 med grön tavla?
Fullset och utan repor eller hack.
Det är dålig uppslutning på denna tråden. Svaras knappt på några förfrågningar.Ingen som vet?
Kan nån tala om vad en rimlig mellanskillnad är vid byte mot en Day Date 40 228239 då?
Om båda klockorna är i bra skick utan dings och repor samt fullset osv.
Jag gillar min! Tycker att tavlan är galet snygg och storleken är lagom för mig. Är ju såklart subjektivt men gillar du den så skulle jag säga köp!En sån här har jag sett i butik för ett par veckor sedan. Är det värt att köpa den?
Okej det var trist. Det finns många på det här forumet med väldigt mycket kunskap om priser och värde på klockor och tillbehör mm.Det är dålig uppslutning på denna tråden. Svaras knappt på några förfrågningar.
Jag tänkte mest på att det verkar som om den är svår att få tag på och har ett högre värde på andrahandsmarknaden än som ny? Eller räcker jag helt fel här?Jag gillar min! Tycker att tavlan är galet snygg och storleken är lagom för mig. Är ju såklart subjektivt men gillar du den så skulle jag säga köp!
Som jag skrev i mitt originalinlägg så ser jag att det ligger ute annonser på Chrono24 för över 13tkr. Jag har dock personligen svårt att se att klockan säljs för de summorna, tycker snarare att 6-8tkr känns rimligt. En annan som svarade på mitt första inlägg tyckte ännu mindre.Jag tänkte mest på att det verkar som om den är svår att få tag på och har ett högre värde på andrahandsmarknaden än som ny? Eller räcker jag helt fel här?
Absolut. Får hoppas på att dom kommer in snart.Okej det var trist. Det finns många på det här forumet med väldigt mycket kunskap om priser och värde på klockor och tillbehör mm.
Ja. Det är lite avårt att använda Chrono24 slm måttstock då det kan skilja 200k på 2 mer eller mindre identiska klockor.Absolut. Får hoppas på att dom kommer in snart.
Det beror ju helt på vilken variant det är och dess skick.Hej
Jag har en Jaeger-LeCoultre Atmos som jag tänkte sälja.
Jag skulle behöva lite hjälp med som kan tänkas vara ett rimligt pris, samt vart jag ska annonsera för att nå även en utländsk köpkrets.
Hej
Jag har en Jaeger-LeCoultre Atmos som jag tänkte sälja.
Jag skulle behöva lite hjälp med som kan tänkas vara ett rimligt pris, samt vart jag ska annonsera för att nå även en utländsk köpkrets.