• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En värdering - köptes för 80 - full set från 2010. Omega Hour Vision - helguld rosé. Kan man få inköpspriset? ⚡

IMG_6302.jpeg

Kommer få tillbaka min SLA037 från reparation med sprillans ny boett och total översyn/service och funderar på att sälja den.

Fullset plus en SLA017 länk - vad kan den vara värd?
IMG_2393.jpeg

Hej! Jag önskar hjälp från er med att identifiera denna klocka och mer information om den. Bifogar några bilder.
Finns de något värde i den?
Årtal?

Arv från mormor.

Bilagor

• 1000024956.jpg
    1000024956.jpg
    207.7 KB · Visningar: 3
  • 1000024955.jpg
    1000024955.jpg
    177.4 KB · Visningar: 1
  • 1000024954.jpg
    1000024954.jpg
    192.9 KB · Visningar: 1
En värdering - köptes för 80 - full set från 2010. Omega Hour Vision - helguld rosé. Kan man få inköpspriset? ⚡

IMG_6302.jpeg
Är det möjligen så att du köpt den av Bergströms preowned? Dom hade en sådan jag klämde på. Minnet säger att dom begärde 90’ men sänkte till 80’ och jag har grämt mig lite sen dess att jag inte försökte lösa att köpa den. Minns inte exakt när det var men några år sedan iaf. Om yttre/inre skick bra så helt rimligt att någon skulle ge 80’ tycker jag.

Är det möjligen så att du köpt den av Bergströms preowned? Dom hade en sådan jag klämde på. Minnet säger att dom begärde 90’ men sänkte till 80’ och jag har grämt mig lite sen dess att jag inte försökte lösa att köpa den. Minns inte exakt när det var men några år sedan iaf. Om yttre/inre skick bra så helt rimligt att någon skulle ge 80’ tycker jag.
Precis så var det. Skulle hämta en länkbit till min seamaster 😂 och kom ut med denna. Det stod 90 i butiken men 80 på webben. Köptes i oktober 2021. Är exakt i samma skick - använd ett par dagar /P

Senast ändrad:
Jag har en äldre klocka från märket LIP, klockan bör vara från 70-80 talet. Verkar gå som den ska men har dessvärre legat i en låda i 20-30 år utan någon vidare tillsyn så klockans skick är oklart.. Någon idé om värdet på en sådan modell?

Bilagor

• IMG_2816.jpg
    IMG_2816.jpg
    162.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_2815.jpg
    IMG_2815.jpg
    201 KB · Visningar: 2
  • IMG_2814.jpg
    IMG_2814.jpg
    214.7 KB · Visningar: 1
Kommer få tillbaka min SLA037 från reparation med sprillans ny boett och total översyn/service och funderar på att sälja den.

Fullset plus en SLA017 länk - vad kan den vara värd?
IMG_2393.jpeg
Jag tycker att du borde kunna få upp mot 40 för den, men jag tror att en prislapp mellan 30-35 är mer rimlig här på forumet

Fick med denna klockan i en samling ströklockor. Förtjänstklocka från handelsbanken och batteriet behöver bytas. Dock så är jag inget fan av formen eller klockan i sig. Certina REF: 156900068 Är det bättre att sälja den för guldvärdet eller vad ska man lägga ut den här på KS för summa? Bara bakstycket som är i 18 k guld är 7 gram så antar att guldpriset borde vara runt 4-5 t.kr?

1.jpg
2.jpg

Fick med denna klockan i en samling ströklockor. Förtjänstklocka från handelsbanken och batteriet behöver bytas. Dock så är jag inget fan av formen eller klockan i sig. Certina REF: 156900068 Är det bättre att sälja den för guldvärdet eller vad ska man lägga ut den här på KS för summa? Bara bakstycket som är i 18 k guld är 7 gram så antar att guldpriset borde vara runt 4-5 t.kr?

1.jpg
2.jpg

Blir osäker på hur du menar - men även den främre delen av boetten är i 18k guld.
Så visst, bakboetten är värd ca 5.000 kr i rent guld - men den främre delen är värd någon liten slant ytterligare.

Hej
Då jag inte längre äger någon Panerai ligger denna bara och stjäl utrymme.

Vad betingar den för ungefärlig marknadsvärde?
Kollar man C24 så ligger de mellan 4-5k vilket känns något övervärderat.

// Tibbe
IMG_9709.jpeg

Hej
Då jag inte längre äger någon Panerai ligger denna bara och stjäl utrymme.

Vad betingar den för ungefärlig marknadsvärde?
Kollar man C24 så ligger de mellan 4-5k vilket känns något övervärderat.

// Tibbe
IMG_9709.jpeg
Om du frågar Fidde07 - du vet han med Railmastern på Tradera - så är en box värd minst 25k tillsammans med extract 🤣

Själv har jag lite svårt att förstå varför någon skulle vilja betala 4000 för en låda. Men varför inte slänga ut en annons och se vad den landar på

Om du frågar Fidde07 - du vet han med Railmastern på Tradera - så är en box värd minst 25k tillsammans med extract 🤣

Själv har jag lite svårt att förstå varför någon skulle vilja betala 4000 för en låda. Men varför inte slänga ut en annons och se vad den landar på
Tack, får ta lite bättre bilder och slänga upp en sälj annons.

Tillbaka
Topp