Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan ju läsa... 50 + provision på 20% är 60.Tycker oxå att det är mer rimligt än 50
Behålla med andra ord/ PMan kan ju läsa... 50 + provision på 20% är 60.
Nu är iofs budet redan upp i 56k på Kaplans så det är närmare 70 än 60.
Billigast på C24 och dessutom i HK är runt 8000usd.En värdering - köptes för 80 - full set från 2010. Omega Hour Vision - helguld rosé. Kan man få inköpspriset?️
![]()
Tack - bättre att behålla den då - retar alltid någon på golfbanan /PBilligast på C24 och dessutom i HK är runt 8000usd.
Så helt fel ute tror jag inte du är med dina 80 som slutpris på någon auktion.
Begärde du 65-70 privat borde iallfall nån höra av sig tycker jag
Måste du inte sälja och gillar klockan/prylen så kan du ju begära vad du vill.Tack - bättre att behålla den då - retar alltid någon på golfbanan /P![]()
Är det möjligen så att du köpt den av Bergströms preowned? Dom hade en sådan jag klämde på. Minnet säger att dom begärde 90’ men sänkte till 80’ och jag har grämt mig lite sen dess att jag inte försökte lösa att köpa den. Minns inte exakt när det var men några år sedan iaf. Om yttre/inre skick bra så helt rimligt att någon skulle ge 80’ tycker jag.En värdering - köptes för 80 - full set från 2010. Omega Hour Vision - helguld rosé. Kan man få inköpspriset?️
![]()
Precis så var det. Skulle hämta en länkbit till min seamasterÄr det möjligen så att du köpt den av Bergströms preowned? Dom hade en sådan jag klämde på. Minnet säger att dom begärde 90’ men sänkte till 80’ och jag har grämt mig lite sen dess att jag inte försökte lösa att köpa den. Minns inte exakt när det var men några år sedan iaf. Om yttre/inre skick bra så helt rimligt att någon skulle ge 80’ tycker jag.
Denna är alltså uttagen hos AD men säljs av LW. Pris hos Tudor verkar ligga på 47 000 kr. Tycker ni 38 000 kr är rimligt?Är 38 000 kr ett rimligt pris för en blå oanvänd Tudor BB58 39mm? Full-set men säljs av ”gråhandlare” (LW).
Hur gammal är den?Denna är alltså uttagen hos AD men säljs av LW. Pris hos Tudor verkar ligga på 47 000 kr. Tycker ni 38 000 kr är rimligt?
Uttagen 7 juli, så var väl inget pangpris kanske!Hur gammal är den?
Finns helt ny här:
![]()
Jag tycker att du borde kunna få upp mot 40 för den, men jag tror att en prislapp mellan 30-35 är mer rimlig här på forumetKommer få tillbaka min SLA037 från reparation med sprillans ny boett och total översyn/service och funderar på att sälja den.
Fullset plus en SLA017 länk - vad kan den vara värd?![]()
Fick med denna klockan i en samling ströklockor. Förtjänstklocka från handelsbanken och batteriet behöver bytas. Dock så är jag inget fan av formen eller klockan i sig. Certina REF: 156900068 Är det bättre att sälja den för guldvärdet eller vad ska man lägga ut den här på KS för summa? Bara bakstycket som är i 18 k guld är 7 gram så antar att guldpriset borde vara runt 4-5 t.kr?
![]()
![]()
Tack, kikade in hos de som köper guld i stan och fick ett bud på 7250 kronor. Så fick bli så.Blir osäker på hur du menar - men även den främre delen av boetten är i 18k guld.
Så visst, bakboetten är värd ca 5.000 kr i rent guld - men den främre delen är värd någon liten slant ytterligare.
Hur gick det med köpet?Hej!
Funderar att inhandla en Rolex Submariner Date 116610LN
40mm
År: 2020
Full set inkl box
Bra skick
Pris c 80 000kr.
Är det ett rimligt pris för denna årgång?
Klockan är från USA och säljs av känd handlare från NY.
Om du frågar Fidde07 - du vet han med Railmastern på Tradera - så är en box värd minst 25k tillsammans med extractHej
Då jag inte längre äger någon Panerai ligger denna bara och stjäl utrymme.
Vad betingar den för ungefärlig marknadsvärde?
Kollar man C24 så ligger de mellan 4-5k vilket känns något övervärderat.
// Tibbe
![]()
Tack, får ta lite bättre bilder och slänga upp en sälj annons.Om du frågar Fidde07 - du vet han med Railmastern på Tradera - så är en box värd minst 25k tillsammans med extract
Själv har jag lite svårt att förstå varför någon skulle vilja betala 4000 för en låda. Men varför inte slänga ut en annons och se vad den landar på