• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fast brukar inte en del köp från AD innebära förlust?
Om man säljer så visst.
Men de flesta prylar du köper under din livstid förlorar väl i värde utan att du bryr dig ett skit.
Varför skulle nu just klockor behandlas annorlunda och någon ligga kallsvettig&sömnlös över att en helt meningslös status/hobbypryl kostar att äga?
Om så nu är fallet.

Handlar man med just klockor är det väl mer intressant vad dagspriset är.
Imorrn kan det ju ha ändrat sig ändå.

Om man säljer så visst.
Men de flesta prylar du köper under din livstid förlorar väl i värde utan att du bryr dig ett skit.
Varför skulle nu just klockor behandlas annorlunda och någon ligga kallsvettig&sömnlös över att en helt meningslös status/hobbypryl kostar att äga?
Om så nu är fallet.

Handlar man med just klockor är det väl mer intressant vad dagspriset är.
Imorrn kan det ju ha ändrat sig ändå.
Ja självfallet kommer jag inte ligga kallsvettig och sömlös var kanske dåligt formulerat från min sida. Men menade mer principen att det är ju självfallet skönt att veta om man gjort en bra eller dålig affär. Sen hade jag ju aldrig legat sömlös för det hehe. Dålig formulering av mig. My bad!

Ja självfallet kommer jag inte ligga kallsvettig och sömlös var kanske dåligt formulerat från min sida. Men menade mer principen att det är ju självfallet skönt att veta om man gjort en bra eller dålig affär. Sen hade jag ju aldrig legat sömlös för det hehe. Dålig formulering av mig. My bad!
Men det visste du ju innan du handlade om du gjort din hemläxa.
Men visst. Håller med dig om att det givetvis är roligare ekonomiskt sett om en hobby har noll eller positivt resultat

Det jag skulle addera utöver de svaren som du redan fått: Det beror på hur länge du tänker behålla klockan. Har du köpt den tex för >130k och tänker flippa den inom kommande veckor så lär du inte gå plus. Men visst behåller du den i säg 8-10år och tar hand om den lär den följa med prisutvecklingen på klockor och inflationen, bara kolla vad en sub för 8-10 år sen kostade och samma klocka begagnad nu.

Kanske svårare att uppskatta pris på då det finns få för referens. Men en Christopher Ward C1000 Typhoon, någon som har en gissning på vad den kan tänkas gå att sälja för?

Bilagor

• IMG_7235.jpeg
    IMG_7235.jpeg
    620.5 KB · Visningar: 2
Jag köpte denna i fredags på COC. Börjar komma ner i pris så kunde inte hålla mig!

Det här är ju komik på hög nivå. Du lägger alltså som privatperson på 7k efter att du fått de kommentarerna i tråden.

Det ska för övrigt framgå i annonsen om det inte är dina egna bilder.

Tack för input!

Har justerat texten så det framgår att bilderna inte är mina egna.
Det här är ju komik på hög nivå. Du lägger alltså som privatperson på 7k efter att du fått de kommentarerna i tråden.

Det ska för övrigt framgå i annonsen om det inte är dina egna bilder.

Ej sålt = Ingen förlust.
Det där går ju att diskutera. Håller du en tillgång du plöjt ned X kr på och rådande marknadspris är X - 20000kr kan det existera en förlust, tekniskt sett, men det är först när du avyttrar tillgången du realiserar förlusten. När du gör ditt eget ”bokslut” så är det ju svårt att blunda för investerat belopp i förhållande till rådande marknadsvärde på balansdagen.

Men det är upp till var och en att låta bli sin balansräkning såklart:)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp