• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är medelåldern på KS? Kom in och Rösta!!

Hur gammal är du?

• 0-18

Röster: 14 2.5%
  • 18-25

Röster: 81 14.7%
  • 25-35

Röster: 214 38.8%
  • 35-45

Röster: 174 31.6%
  • 45-55

Röster: 55 10.0%
  • 55+

Röster: 13 2.4%

• Totala väljare
    551
Hur tänker du, om man är 45 tillhör denne kategorin 35-45 eller 45-55? Kan ju vara bra att klargöra om du vill ha en statistikt säkerställd undersökning ;)

Hur tänker du, om man är 45 tillhör denne kategorin 35-45 eller 45-55? Kan ju vara bra att klargöra om du vill ha en statistikt säkerställd undersökning ;)
Jag tänkte inte så mycket. Men det är inte så fucking viktigt men det logiska är ju att om du har fyllt 45 är du med i 45-55. Är du 44 men ska fylla 45 är du med i 35-45

Bara tycker det verkar lite mycket för att vara 17 nästan. Så länge du inte jobbar mycket och spenderar alla dina pengar på klockor. Liksom de har väl tillsammans ett ny pris på 50k om jag inte har fel. Fast om jag tänker efter så och man bara köper klockor är det inte så mycket.
Jag började jobba deltid när jag var 16. Innan jag fyllt 18 hade jag nog bränt minst 50 k på kläder och sprit.
Innan jag fyllt 20 hade jag nog lagt mer ytterligare 200 k på bilar. Så nog kan man vara ung och ändå ha fina klockor. Handlar om prioriteringar.

Ja om du kan klämma in 2-3 dagar till i veckan eller heltid över sommarlovet har du med råd att köpa en smpc, om du vill ha en sån
Ja, fast det är svårt. På mitt nuvarande jobb behöver de inte mer hjälp, sedan ligger jobben inte bara framför en. Att sen prega in träning 4 dagar i veckan+ gymnasiet blir knappast två dagar kvar som jag kanske behöver spendera på läxor. Och sen vara social ovanpå. Så det är svårt men inte omöjligt!

Bara tycker det verkar lite mycket för att vara 17 nästan. Så länge du inte jobbar mycket och spenderar alla dina pengar på klockor. Liksom de har väl tillsammans ett ny pris på 50k om jag inte har fel. Fast om jag tänker efter så och man bara köper klockor är det inte så mycket.

Det är mycket, det har du rätt i. SMPc:n sparade jag till i ungefär ett år, Longinesen vann jag i en passaround och Alpinan köpte jag begagnad i grymt skick för 8k. Bra deal tycker jag. Nu känner jag mig nöjd och kommer antagligen inte köpa fler klockor förens jag tjänar mer.

För han har jäkligt fina klockor...
Tack haha :)
Men @TobiasD Vad jobbar du med för att ha så fina klockor?
Går inte in på något specifikt men jag har jobbat vanligt sommarjobb hos kommunen ett antal ggr och utöver det tjänar jag pengar på internet.

Det är mycket, det har du rätt i. SMPc:n sparade jag till i ett år. Longinesen vann jag i en passarounds och Alpinan köpte jag begagnad i grymt skick för 8k. Bra deal tycker jag. Nu känner jag mig nöjd och kommer antagligen inte köpa fler klockor förens jag tjänar mer.

Tack haha :)

Går inte in på något specifikt men jag har jobbat vanligt sommarjobb hos kommunen ett antal ggr och utöver det tjänar jag pengar på internet.
Om du inte har något emot det får du gärna berräta lite mer specifikt vad "tjäna pengar på internet" är.

Och du har köpt de med dina egna pengar som du jobbat ihop eller är det pappas pengar? Tycker det verkar lite orimligt och är lite avundsjuk.
Det är väl inte ett dugg orimiligt? Jag köpte en Rolex Explorer 214270 ny från AD när jag var 17 år gammal.
Med lite jävlaranamma-mentalitet är det mesta uppnåerligt. Jag jobbade arslet av mig vid sidan om skolan och sparade det mesta under ca två års tid. Hejsan hoppsan och dagen kom när pengarna räckte till ett klockköp plus att jag hade en del över till fortsatt sparnade och annat kul.

Det är väl inte ett dugg ormiligt? Jag köpte en Rolex Explorer 214270 ny från AD när jag var 17 år gammal.
Med lite jävlaranamma-mentalitet är det mesta uppnåerligt. Jag jobbade arslet av mig vid sidan om skolan och sparade det mesta under ca två års tid. Hejsan hoppsan och dagen kom när pengarna räckte till ett klockköp plus att jag hade en del över till fortsatt sparnade och annat kul.

Full respekt för såna som dig dvs unga som jobbar hårt för att köpa det de vill ha istället för att klänga på päronen.

Jäklar vilken samling jag kunde haft om jag prioriterat klockor framför vin, kvinnor och sång (och förvisso en del annat) i ungdomen.
Kanske det, däremot kan ju jag säga att jag knappt har ett socialt liv utanför det jag gör för att tjäna pengar. Det passar dock mig då jag är ganska introvert och inte gillar fester/alkohol och sådant trams (subjektivt). Jag sitter hellre hemma och "jobbar" på fredag kväll/helgerna än att festa och springa runt och tramsa sig.

Kanske det, däremot kan ju jag säga att jag knappt har ett socialt liv utanför det jag gör för att tjäna pengar. Det passar dock mig då jag är ganska introvert och inte gillar fester/alkohol och sådant trams (subjektivt). Jag sitter hellre hemma och "jobbar" på fredag kväll/helgerna än att festa och springa runt och tramsa sig.
Leva livet är viktigt. Bra erfarenheter inför vuxenåren. Just sayin.

Har börjat förstå det nu... Jobbar på det haha :)EDIT: Däremot passar inte den livsstilen alla ungdomar. Det är många som gillar att göra det en "vanlig" 17-åring gör. Men inte jag.
Jag förstår dig och jag säger inte att alkohol är viktigt. Däremot har jag mycket att tacka (faktiskt) för mina väldigt stökiga år 18-23 erfarenhetsmässigt. Man lär sig mycket om människor. :)

Respekterar ditt sätt också, men är du bara 17 så hinner du göra både och :D

jag prioriterar både och. Skulle aldrig lägga en så stor summa pengar på klockor att det skulle påverka mitt sociala liv i den aspekten att jag inte har råd att göra annat som resor med kompisar osv.

Tror det är väldigt viktigt (och framförallt nyttigt) att ha annat än bara jobb och hobbyn "klockor". Kan vara ganska avslappnande att bara hänga med polare och ta några öl då och då.
Sen har jag full förståelse för att du inte gillar fjortis-fester med spyor och ren vodka. Men det blir lite vad man gör det till också ;)

Tillbaka
Topp